Дидо от Д2 се класира за финала на „Фермата“!

Учени от БАН предлагат нов психотест за шофьори

Заев: Армията на Косово се появява в неподходящо време

В 75 училища у нас вече няма хартиен дневник

Турската армия готова за операция в Сирия Ердоган: САЩ да изтеглят кюрдите

Борисов: Нито веднъж не съм застанал срещу решение на президента Май месец ще има европейски избори и ще видим кой колко струва, каза премиерът

По 12 години затвор за мъжете, измъчвали таксиметров шофьор във Врачанско

Задължителна ясла за деца от гета в Дания Неспазването на закона лишава от детски надбавки

Министерството на културата официално се присъедини към проекта ТРАДУКИ

Меркел подкрепи мерките на Макрон за справяне с протестите

Шокиращи сметки за топла вода изненадаха търновци

Никола Василев е новият изпълнителен директор на БДЖ

Ирландският парламент разреши абортите

Биг Бенд- Благоевград и музикално училище „Престо” подариха коледен концерт на жители и гости на града

Харчим 275 лв. на човек за празниците Цените са със 7-11 на сто по-високи спрямо миналата година

Владимир Тодоров: 70% от загиналите в катастрофи деца са пътници в автомобилите на родителите си

70% от загиналите в катастрофи деца са пътници в автомобилите на родителите си. Това заяви пред „Фокус“ Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи. По думите му много по-малка част от децата загиват като пешеходци и велосипедисти.

„Основният, генералният проблем е, че българинът все още не се е научил да превозва детето си в обезопасителна детска седалка“, коментира Тодоров. Той отчете като пропуск в образователната система недостатъчния брой часовете по пътна безопасност и допълни, че на децата трябва да им бъде предоставяна информация по такъв начин, че да бъде привлечено вниманието им.

„За съжаление, в големите градове тъй нареченото „приложно колоездене“ не е достатъчно добре развито. Въпреки това в европейски мащаб България има доста добри резултати. Но най-често умението за майсторско управление на велосипед се добива в малките градове“, добави Владимир Тодоров. Той припомни, че представители на „Пътна полиция“ са провеждали открити уроци с децата, за да ги запознаят с правилата за движение по пътищата.

„Друг интересен подход, който се практикуваше преди години – представител на „Пътна полиция“ с униформа, с всичките си атрибути, от които децата много се впечатляват, даже с полицейски мотори, с полицейски коли идваха и правеха открити уроци и обясняваха най-важните правила“, обясни Тодоров. Председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи добави, че модерните технологии също могат да бъдат използвани, при обучението на децата.

Владимир Тодоров поясни, че трябва да се правят проверки около училищата за това, как родителите превозват децата си.

„Необходимо е родителите да изберат най-безопасния маршрут на детето за училище“, каза още той.

Относно автомобилните гонки Тодоров бе категоричен, че нерегламентираните състезания на пътя трябва да бъдат квалифицирани като хулиганска проява.

„Другият подход е да се създадат необходимите условия, така че тези, които искат да се състезават, да го правят на пригодени за това места, без да застрашават живота на другите“, каза още Владимир Тодоров.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.