Мистерията с тровене на кучетата в бургаския квартал “Сарафово” се разплита

Почина легендата на “Левски” Павел Панов

Пет жени са били убити в близост до църква в Дагестан

12 души са задържани преди срещата Левски – Ботев (Пд)

Красимир Каракачанов: Амбицията ми е докато съм министър да въведем доброволната военна служба

Патриарх Неофит поиска и даде прошка в храма ”Света Неделя”

Делян Пеевски: Противниците ми са хората, ограбили България

Пропадане в снежна козирка убива Ния (обзор) Седнала да си сложи котки на краката върху снежна козирка, която се сринала

Турист почина на ски писта „Кулиното”

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в понеделник, 19 февруари 2018

Десет души са затрупани от лавина в Алпите

Италиански „Левски“ на старта

Българските Destiny’s Child изгряха в „Гласът на България“

НФСБ провежда шествие по повод 145 години от гибелта на Апостола на свободата

Протестиращи пред парламента: Не гласувайте тайно Конвенцията

Влакчетата на метрото до Бизнес парка тръгват на 8 май

Метрото до Бизнес парка тръгва на 8 май. Това обяви кметът на София Йорданка Фандъкова пред БНР.

“Вече на 99% е готов и другият участък, който се изграждаше заедно с този до летище София Това е участъкът в „Младост“ до Бизнес парка. На 8 май, вече имаме дата, ще бъде пуснат в движение и този участък, и това за „Младост“ е една сериозна придобивка, имайки предвид големия трафик, който се генерира точно до Бизнес парка, и освен това заедно с метрото, общо в „Дружба“ и в „Младост“ има и около 2 км и половина нови булеварди с тротоари, с осветление, така че това е една допълнителна придобивка за инфраструктурата на тези два квартала”, каза кметът.

След 8 май още около 90 000 души ще могат да пътуват с метрото. Това са хората, които ще се придвижват до летището и до Бизнес парка. Така метрото вече ще заема 1/3 от градския транспорт. “До края на годината разчитам да започнем и строителството на третата линия, с която всъщност метрото ще има 50% дял в системата на градския транспорт”, каза още Фандъкова.

Третата линия ще е изцяло подземна, а маршрутът ще бъде от Малък градски театър „Зад канала“ през Централна градска част до „Красно село“. Със строителството на централния участък от третата метролиния няма да се затварят булеварди заради това, че тя ще е изцяло подземна. Това обаче ще се случи при изграждането на станциите. Метростанцията от третия метродиаметър ще е на бул. “България” и бул. “Гешов”. “Тоест там, където предвиждаме строителството на естакадата на кръстовището на две нива, се предвижда да бъде свързано и с метрото”, обясни Фандъкова.

Изграждането на естакадата и метрото няма да е съвсем едновременен процес, но може би ще съвпадне, допълни тя. Изграждането на тази част от метрото се забави много заради обжалвания, но всички процедури вече са приключили, така че на практика имаме готовност да започнем, увери кметът. Предвижда се да има разширение на метрото и към зала “Арена Армеец”, но това са бъдещи планове. Сред тях са и изграждането на метрото към бул. “Владимир Вазов”, кв. “Васил Левски” в едната посока, и в другата – до “Овча купел”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.