Бритни Спиърс показа как си е счупила крака (ВИДЕО)

Нинова към премиера: Не можете да проведете нито една модерна реформа като хората

Правителството прие изваждането на 155 км пътища от обхвата на тол системата

Държавата ще дотира печатните медии

В Благоевград се презапасяват с лекарства и храни заради коронавируса

Правителството се отказа от покупката на нов самолет

Българският консул в Милано: Паниката намаля, все по-малко хора са с маски по улиците

800 000 лв. дава МОН за площадки за безопасност на движението в училища и детски градини

Ако изборите бяха днес: ГЕРБ – 35,2%, БСП – 24%, ДПС – 10,5% Партията на Слави Трифонов остава под чертата

Деница Сачева: Хората не бива сами да решават да излязат в болничен заради коронавируса

Петя Аврамова: Тол системата обхваща 3115 км от републиканската пътна мрежа

Гърците изпразниха рафтовете в супермаркетите заради коронавируса (СНИМКИ)

Жители на пловдивски села протестират срещу кариерата за добив на инертни материали

От 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди Czinger 21C е хибриден хиперавтомобил с мощност 1250 к.с.

Премиерът за коронавируса: Притеснено ми е при епидемия колко ще издържи НОИ, ще струва много пари

Чия е тази реклама?

Когато ни поднесат „чудото“ на безплатния клип, логичният въпрос, който трябва да си зададем, е „Поради що?“

Все повече се учудвам откъде тръгна и къде ще свърши този шум с вече прословутата реклама на България – „Това е мястото“. Вече я знаете – тази с холивудските звезди Салма Хайек, Ейдриън Броуди, Джейсън Стейтън, Сталоун. Човек няма как да не им благодари за хубавите думи, които казват за родината ни.

Хубаво е, че се появи и американска компания като „Ню Бояна филм студио“, която буквално създаде от нулата ново поколение български кинаджии, които работят на световно ниво – актьори, каскадьори, гримьори, майстори на декори и пр.

При представянето на клипа министър Николина Ангелкова обясни, че няма похарчени държавни пари за него и че това е нов начин, по който да се „възприема и промотира страната ни“. В България обаче, понеже си знаем стоката, думата „безплатно“ действа като лампичката „внимание!“. Мнозина започнаха да търсят скрития замисъл на договора между „Ню имидж“ и туристическото ведомство. Веднага се оформи и контралагер.

Писателката Милена Фучеджиева, която безкрайно уважавам, написа: „България е мястото!“, казва Силвестър Сталоун. С малкото допълнение, че тук е мястото, където щом се появи нещо добро, надскачащо досега вижданото, в каквато и да било сфера, то ще бъде разпънато на кръст. Ако Христос се беше родил тук, даже нямаше да има нужда от римляни. Без съд и присъда щеше да е охулен, убит и захвърлен в някоя канавка. Възкръсването му нямаше да се случи.“

Не мисля, че има нужда от емоции. Четвърт век в медиите и няколко години в киното ме научиха да гледам по-прагматично на нещата, сиреч по-разочаровано. Чудеса, разбрах, няма.

Безплатен обяд няма. Основното правило на продуцента е никога да не инвестира свои пари в бизнеса. Така е устроен светът на киното. И когато ни поднесат „чудото“ на безплатния клип, логичният въпрос, който трябва да си зададе всеки един журналист е „Поради що?“

Мога да се обзаложа, че Силвестър Сталоун няма идея, че ще бъде рекламно лице на туризма у нас. Мога да се обзаложа, че той няма и да бъде рекламно лице на България, защото това няма да позволи неговият „публицист“ (пак хубава българска дума). Стандартите между нас – българите, и тях – американците, като бизнес, хонорари и поглед върху бизнеса са несравними.

Също така трябва да сме наясно: това, че Сталоун е снимал в България „Непобедимите“, няма да повлече масовия турист. Помислете, че ако една личност можеше да стори това, цяла Каталуния, Латинска Америка и Флорида щяха да се изтърсят на стадионите в Харманли, Пловдив и този на ЦСКА, за да се докоснат до магията на Христо Стоичков.

Това, което води туристите в една страна, е съчетанието от добър продукт, добри условия и ефективна рекламна кампания. Чия е рекламата „Това е България“? С коя наша национална стратегия е свързана тя (или комуникира, както биха казали рекламистите).

Министър Ангелкова спомена, че ще се прави стратегия за превръщане на България в привлекателна дестинация на киноиндустрията по света. Това обаче е голямото разминаване между намерения и реалности. В оригинала на видеото видяхме, че тази реклама наистина е презентация на „Ню Бояна“, която предлага на партньорите си и инвеститорите своите мощности в България – локации, екип, хора, среда. Би било крайно, ако държавата инвестира пари, за да рекламира чужда компания по света. Абсолютно равностойно да рекламира примерно „Кока-Кола България“ или някой друг гигант. „Ню Бояна“ няма нужда от такава реклама, ако приемем, че най-големите звезди са убедени, че това е мястото. Тогава за какво точно е сделката? Предстои да видим.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.