Турция удължи извънредното положение в страната с още 3 месеца

Ограничено е движението за всички превозни средства през Троянския проход

Тир се обърна на пътя Монтана-Видин

С лихвоточки да се плащат данъци Жилищно-спестовните влогове ще може да се наследяват

Двоен самоубийствен атентат в Нигерия взе най-малко 12 жертви

Президентът награди разузнавачи посмъртно Депутатът Таско Ерменков с отличие от министъра на отбраната

Пълна каша с Истанбулската конвенция Няма нужда от нов превод, документът се ратифицира на езика, на който е договорен

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 18 януари 2018

Искрен Веселинов: Ние от ВМРО сме категорични, че няма да подкрепим Истанбулската Конвенция, независимо колко превода и бъдат направени

Болниците искат парите си от НЗОК по съдебен път Въпреки решението на съда, здравната каса отказва да плати надлимитната дейност

Училища и градини с по-ниски сметки за парно Потребили сме по-малко топлоенергия през декември

Без субсидии за хора с увреждания, ако имат фирма Отпускат до 20 хиляди лева на кандидат за започване на собствен бизнес

Населението на Велико Търново се увеличава За кратко време жителите на старата столица са се увеличили с 1000 души

Прокуратурата образува досъдебно производство по случая с дъщерите в Свищов Анкета е показала, че са лица в риск, а нямат личен лекар

Слаба охрана улеснила атентата на летището в Сарафово Никой не е забелязал терориста, поставил бомбата в автобуса с израелски туристи

Министър Лиляна Павлова: Няма да се откажем от финансиране на магистрала „Хемус“

Изграждането на автомагистрала „Хемус“ е изключителен приоритет за българското правителство и ние няма да се откажем от финансирането. Това каза по време на посещението си във Велико Търново министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

„Помните, че по време на правителството на Орешарски тази магистрала беше изцяло извадена от европейското финансиране. Ние я върнахме.

Сега тя фигурира, макар и като първи резервен проект, но поне отново е част от новата оперативна програма „Транспорт“ за 2014-2020 година, с идеята, че когато вече имаме избрани всички изпълнители за изграждането на магистрала „Струма“, остатъчният ресурс, поне частично ще финансира първия участък, който изграждаме, за който вече сме в процедура за избор на изпълнител“, коментира Лиляна Павлова.

Тя поясни, че това е участъкът от Ябланица до разклона Плевен – Ловеч. Планира се изграждането на останалите 85 км, които се намират от разклона Плевен – Ловеч до Велико Търново, да бъде започнато с бюджетно финансиране. Има предложение и от Световната банка за отпускането на дългосрочно финансиране при много добри условия. Водени са разговори и с Европейска инвестиционна банка.

„Убедена съм, че условията, които правителството полага за борба със сивата икономика, за увеличаването на приходите в бюджета и запазването на фискалната дисциплина и дефицита, създават предпоставки да можем да обмислим такова дългосрочно кредитиране. Още повече, вие знаете, че работим със съдействието и експертизата на Световната банка към промяна системата за плащане на пътища, която трябва да замени сегашната винетна система“, каза още Лиляна Павлова. По думите й, това също ще се отрази благоприятно на процеса.

Министър Павлова заяви, че 300 км магистрали и над 2000 км обновени пътища ще са един от резултатите от двата мандата на кабинета „Борисов“. Ще бъдат завършени автомагистралите „Струма“ и „Марица“. Освен това има рехабилитирани и обновени над 2000 км пътища в цялата страна.

Министър Павлова съобщи, че новите винетни такси за тежкотоварни автомобили у нас ще бъдат въведени най-рано през 2018 г. „Обмисля се въвеждането на комбинирана система за плащане на пътищата.

Винетната система ще остане за леките автомобили, но за тежкотоварния и транзитния трафик над 3,5 тона, тази система вече ще бъде за изминато разстояние. Така наречената „тол такса“ за изминато разстояние. Въвеждането на тази система ще ни даде възможност да имаме едно сериозно увеличение на приходите. И всъщност кредитирането на изграждането на магистрали няма да обременява държавния бюджет, а ще бъде за сметка на увеличените приходи от такси, които ние ще събираме за използването на пътищата“, обясни министър Павлова.

Тя посочи, че през идната година трябва да бъде изградена новата система. „Нужно е да се въведат промени в закона, след което да се избере изпълнител на проекта, който да внедри и да тества системата. През 2017 г тя може да функционира тестово и пилотно, за да видим как сработва“, уточни Лиляна Павлова.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.