Бойко Борисов и Марк Жирардели ще рекламират България

Премиерът Бойко Борисов и ски легендата Марк Жирардели ще са сред известните личности, които ще обикалят България по избрани маршрути, за да разгледат интересни туристически обекти. Моменти от техните пътувания ще бъдат превърнати в рекламни клипове, с които страната ни ще се популяризира като дестинация, обясни министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя запази в тайна имената на други две чужди популярни личности, които са се съгласили да участват в рекламната кампания на страната ни, "за да има елемент на изненада".

Конкретните маршрути и обекти ще се определят в зависимост от интересите на дадената личност - Долината на тракийските царе, Пътят на римските императори, Празникът на розата и т.н.

"Надяваме се, че визитите на световно известни хора ще привлекат вниманието и ще бъдат отразени не само от нашите, а и от чужди медии. Премиерът Борисов може да е домакин на някое от тези посещения", поясни Милан Мартинов, шеф на протокола на министерството на туризма. Посещенията се планира да бъдат през пролетта, но конкретните дати зависят от възможностите на специалните гости.

Ангелкова отчете в понеделник първите си 100 дни като министър и официално представи политическия си кабинет - зам.-министър Ирена Георгиева е с ресор туристическа политика, зам.-министър Надя Маринова отговаря за рекламата и маркетинга, а Живко Табаков е съветник в областта на летния туризъм. Както се знае, Жирардели е съветник на Ангелкова за зимния туризъм.

93% от българите асоциират България с роза, 83% - с море, а 73% - с минерални извори - това са резултатите от проучване, проведено за да се подготви концепцията за новото туристическо лого на България. От анкетираните чужденци, които не са били в страната ни, 49% свързват България с море, 39% - със слънце и 30% - с роза. До 10 дни графичните изображения на логото ще бъдат представени за обществено обсъждане. За него повече пари няма да се дават, подчерта Ангелкова. За изработване му преди 2 г. бяха дадени 1,6 млн. лв., но визията му предизвика протести и то не беше използвано.

До момента от всички 264 български общини само 160 са изпратили информация за туристическите атракции на тяхна територия, каза още Ангелкова. Данните са необходими за изработване на т. нар. регистър на туристическите дестинации у нас. От обявените до момента 2247 атракции, 411 са с неустановена собственост, а до 250 няма достъп или съществуващият път е много лош, каза Ангелкова. Тя допълни, че се обсъжда промяна в Тарифата за таксите, така че за всеки туристически обект туристите да плащат "вход", както е навсякъде по света. Идеята е приходите от таксата да отиват за поддръжката на дадения обект.

В началото на март се очаква да стартира договорът за реклама на България като туристическа дестинация в европейски телевизии, който е на стойност 6 млн. лв. и се финансира по ОП "Регионално развитие" 2007-2013, каза още Ангелкова.
До края на март пък работната група трябва да представи резултатите по изясняване на статута на националните курорти, обясни министърът. Тогава ще се реши дали техният статут ще се урежда с отделен закон, или ще стане част от закона за туризма.

Решение за казуса с изграждане на втори лифт в Банско предстои да бъде обявено след заседанието на Министерски съвет в сряда, каза още Ангелкова. Становището на министерството на туризма е в планинския курорт да бъде изграден втори кабинков лифт.

Българската изложба на тракийските съкровища в "Лувъра" в Париж ще бъде открита на 15 април в присъствието на френския президент Франсоа Оланд, българския му колега Росен Плевнелиев и министър-председателя Бойко Борисов. За подготовката на рекламната кампания на България в Париж през трите месеца на изложбата, туристическото ведомство работи заедно с тези на културата и външните работи, каза още Ангелкова. Рекламата на страната ни ще върви във френското метро, водещи френски медии, видеоклипове ще се въртят на екрани пред касите на "Лувъра" и пред Българския културен център, който се намира в центъра на Париж.

Коментари

Задължително поле