Турция удължи извънредното положение в страната с още 3 месеца

Ограничено е движението за всички превозни средства през Троянския проход

Тир се обърна на пътя Монтана-Видин

С лихвоточки да се плащат данъци Жилищно-спестовните влогове ще може да се наследяват

Двоен самоубийствен атентат в Нигерия взе най-малко 12 жертви

Президентът награди разузнавачи посмъртно Депутатът Таско Ерменков с отличие от министъра на отбраната

Пълна каша с Истанбулската конвенция Няма нужда от нов превод, документът се ратифицира на езика, на който е договорен

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 18 януари 2018

Искрен Веселинов: Ние от ВМРО сме категорични, че няма да подкрепим Истанбулската Конвенция, независимо колко превода и бъдат направени

Болниците искат парите си от НЗОК по съдебен път Въпреки решението на съда, здравната каса отказва да плати надлимитната дейност

Училища и градини с по-ниски сметки за парно Потребили сме по-малко топлоенергия през декември

Без субсидии за хора с увреждания, ако имат фирма Отпускат до 20 хиляди лева на кандидат за започване на собствен бизнес

Населението на Велико Търново се увеличава За кратко време жителите на старата столица са се увеличили с 1000 души

Прокуратурата образува досъдебно производство по случая с дъщерите в Свищов Анкета е показала, че са лица в риск, а нямат личен лекар

Слаба охрана улеснила атентата на летището в Сарафово Никой не е забелязал терориста, поставил бомбата в автобуса с израелски туристи

Ромчета в класа? Не се притеснявайте

Много родители се притесняват дали в класа на детето им ще има ромчета. Предразсъдъците, че те са лоши ученици и ще забавят развитието на останалите деца, са широко разпространени. Опитът на една неправителствена организация обаче показва, че българчетата не само не страдат от подобно „съжителство“, а и че самите роми повишават чувствително успеха си.

Това поне са изводите от работата по програмата „Всеки ученик може да бъде отличник“. Тя е разработена от Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“ във Велико Търново и се прилага в 170 училища в 24 области в страната. В тези учебни заведения учат 36 259 деца, от които 22 326 са от ромски произход.

„Отпадането на деца от училище е педагогически проблем и са нужни педагогически средства за преодоляването му. Социалните дейности, като подсигуряване на безплатен обяд, закуска и други, не са достатъчни“, коментира председателят на „Амалипе“ Деан Колев.

От ромската организация решили, че е необходима реформа в цялостната училищна среда – промяна на използваните педагогически методи, на учебните програми в организацията на учебния процес и във взаимодействието с родителите. „Дейностите са насочени и към пресичане на големия брой отсъствия, ниския успех в училище, относително малкия процент роми, продължаващи своето образование в средни училища, неучастието и неангажираността на ромските родители в училищния живот и в училищните структури на управление“, разкрива Колев. Той посочва, че друг работещ прийом се оказала инициативата ученици, които са постигнали добри резултати в училище, да помагат на свои връстници при усвояването на учебния материал.

В 108 училища, включени в проекта, няма нито един отпаднал ученик. „Така от 0,76% отлив на деца за предходната година, броят на напусналите учебните заведения падна на 0,63% . В същите училища процентът на отпадане бе 2,47 %, преди те да започнат своето участие в програмата“, изтъква Деан Колев.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Формулата на учителя Тео за образователна реформа: Сегрегация на ученици и ротация на изпитващите

Тренировка в реална обстановка за новия изпит по български

Езиковите гимназии още са на мода

Как да напазаруваме за малкия ученик: три пъти мисли, един път купи

22 дни ваканция през новата учебна година

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.