Геймингът спасява Формула 1 и НАСКАР

Разпространението на пандемията от коронавирус буквално закри световния спорт. А единствената безопасна среда за човек в момента е в изолация у дома. В тези условия хората имат много повече време за кибер игри, а гейминг платформата Twitch регистрира покачване с 10 милиона часа за последните две седмици.

„По време на паузата в спорта на живо, всички големи шампионати се опитват по един или друг начин да минат онлайн“, твърди Джо Капорозо, директор на компанията Whistle, която се занимава с адаптация на спортни събития за видео игри.

Автомобилните състезания се оказаха сред най-бързите, приспособили се към новите условия. Формула 1 и НАСКАР са сред събитията, които останаха „на трупчета“ заради пандемията и веднага организираха алтернативни електронни надпревари. Моторните серии имат предимство във витуалния свят, смята Фреек Борграеф, шеф на разработките в компанията StriveCloud, която отговаря за доста от изготвянето на гейминг версиите на европейските футболни лиги.

„Автомобилните състезания са свързани с технологиите и шефовете на отборите им са много отворени към работа с компании като нашата – твърди експертът. - Във футбола не е така. Много от директорите са бивши спортисти, които нямат това разбиране. Сякаш мислят само за победата в следващия мач и не обичат да планират дългосрочно.“

Първият старт на виртуалната Формула 1 бе на симулация на пистата „Сахир“ в Бахрейн. Само двама актуални пилоти обаче „застанаха на старт“ – Ландо Норис и Никълъс Латифи, който по ирония на съдбата дебютира в „кралските гонки“ онлайн, преди да подкара истинската кола на „Уилямс“. Повечето отбори дадоха шанс на тест пилоти и таланти от академиите си, а други на звезди като 6-кратния олимпийски шампион по колоездене на писта Крис Хой, който от няколко години прави кариера зад волана.

Шоуто обаче открадна бившият пилот Джони Хърбърт, изявяващ се в момента като коментатор. Той стартира от дъното на колоната, но с невероятни маневри стигна до челото преди да катастрофира, естествено без опасност за живота и здравето. Очаквано обаче в гейминг обстановка най-добри бяха по-младите, а гонката спечели 20-годишният китаец Гуаню Чжоу, състезател във Формула 2 и тестпилот на „Рено“. Но феновете бяха лишени от присъствието на големите звезди. По-възрастните и утвърдени състезатели като Люис Хамилтън, Себастиан Фетел и Кими Райконен очевидно нямаха желание да мерят сили и да рискуват името си на сравнително непознат терен срещу амбициозните младоци. Макс Верстапен пък минава за най-големия геймър сред пилотите, но отказа участие във виртуалната Формула 1. Също от честолюбие.

„Това е нова игра и никога не съм я опитвал, така че не бих искал да я изучавам набързо преди състезанието – обяви асът на „Ред Бул“. - Ще ми трябват няколко дни, за да свикна с нея, но в момента съм зает с друга игра. Не е удобно да сменяш игрите често, защото това разваля навиците. Аз винаги карам за победа и не бих стартирал, ако не съм сигурен, че имам шансове.“

Лудия Макс потвърди думите си с победа в сериите PRO DRIVER на симулация на пистата „Каталуня“. Холандецът изпревари с 0,067 секунди в квалификацията Норис, който се пусна и в това състезание, но се откачи от сървъра преди старта. Не е ясно дали отпадането му е по техническа причина заради слаб интернет или пилотът на „Макларън“ умишлено е прекратил участието си.

НАСКАР не остана по-назад и счупи рекордите за предаване на виртуално състезание по традиционна телевизия в историята. 903 000 зрители изгледаха надпреварата по „Фокс Спортс“.

„Светкавичната колаборация между нас, НАСКАР и iRacing се оказа интересна както за фенове на автоспорта, така и за геймъри и обикновени зрители – похвали се Брад Зейгър, изпълнителен продуцент на телевизията. - Надяваме се скоро да увеличим отразяването на електронните спортове и да ги представим пред по-широка аудитория.“

Публикувано от Труд

Този уебсайт използва "бисквитки"