Серина Уилямс е най-богатата спортистка за 2018 г., според „Форбс“

Кучета разкъсаха коза на 90-годишен дядо в берковско село

Откраднаха номера на камион в Търново За денонощие полицията състави 49 акта и наложи 106 глоби

Огнеборци спасиха четири котки, паднали в шахта в Търново

Премиерът Борисов: Шефът на националното радио и СЕМ да си свършат работата

Боил Банов: Правителството няма право да изявява мнение за проблема на Детския радио хор

Обвиниха 24-годишна за шофиране под въздействието на наркотици

Милорад Додик: САЩ финансират неправителствени организации с цел подкопаване на Република Сръбска

Министър Банов покани Детския радиохор на среща в Министерския съвет

ВМРО: Г-н Заев, македонско и българско значат едно и също

6 цилиндъра със славно име 50 години от създаването на едно от най-красивите ферарита

Филип Попов: Службите в България и изпълнителната власт проспаха пирамидата „Олимпик“

Верижна катастрофа на бул. „Иван Гешов” и ул. „Гюешево” в София Един човек е откаран в болница с леки наранявания

Ралица Агайн: Има рискове в сектора на застраховките „Гражданска отговорност“

Русия определи новите санкции на САЩ като безпочвени

Полша не може да поддържа изтребителите ни

Полша няма как да поддържа и ремонтира изтребителите ни МиГ-29, тъй като няма лиценз за това. Това съобщи пред „Труд“ космонавтът Александър Александров, който е представител на руската компания РСК-МиГ в България.

Военният министър Николай Ненчев обяви преди дни, че експерти обсъждат вариант изтребителите ни МиГ-29 да бъдат поддържани и ремонтирани в Полша. Според Ненчев у нас посредниците между руската компания и Министерството на отбраната на България оскъпявали цените на ремонтите и на резервните части до три пъти.

„Няма никакви посредници и цените в България са много по-ниски от тези в Полша. Не мога да говоря с конкретни цифри, тъй като от МО не са правили никакви заявки за резервни части и за ремонтни дейности“, поясни Александров. В Полша също има официален представител на РСК -МиГ, който се занимава с поръчките на резервните части и тяхната доставка.

Военният министър обяви преди време, че ведомството няма намерение да спира да ремонтира и да поддържа руските изтребители въпреки санкциите на Европейския съюз към Русия. България има 15 изтребителя МиГ-29, които са произведени след 1980 г. На 300 часа полет задължително се прави ремонт на двигателя. Пред „Труд“ военният министър каза, че при визитата си в САЩ ще търси вариант да ни бъдат дадени като помощ изтребители – най-вероятно Ф-16, блок 15.

През 2002 г. МО подписа договор за ремонт и модернизация на 20 български изтребители с РСК „МИГ“. Тя бе избрана, защото никоя друга компания няма право да променя авиониката на машините без разрешение на производителя. Изпълнението на договора бе прекратено от военното министерство.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.