На бърза станция за 3 минути се зарежда енергия за 30 км
Първият изцяло електрически автомобил на Jeep беше представен във вида си за серийно производство на автомобилното изложение в Париж. Той носи името Avenger и поставя началото на гама от модели с изцяло електрическо задвижване, предназначени за продажба в Европа.
Новият Avenger е проектиран и конструиран като автентичен Jeep. Той носи гените на легендарната американска марка в размери на компактен SUV, който комбинира проходимост, стил, функционалност и технологии. Серийното производство ще стартира в началото на следващата година в завода на концерна Stellantis в полския град Тихи. Моделът е ориентиран към потребители с активен начин на живот, които търсят електрическо превозно средство далеч от по-традиционните представители в сегмента.
Електрическата задвижваща система се състои от новоразработени мотор и батерия, които предлагат динамично и забавно шофиране върху асфалт и извън него благодарение на високите мощност и въртящ момент, както и на специфичното калибриране. Това е второ поколение 400-волтово задвижване. Системната мощност от 115 kW съответства на 156 конски сили и 260 Нм максимален въртящ момент.
Новата батерия с капацитет 54 kWh се произвежда от Stellantis и предлага висока енергийна плътност и отлично съотношение между номинална и използваема енергия. Акумулаторният пакет се състои от 17 модула и 102 клетки тип 811 NMC с литиево-йонна технология и осигурява пробег 400 км пробег (по WLTP), който в градски условия се увеличава до 550 км. Батерията е е с много компактни размери и се намира интегрирана под предните и задните седалки и централния тунел. При шофиране извън асфалтовите пътища тя е защитена благодарение на високия пътен просвет и предпазните панели под каросерията.
Зареждането на новия Avenger е изключително лесно. На бърза зарядна станция със 100 kW за три минути се зарежда енергия за изминаване на пробег от 30 км, а 24 минути са достатъчни за зареждане на батерията от 20 до 80%. Като се има предвид, че европейските потребители изминават средно около 30 км на ден, превозното средство може да се шофира в продължение на дни, преди да се наложи презареждане. С кабел тип Mode 3 на 11 kW променлив ток и свързване с устройство уолбокс или обществена станция батерията се зарежда от 0 до 100% за 5,5 часа.
Новият Avenger е първият модел на Jeep с предно предаване, оборудван стандартно със системите за избор на терен Selec-Terrain и за спускане по наклон Hill Descent Control, които заедно с добрите ъгли на проходимост и повишения пътен просвет го правят еталон в сегмента. Архитектурата на автомобила достига възможно най-високите нива на компактност (дължина 4,08 м), без да се прави компромис с отличителните характеристики на един Jeep.
Благодарение на комбинацията от къси надвеси и големи колела с размер 18 инча Avenger предлага най-добрия пътен просвет в сегмента (200 мм). Цялата каросерия, броните, вратите, праговете и калниците са защитени в долния си край с предпазна облицовка.
Интериорът на новия Jeep Avenger предлага удобно настаняване и най-много пространство за личните вещи на водача и пътниците. Централният сензорен екран е с размер 10,25 инча, а под него е разположен широк рафт за предмети. Седалките са с кожени вложки и разполагат с масажна. Багажникът с вместимост от 380 л също е сред най-големите в сегмента и предлага електрическо безконтактно отваряне.
Интеграцията на смартфони с инфо-развлекателната система на автомобила става безжично. Редица свързани услуги улесняват собственика и му позволяват да локализира местоположението на колата от своя телефон, да проверява състоянието му, да настройва климатичната инсталация и др. Електронните системи за асистенция осигуряват автономно шофиране от второ ниво, което автоматично регулира скоростта и траекторията и използва адаптивен круиз контрол и позициониране в средата на лентата. Водачът може да разчита също на функция за разпознаване на пътни знаци автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти, наблюдение на слепите зони, предупреждение при излизане от лентата; 360-градусови сензори за паркиране и др.