50% от фирмите ще отложат наемането на нови служители

50% от фирмите ще отложат наемането на нови служители

50% от фирмите ще отложат наемането на нови служители. Това показва допитване сред 1000 мениджъри на компании в Югоизточна Европа във връзка с влиянието на пандемията с Covid-19. Те споделят своята визия и очаквания за бъдещето на бизнеса в настоящата предизвикателна среда, както и основните си опасения по отношение на приспособяването на компаниите към новата нормалност.

Изследването разкрива, че COVID-19 продължава да оказва значително въздействие върху бизнеса в региона на Югоизточна Европа. Над 30% от анкетираните смятат, че след епидемията няма да е възможно бизнесът да се върне към нормалното си състояние в рамките на 6-12 месеца и повечето компании ще отложат или прекратят новите назначения през следващите месеци. 41% очакват да го постигнат след 1-6 месеца, 11% - за по-малко от месец и 15% - след повече от година.

Докато краткосрочната тенденция е да намалят разходите и да преразгледат и адаптират своите бизнес модели, за да преодолеят най-критичния период, в дългосрочен план инвестициите в стратегическо лидерство ще бъдат от ключово значение за развитието и успеха на компаниите след епидемията. За да се справят с епидемията от COVID-19, повечето компании планират да предприемат действия, с които да защитят числеността на персонала (55,3%) и да контролират разходите (32,5%), тъй като очакват загуби на приходи и намалена финансова ликвидност.

Основните мерки, които компаниите ще предприемат, за да се справят след епидемията, включват предвиждане на нуждите на клиентите, повишаване уменията на служителите и задържане на добрите кадри, акцент върху автоматизирането на различни процеси, ускоряване на бизнес дигитализацията и контрол върху разходите.

Най-голямото притеснение на компаниите по време на COVID-19 е грижата за хората, следвана от комуникацията, сигурността на работното място, компетентността на лидерите и фирмените политики и процедури. Други посочени опасения са загубата на приходи, промени в поведението на потребителите, по-ниска финансова ликвидност, намалена покупателна сила и поемане на рискове от страна на клиентите, по-малко физически търговски събития поради преминаването към дигитални платформи, както и намалени поръчки заради логистични затруднения.

За да останат конкурентоспособни, компаниите ще намалят разходите и ще преразгледат и адаптират своите бизнес модели предимно чрез краткосрочни мерки.

Най-четени