Психологът Росен Йорданов: Между любовта и ревността няма нищо общо

Двама шофьори на ден у нас минават на ток Над 68% ръст на регистрациите на електромобили само за година

Ограничено е движението по пътя Сопот-Карлово заради катастрофа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 януари 2019

СДВР издирва извършители на грабеж и побой

Акция „димяща кола“ в София КАТ глобява с 50 лева, ако автомобилът пуши над нормата

Тунел със система за вентилация и пречистване на въздуха откриха в Хонконг Той е на стойност 4,6 милиарда долара

Християнсоциалният съюз в Германия с нов лидер МВР шефът Хорст Зеехофер се оттегли след 10 г. на поста

Купуваме по-скъпо сирене, масло и мляко Ядем круши от Холандия и Южна Африка, джинджифил - от Перу

Министър Желязков: Поне милиард трябват през следващите години за модернизация на БДЖ

Хипнотизираща меланхолия с Баришников в България Четири биса за великия балетист

Скатов по заледения скат на живота Българинът е първият в света, покорил 8-хилядник като веган, без шерп и кислород

Ген. Константин Попов: Ще имаме нови самолети след 3-4 години

Оставиха в ареста петимата, обвинени за финансиране на тероризъм

Индийското правителство уволни двама директори на Пенджабската национална банка Причината е, че не успели да предотвратят измама за 2 милиарда долара

Близо 50% от ромските деца не ходят на училище

49,5% от ромските деца не посещават училище. Мрачната статистика представи председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева. По думите й 28 на сто от ромчетата изобщо не посещават училище, а останалите около 21% са учили до 4-ти или до 7-ми клас, след което напускат образователната система.

„49,5% от децата на ромите не посещават училище и са изключени от общественото развитие, от социалната среда. Ако мога да го разделя, 28% не посещават изобщо, а останалите до 49,5% са учили до 4-ти клас, до 5-ти или до 7-ми клас и напускат училището. Това означава, че те просто нямат необходимите компетенции, за да може да се включат на пазара на труда, да бъдат полезни за себе си, да бъдат полезни и за обществото“, обясни Такева.

Тя предложи мерки за справяне с отпадането на деца от малцинствата от образователната система:

„В детската градина задължителното посещение да бъде от 4 години и това трябва да го реши законодателят. Другото нещо, което трябва да се направи, това е социалните помощи да не се дават родители, които нямат отношение към спазването на законите в държавата, т.е. когато детето му ходи на училище, да получава детските надбавки родителят, но когато детето не ходи на училище, тогава детските надбавки да се получават в училище, за да може там детето да бъде обгрижвано“.

Такева беше категорична, че има родители, които притискат учителите да не пишат отсъствия на децата им, за да получават детски надбавки.

„По закона е така – ако детето има пет неизвинени отсъствия, родителят не получава детските надбавки, но се получава така, че родителите изнудват директорите и казват, че ако не им дадат бележка, няма да изпращат детето си на училище или ще го преместят в друго училище“, каза още Янка Такева.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.