Кметове искат плажове върху скали

Кметове искат плажове върху скали

2,5% по-малко туристи са посетили България до края на юли въпреки отчетения 8% ръст на почиващите през зимата, съобщи във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова.

Заради препълнените морски хотелски бази през август и атрактивните оферти за септември тя изрази надежда, че в края на годината спадът може да бъде преодолян. Браншовиците, с които министърката се срещна, обаче не бяха оптимисти.

"Заетостта на базите през септември ще е около 50% и няма как да компенсира мъртвия юни. И следващия сезон ще е труден", прогнозира Георги Щерев, председател на Съюза на хотелиерите на Златни пясъци. Три проблема, които пречат на развитието на морския туризъм, ще опита да реши МТ до идното лято - скъпата плажна сянка, шума в курортите и кадровата криза, обяви Ангелкова.

Нощните заведения в крайморските селища да се изнесат само на пясъка, ще предложи тя в концепцията за управление на морските плажове. Документът предвижда разделянето на ивиците на функционален принцип, като някои от тях могат да се ползват за нощен живот.

Ангелкова посочи, че кметове на морски селища предлагали концесии да могат да се дават за скали за плажуване или за строеж на мостчета и буни, върху които да се правят плажни платформи и заведения. "Приемаме всякакви разумни предложения", обяви министърката.

Според нея концепцията ще бъде обявена за обществено обсъждане идната седмица, а целта е НС да я приеме до края на годината. В документа са предвидени драстично по-високи глоби за нарушения, както и механизми, чрез които сянката на пясъка да стане безплатна или на символични цени.

След дни МТ ще учреди и съвет по кадрите с участието на министрите на труда и образованието. Една от първите му теми ще е въвеждането на еднодневни трудови договори в туризма, поясни Ангелкова.

Според нея за сезон 2016 министерството ще заложи на масиран дигитален маркетинг на България в големи платформи като google, tripadvisor, booking.com и travel.ru, на онлайн реклама съвместно с водещи туроператори като "Томас Кук", "Дер туристик" и "ТУИ". Страната ни ще се промотира и чрез турове за над 100 журналисти, а целта е увеличаване на потоците от гости от Европа, съседните страни и дори от Русия, където за напълно загубени могат да се считат само социалните почивки на деца и пенсионери. Най-големият резерв обаче си остава вътрешният пазар, уточни Ангелкова.

Най-четени