Слави и Ку-ку бенд забиват в O2 Арина в Лондон на 9 юни Най-голямата зала в Европа ще отвори врати за родните музиканти

Чужденци разбиха сладкарница в София и откраднаха десерти Нарушителите сами признават вината си

Русенци на протест за чист въздух

Русия е готова да помогне за решаване на конфликта в Африн

Ученик помогна за залавянето на крадец, опитал да разбие къща

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” във вторник, 20 февруари 2018

Почетоха Левски в Сливен и областта

Виктор Орбан към Бойко Борисов за Западните Балкани: Заби брадва в голямо дърво (обзор)

Санират, ако намерят още пари Довършват само сградите, където ремонтите са започнали

“Елпром Троян“ с технологичен скок в бъдещето

Поклонението пред паметта на Васил Левски в София през обектива на “Труд”

Чадърите в Бургас само от бяло до охра

Чуждите инвестиции в имоти паднаха с 83% Пред декември намалява върнатото финансиране на компаниите майки

Отпадат строителни такси ОП внесоха промени в Закона за устройство на териториите

Румен Радев: Днес сме република. Но чиста ли? Свята ли?

Владимир Василев: Загиналите и ранени при пътно-транспортни произшествия в България са сравними със загиналите в горещи военни конфликти

Владимир Василев е дългогодишен инструктор-преподавател и управител на Автошкола Василеви – първата фирма в бранша, придобила международен сертификат за качество на предлаганите услуги ISO 9001:2008. Учебната база и автопарк на Василеви са най- големите в страната. Автошколата разполага с 26 учебни, превозни средства, 2 лицензирани учебни центъра, 18 преподавателя. За 15 години са обучени десетки хиляди курсисти.

– Г-н Василев, войната по пътищата, автогонките, неразумното шофиране в градска среда употребилите алкохол водачи донесоха потресаващи новини по първите страници на вестниците. Вие, като дългогодишен собственик на автошкола “Василеви”, къде виждате проблема?

– Тези новини не са точно новини. Всяка година сме свидетели на потресаващи катастрофи, особено в по-активния летен сезон, но и през цялата година. Статистиките ежегодно отчитат, че загиналите и ранени при пътно-транспортни произшествия в България са сравними със загиналите в горещи военни конфликти. Затова и често в медиите, когато се говори за това и особено след тежки катастрофи с човешки жертви, се използва и словосъчетанието „война по пътищата“. А за да съществува един такъв проблем години наред, то и причините са едни и същи – лоша пътна инфраструктура, занижен превантивен и текущ контрол, слаба подготовка на водачите – особено на младите такива и ширещото се усещане за безнаказаност в обществото, всичко това в комплекс дава този трагичен резултат. И след всяка катастрофа реакциите са едни и същи – медиен интерес, политически декларации и имитация на мерки. Докато не се промени подхода и се потърсят пътища за реално решаване на проблема, ситуацията за съжаление няма да се промени.

– Във вашата автошкола инструкторите имат ли възможността да разговарят с бъдещите млади водачи и така да осъществяват превенция?

 – Естествено – това е неизменна и важна част от обучението на един млад водач. Без разговори с инструктора, отговори на въпроси, обясняване на конкретни ситуации на пътя, бъдещият водач няма как да усвои важни умения и познания. Инструкторите в автошкола Василеви са специално подбирани и квалифицирани да водят такива разговори. Те не само преподават техническите умения за управление на МПС, но и възпитават за правилно поведение на пътя.

– Смятате ли, че държавата трябва да влезе в ролята си, за да се спре неразумното поведение на водачите и как?

– Според мен, възможностите на държавата да разреши проблема чрез конвенционални действия, свързани с промени в закона за движение по пътищата, повишаване на записаните в него санкции или поставяне на камери и други технически средства за контрол са ограничени и не водят до подобряване на ситуацията. Въпросът е много по-комплексен и е свързан, както с нивото на образование или все по-голямата му липса, възпитанието и уважението на правилата и законите, капацитета и правата на правоохранителните органи, общото усещане за безнаказаност в обществото, качеството на обучение, състояние на пътна мрежа и т.н.

– Може би трябва да има законни “писти” за такива автогонки и така гражданите няма да бъдат мишена на високите скорости, как мислите?
 

– Да, има достатъчно места в държавата, където може да се организират такива любителски състезания в контролирана среда, правила, медицинско присъствие и най-вече без да се притесняват или да бъде поставяно на риск спокойствието и живота на гражданите.

– Вие, като млад водач преди години от какви принципи сте се водили, когато сте сядали зад волана?
 

– Тъй като баща ми беше дългогодишен инструктор, аз съм възпитан и обучен да спазвам правилата за движение по пътищата, да уважавам и да се съобразявам с участниците в движението и това са били и принципите, когато съм сядал зад волана – уважение и отговорност.

– И накрая – вашите съвети към водачите, които сядат зад волана.

– Бих посъветвал водачите да бъдат приятели на пътя и да си помагат, защото агресията води до много и неприятни последици. За тези, които се чувстват неуверени на пътя, не е срамно да опреснят знанията си в някой учебен център.
Бих посъветвал да тръгват малко по-рано, за да не се налага да бързат, както и да спазват ограниченията, защото по този начин ще пътуват по-спокойно и по-комфортно и ще допринесат за по-спокойно движение като цяло.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.