Млад мъж и приятелката му са тежко ранени след сблъсък на мотор и кола в Лом

Ердоган: Австрия ще “плати цената” за забраната на турската предизборна кампания

Борисов: Срещал съм се с Иванчева за парка в „Младост“, докато е текло разследването срещу нея

Облагат с такса и ловните кучета

“Митове и чудовища” от пясък в Бургас Започна подготовката за Пясъчния фестивал

Министър Кралев: Тенисът вече бие футбола по сигнали за уговорени срещи Водят се преговори за кръг на европейски рали шампионат у нас

Цацаров: МВР и прокуратурата да мобилизират усилията си срещу черния пазар на насипен тютюн

Рибари събраха над тон боклуци край язовир „Огоста”

Деси Фотосесията със специална награда от “Мис Силикон”

Военен автомобил се обърна на магистрала “Тракия” Няма пострадали хора

Съселяни издадоха шофьор, че пие и кара

Заради изоставен багаж затвориха временно бул. “Захари Стоянов”

Откриха депо за нелегален алкохол в склад за плодове и зеленчуци

Осъдиха Салах Абдеслам за атентатите в Париж през 2015 г.

Митничари задържаха 100 кг нелегален тютюн

София нямала нужда от повече хотели

Бранд Кемпински се изтегля от столицата 

София няма нужда от повече хотели, а от по-мащабно представяне като туристическа дестинация. Ключовите играчи на туристическия пазар – хотели, авиокомпании, община, туристически организации, туроператори трябва да работят заедно, за да направят българската столица привлекателна. Това заяви вчера Андре Гриби, управляващ партньор в консултантската компания за туристическа индустрия Kohl&Partner. Той и Кристофър Хинтерегер, шеф на направление „Международни туристически дестинации“ представиха вчера доклад за хотелския пазар в България.

Основният проблем е на столичните хотели е, че повечето повечето от тях са ориентирани към бизнес-туризма, а липсват продукти за уикенда. “Чужденците идват тук по работа, затова през уикендите хотелите са празни. Необходимо е техните управи сами или заедно с общината и други институции да създават събития, които да бъдат привлекателни за туристите”, обясни Гриби.

Според него трябва да се реализират повече полети до София и да се повиши качеството в туристическата индустрия. “Когато качеството е добро, хората сами се връщат”, допълни той.

Все пак, според данните в доклада, през миналата 2014 г. нощувките в софийските хотели са се увеличили със 7,8% спрямо 2013 г. като са били 1 490 154. Най-голям дял държат нощувките в 4- и 5-звездните хотели – съответно 46% и 25% от всички.

Средните цени в София са най-ниски – 57 евро за нощувка, в сравнение с други европейски градове. Във Виена цената е средно 130 евро, в Прага – 102 евро, в Истанбул – 94 евро, Атина – 72 евро, в Букурещ – 67 евро, а във Варшава – 60 евро. Ако един чужденец спи в тризвезден хотел в Атина или Виена, то в София той отсяда в 4 или 5-звезден, защото цените тук са много ниски, обясниха специалистите, които изучават българския пазар от няколко години.

Кристофър Хинтерегер допълни, че за последните 7 г. средната продължителност на престоя на туристите в българските хотели е една и съща, докато в други държави има тенденция към намаление. В Бургас например престоят е средно по 6,2 дни, а във Варна – по 5,2.

Управителите на бранд Кемпински са съобщили на консултантите от Kohl&Partner, че заедно с Виктория Груп АД са в процес на преговори за прекратяване на споразумението за управление на “Кемпински Хотел Зографски” в София. Единственият хотел от този бранд у нас ще остане в Банско. Договорът там е за още 5 години, уточни Андре Гриби.

В доклада на консултантската компания се отбелязва, че в сравнение с други източноевропейски градове е забележителен фактът, че всички нови собственици на столичните хотели “Кемпински-Зографски”, “Родина” и “Хилтън” са българи. “Чуждите инвеститори и фондове изглежда се страхуват да инвестират, много често заради липса на прозрачност или усложнения от правен характер, а също и заради цените, които бяха или са твърде високи, в сравнение с реализираните печалби”, пише в документа.

Според консултантите най-големият хотел в София е уебсайтът airbnb.com. Чрез него на пазара се предлагат 409 места за настаняване в града и още 120 в околностите на столицата,  с общо над 1700 легла. Самостоятелните апартаменти и квартири под наем, които се предлагат чрез тази платформа държат между 7 и 8% от пазара в София. Средната цена за нощувките е 43 евро, което е много близо като стойност до хотелските оферти. Най-евтината квартира за туристи, предлагана в сайта е 8 евро, а най-скъпата – 399 евро за нощувка.   От консултантската компания са изненадани, че хотелиерите  в София не обръщат внимание на този вид конкуренция. 

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.