Отказваме се от пари за помощи за гориво

Законът за компенсиране на разходите за транспорт не влезе в сила

Правителството смята, че допълнителният данък за руския петрол нарушава правилата на ЕС

Страните от ЕС взимат 25% от вносните мита

Правителството самљ се отказва да наложи допълнителен данък за вноса на евтин руски петрол, с който да бъдат осигурени средства за подпомагане на гражданите заради скъпите горива. Това става ясно от писмо на Министерството на икономиката до Европейската комисия,  предоставено в отговор на парламентарен въпрос от страна на Десислава Трифонова от ГЕРБ-СДС.

В началото на годината беше приет Закон за компенсиране на разходите на потребителите за транспорт. Той предвижда в държавния бюджет да влизат 70% от разликата между цената на петрола “Брунт” и руския петрол “Уралс”, който влиза в страната за преработка във рафинерията в Бургас. Идеята на закона е допълнителните приходи в бюджета от облагането на руския петрол, да се използват за програми за финансова подкрепа на граждани за транспорт. Но законът трябваше да влезе в сила след получаване на положително становище от Европейската комисия (ЕК).

В началото на годината служебното правителство въобще не поиска нотификация от ЕК за прилагане на закона. Сегашното правителство е внесло необходимите документи, но в тях вместо да посочи мотивите на парламента за приемане на закона, обяснява, че прилагането му би било нарушение на правилата на ЕС.

В писмото до ЕК, подписано от министъра на икономиката Богдан Богданов, е посочено, че само институциите на ЕС имат право да вземат решения по отношение на мита за стоки, внасяни от страни извън ЕС. Освен това страните членки задържат само 25% от събраните при внос мита, а останалите средства влизат в бюджета на ЕС. Допълнителните вноски при внос на руски нефт “би могло да представлява скрита форма на вносно мито”, гласи писмото до ЕК. И за да гарантираме, че всички дължими приходи влизат в бюджета на ЕС, от Министерство на икономиката искат становище от ЕК дали Законът за компенсиране на разходите на потребителите за транспорт съответства с правото на ЕС.

TRUD_VERSION_AMP:1//
Публикувано от Труд news

Този уебсайт използва "бисквитки"