Путин: Сорос се меси навсякъде, но нима това е позиция на американската държава?

Евроексперти оценяват психиатрията ни Предстоят обиколки из болници и запознаване с проблемите в сектора

Най-добрият губещ за всички времена

Искат мерки срещу сивата икономика

Инфлацията достигна над 5-годишен рекорд

По-голяма прозрачност при онлайн резервациите

Министерство на отбраната ще търси експерти по киберсигурност

Гледайте НА ЖИВО пресконференцията на Путин и Тръмп (ВИДЕО)

Валери Симеонов: Нерегламентирана търговия е вкарала чумата от Турция

Главният архитект на София ще обсъжда с граждани бъдещето на центъра на града Сред темите е конкурсът за обновяване на площад „Света Неделя“

МОН затяга мерките спрямо родителите, които не пускат децата си на училище Обсъждат се дори промени в Наказателния кодекс

Бойкотират преговорите за прага на осигуровките Вдигат минималната заплата с 9,8% при 3,2% ръст на производителност­та

Продължава ремонтът по столичния булевард „Христофор Колумб“

Николина Ангелкова: Турция попада в топ 10 на пазарите за входящ туризъм за България Министърът на туризма разговаря с турския си колега

Делио Роси преди „Вадуц“: Бъдещето ми зависи от резултатите

Министър Лиляна Павлова: Чрез саниране към висок рейтинг

В предния кабинет на ГЕРБ най-разпространеното определение за Лиляна Павлова бе, че е „Бойко Борисов в пола“. В сегашното коалиционно правителство на ГЕРБ и партньори никой не напира да й измисля прозвище. Все още. Но ако се появи, то вероятно ще е свързано със санирането на панелките.

Има известна ирония в това, че един от най-приближените на Бойко Борисов министри и безспорно сред любимците му Лиляна Павлова е на път чрез програмата за саниране да достигне и дори да надмине рейтинга му. Удивително е, че в случая става въпрос за една забравена от всички национална програма за санирането, приета преди повече от 10 години, която тогава остана само на книга. Тя просто бе извадена, изтупана от праха, съобразена със сегашното законодателство и с европейските изисквания и след като се намери финансиране, бе превърната в нещо действащо.

Ако в предния мандат акцентът на ГЕРБ бяха магистралите, в сегашния това безспорно ще е санирането. В тази програма има всичко: държавна и местна политика, финанси, строителство, технологии. И не на последно място засяга близо 3 милиона българи, т.е. напълно съответства на амбициозния нрав на регионалния министър. Ако опозицията преди казваше, че асфалтът не се яде, то сега трудно може да намери смислен аргумент против. Както се видя, дори бивш министър-председател от БСП се нареди на опашката за саниране на блока си, въпреки воя на партията в опозиция срещу обновяването на панелките.

Въпреки че е сред любимците на Борисов, Павлова се кълне, че никога досега дори не си е позволявала да му говори на „ти“, независимо че много пъти е била с него в неформална обстановка. Изглежда уважението й към премиера е непоклатимо. Доказателство за това е, че тя дори външно се опитва да му подражава. Павлова например възприе бързо начина на ментора си да общува с опоненти, съмишленици и медии директно, без заобикалки и без да цепи басма никому. Самият премиер във втория си мандат е доста по-въздържан, отколкото в първия, но при Павлова разликите са минимални.

За съжаление, както санирането помпа рейтинга на регионалния министър, така има и други неща, които са в състояние да го сгромолясат. При проливните дъждове в края на януари например в страната се активизираха десетки свлачища, за чието спешно укрепване са необходими към 20 млн. лв. А в бюджета за тази дейност има само едни 1,5 млн. лв., при това отдавна разпределени. Ето едно предизвикателство, което засега не изглежда атакувано от Павлова.

Разбира се, министърката се застрахова, че ако има поскъпване на пътните такси, те ще засегнат само камионите, които рушат повече пътната мрежа от леките коли. Но като се има предвид, че тези камиони разнасят хляба и млякото на българина, не е далеч от ума, че всеки повишен разход ще се калкулира в цените на стоките. Освен ако замисълът не е само да се вземат повече пари от чуждите тирове, които прекосяват България. Това всеки би възприел. Пък и така ще се докаже на БСП, че асфалтът макар и да не може да се яде в буквалния смисъл, все пак може да храни.

За панелките – благодарности, за пътищата – критики

Както живеещите в панелки ще са й благодарни за чудесния подарък, така същите хора, но в битността си на шофьори, ще я попържат, ако допусне таксите за движение по пътищата да поскъпнат. Засега Павлова умело избягва въпроса, мотивирайки се с това, че тепърва цяла година Световната банка ще прави анализ какъв начин за заплащане да се избере. Но проблемът чука на вратата.

Визитка

Лиляна Павлова е завършила УНСС и магистърска степен във Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“. През 2002 г. получава докторска степен по икономика и специализира право в Института за следдипломна квалификация на УНСС. Работната й кариера започва през 1999 година като финансов мениджър по програма ФАР. Работила е във финансовото министерство и в МРРБ.

ЕДНО КЪМ ЕДНО

Светослав Глосов,

председател на Камарата на строителите в България:

В качеството си на председател на сторителната камара вече смених няколко министри на регионалното развитие, но определено мога да кажа, че с Лиляна Павлова се работи най-добре и коректно. И в предния мандат, и в сегашния. Тя е по мъж от много мъже. Това, което е казала, винаги го изпълнява и имаме пълно разбиране от нея на проблемите в сектора.

Любен Татарски,

бивш председател на регионалната комисия в НС:

Лиляна Павлова е много динамична, енергична и активна жена, която винаги се стреми към постигане на конкретен резултат в работата си. Не дава празни обещания и така трябва. Това, което ми харесва у нея, е, че е борбена жена и не спира, докато не постигне поставената цел. Тя има ясни идеи какво иска да постигне в сектора, а това заедно с вече натрупания й опит много й помага.

Арх. Николай Гълъбов,

зам.-председател на Камарата на архитектите в България:

Работил съм много години и в САЩ, и в ЕС и съм впечатлен от количеството работа, което се върши в министерството на Лиляна Павлова. По отношение на качеството обаче имам доста критики, защото нещата не се съгласуват с хора като нас, които могат да допринесат за дейностите, които се извършват.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.