Феминистка обвини мъжете за провала на филма си

“Новите ангели на Чарли” се представи катастрофално

Елизабет Банкс не е доволна от силния пол

“Новите ангели на Чарли”, който мина и през българските кина, трябваше да бъде един от феминистките филмови триумфи на годината. Един успешен и лъскав екшън. Модерна версия на познато заглавие със секси, еманципирани жени, които доминират екрана и буквално ритат задниците на лошите бели мъже, представени в сюжета като абсолютни клоуни и нищожества.

Режисьорката и яростна феминистка Елизалбет Банкс рекламираше “Новите ангели на Чарли” като екстремно идеологизиран филм за силата на жените, които били родени за екшън роли и сцени, а това пък било само метафора за тяхната бъдеща и водеща политическа роля в обществото.

Но “Новите ангели на Чарли” се оказа твърде феминистки и радикален дори за най-либералните зрители, свикнали да поглъщат безкритично холивудска пропаганда. Филмът катастрофира в кината, направи мизерните в контекста на заглавието и маркетинговата кампания 17 милиона долара в САЩ и отплува като един от провалите на годината.

Но режисьорката Елизабет Банкс бързо намери виновници за историческия крах. Не сценария, образите и враждебните джендър послания, а... мъжете. По-конкретно белите мъже. Разбира се, че са те. Банкс, която иначе е много симпатична дама с качествено тяло и няколко почти прилични роли, реши да застане зад камерата с чисто политически цели и да превърне марката “Ангелите на Чарли” в пореден пропаганден инструмент. Не се получи и тя съобщи, че “мъжете не искат да гледат екшъни с жени” и провалът на нейния опит за филм е “форма на сексизъм”.

Нормални познавачи на жанровото кино отговориха на Елизабет, че меко казано прекалява и изброиха множество успешни екшън мацки от Рипли в “Пришълци” до Сара Конър в “Терминатор 2”. Но за радикални феминистки като Банкс и хората около нея фактите нямат значение. Жалко за иначе готиното маце.

Публикувано от Владислав Апостолов

Този уебсайт използва "бисквитки"