На 21 април 2018 да почерпят

Химическите инспектори на ООН все още не са посетили Дума

Гергана Орлова след инцидента с ранената полицайка: Върнах се в миналото незабавно. Бях изненадана и разочарована През 2003 г. жената преживява същия ужас

И в България се открива Институт за изучаване на Холокоста

Италиански съд наложи тежки присъди на мафиоти и бивши държавни служители

Вдигат паметник на кан Тервел около НДК Грандиозни чествания за 1300г. от победата над арабите при Константинопол

Азербайджанска красавица фенка на 100 Кила Певицата беше на двудневно посещение в България, за да представи песента си „X My Heart“

САЩ определи Русия и Китай като „дестабилизиращи сили“

Турската Централна банка е изнесла златния си резерв от Федералния резерв на САЩ

Антитерористично учение се състоя на полигона „Ново село“

Три нарушения – пак на изпит за книжка МВР организира курсове и прави регистър на джигитите

Парите за пенсия носят доход до 6,1% Инфлацията изяжда спестяванията за старини

Вижте акцентите от броя на “Труд” в събота, 21 април 2018

Министър Ангелкова пред WTTC: В последните две години туризмът в България отчита ръст от над 25% Във всеки проект за развитие на туризма участват местните хора, общините и бранша

Президентът Румен Радев: Цветанов трудно осмисля това, което чете  (ОБЗОР) Държавният глава обяви, че кампанията му отдавна е отчетена пред Сметната палата 

Влакчетата на метрото до Бизнес парка тръгват на 8 май

Метрото до Бизнес парка тръгва на 8 май. Това обяви кметът на София Йорданка Фандъкова пред БНР.

“Вече на 99% е готов и другият участък, който се изграждаше заедно с този до летище София Това е участъкът в „Младост“ до Бизнес парка. На 8 май, вече имаме дата, ще бъде пуснат в движение и този участък, и това за „Младост“ е една сериозна придобивка, имайки предвид големия трафик, който се генерира точно до Бизнес парка, и освен това заедно с метрото, общо в „Дружба“ и в „Младост“ има и около 2 км и половина нови булеварди с тротоари, с осветление, така че това е една допълнителна придобивка за инфраструктурата на тези два квартала”, каза кметът.

След 8 май още около 90 000 души ще могат да пътуват с метрото. Това са хората, които ще се придвижват до летището и до Бизнес парка. Така метрото вече ще заема 1/3 от градския транспорт. “До края на годината разчитам да започнем и строителството на третата линия, с която всъщност метрото ще има 50% дял в системата на градския транспорт”, каза още Фандъкова.

Третата линия ще е изцяло подземна, а маршрутът ще бъде от Малък градски театър „Зад канала“ през Централна градска част до „Красно село“. Със строителството на централния участък от третата метролиния няма да се затварят булеварди заради това, че тя ще е изцяло подземна. Това обаче ще се случи при изграждането на станциите. Метростанцията от третия метродиаметър ще е на бул. “България” и бул. “Гешов”. “Тоест там, където предвиждаме строителството на естакадата на кръстовището на две нива, се предвижда да бъде свързано и с метрото”, обясни Фандъкова.

Изграждането на естакадата и метрото няма да е съвсем едновременен процес, но може би ще съвпадне, допълни тя. Изграждането на тази част от метрото се забави много заради обжалвания, но всички процедури вече са приключили, така че на практика имаме готовност да започнем, увери кметът. Предвижда се да има разширение на метрото и към зала “Арена Армеец”, но това са бъдещи планове. Сред тях са и изграждането на метрото към бул. “Владимир Вазов”, кв. “Васил Левски” в едната посока, и в другата – до “Овча купел”.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.