На 21 януари 2019 да почерпят

Столичният инспекторат с проверки за неправилно паркиране

Умопомрачени либерали искат черна Клеопатра Политически коректните зомбита готвят нов бойкот

ХИВ-позитивен остава зад решетките Болестта не е попречила на деянията му

Брад Пит и Чарлийз Терон заедно?

Психологът Росен Йорданов: Между любовта и ревността няма нищо общо

Двама шофьори на ден у нас минават на ток Над 68% ръст на регистрациите на електромобили само за година

Ограничено е движението по пътя Сопот-Карлово заради катастрофа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 януари 2019

СДВР издирва извършители на грабеж и побой

Акция „димяща кола“ в София КАТ глобява с 50 лева, ако автомобилът пуши над нормата

Тунел със система за вентилация и пречистване на въздуха откриха в Хонконг Той е на стойност 4,6 милиарда долара

Християнсоциалният съюз в Германия с нов лидер МВР шефът Хорст Зеехофер се оттегли след 10 г. на поста

Купуваме по-скъпо сирене, масло и мляко Ядем круши от Холандия и Южна Африка, джинджифил - от Перу

Министър Желязков: Поне милиард трябват през следващите години за модернизация на БДЖ

Строителството на новия трети лъч на метрото ще започне през пролетта

Строителството на третия метродиаметър, който ще свързва кварталите „Горна баня“ и „Левски“, ще започне през пролетта, съобщи „Капитал“.

Договорите за четирите позиции от обявения от „Метрополитен“ търг за изграждането на централната част на линията вече са подписани, като трябва да се извършат някои довършителни работи по регулационните планове. Това съобщи главният архитект на София Петър Диков в презентация по време на Осмата национална конференция по пътища с международно участие, която се проведе миналата седмица в Несебър.

В петък от публичната „Трейс груп холд“ също обявиха в съобщение до Българската фондова борса (БФБ), че на 28 септември са подписали договора за изпълнение на единия от участъците на новия метродиаметър, който ще се строи с финансиране от програма „Транспорт“ 2014 – 2020 и местно съфинансиране. За момента сключването на договорите не е отразено на интернет страниците на Агенцията по обществени поръчки и на възложителя „Метрополитен“.

Третият метродиаметър включва три участъка, които обхващат предимно централната част на града – от кв. „Красно село“ до парка „Заимов“ – обща дължина 7.8 км и 7 метростанции, както и още два участъка – от кв. „Красно село“ до кв. „Овча купел“ и от парка „Заимов“ до кв. „Левски“.

„Трейс“ е водещ партньор в обединение „Метро строителство“, което ще изгради първата централна отсечка – между парка „Заимов“ и Орлов мост. В консорциума влизат още „Евро алианс тунели“ и „Инжпроект“. Стойността за изграждането на трасето с дължина 1.6 км и две метростанции е 75.58 млн. лв. без ДДС. Обединение „Метро строителство“ на практика остана без конкуренция за отсечката, след като другият кандидат – съдружие между три испански компании и „СК 13 Пътстрой“, бе отстранен.

Втората централна отсечка – от Орлов мост до кръстовището на бул. „Пенчо Славейков“ и бул. „Прага“, ще се изгражда от консорциума „Метро билд център“, в който влизат други познати на пазара имена – „Джи пи груп“ и „Станилов“, които в момента изграждат участъка от бул. „Джеймс Баучер“ до „Хладилника“ по втория метролъч, както и „Интерпром“ и „Биас-М“. Предложената от тях прогнозна цена за трасето от 2.4 км и три нови метростанции беше 93.89 млн. лв. без ДДС.

Строител на третата отсечка – между кръстовището на бул. „Пенчо Славейков“ и бул. „Прага“ и пазара „Красно село“, ще е обединението „Метро 2014“, в което влизат „Монолит София“, „Балканстрой“ и „Балканстрой София“. Участъкът е с дължина 2.97 км, като по него ще бъдат изградени и две метростанции, а общата оферирана стойност за изпълнението му беше 47.77 млн. лв.

Четвъртата позиция от обявената от „Метрополитен“ обществена поръчка за централната част от новия метродиаметър е за изграждането на двупосочен тунел, свързващ всички метростанции по 7-километровото трасе. Най-ниската ценова оферта в най-оспорваната (пет кандидата) и най-скъпа задача беше дадена от турската Gülermak, която предложи цена от 152.99 млн. лв. без ДДС при прогнозна стойност от 200 млн. евро. Компанията обаче не успя да защити цената си и офертата й беше отстранена в окончателното класиране, а за изпълнител на позицията беше избран друг турски кандидат с опит при изграждането на софийското метро – „Доуш иншаат ве тиджарет“. Дружеството участва в конкурса в обединение с българските „Виа конструкт груп“ и „Ултрастрой“, като предложената от тях цена е 195.23 млн. лв.

Изграждането на втория участък на новия метро лъч – от кв. „Красно село“ до кв. „Овча купел“, ще започне в началото на 2017 г., съобщи още Диков, цитиран от Infrastructure.bgg. Отсечката ще прави връзка с жп трасето, което ще позволи на пътуващите от Радомир и Перник да правят връзка с метрото. Преди време изпълнителният директор на „Метрополитен“ Стоян Братоев посочи, че в момента се подготвят тръжните документи за изпълнител, припомня изданието.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.