Дневният хороскоп на Алена за четвъртък, 27.02.2020

На 27 февруари 2020 да почерпят

Украйна разследва Джо Байдън за намеса в работата на прокуратурата

Вдовицата на Енвер Ходжа почина на 99 години

Комисия от Министерство на културата обследва сградите на пл. „Тройката” в Бургас

Вдигнаха “Батмобил“ с паяк в Москва (ВИДЕО)

Гръцки острови на бунт срещу мигранти Недоволство от строителството на нови лагери

Създадоха робот, който може да усеща болка Чувствителността се дължи на синтетична кожа със сензори

Вижте какво ще решава Министерски съвет утре, 27 февруари 2020 г.

Италианец е приет с температура в габровската болница Резултатите от теста за коронавирус ще излязат след два дни

ООН разтревожена заради безпрецедентната инвазия на скакалци в Африка

Втори починал от коронавируса във Франция

Насила отпуск за карантина – незаконен

Осигуровки за фермер, който е и едноличен търговец

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 27 февруари 2020

Влаковете, между които бе избегната тежка катастрофа, били изпратени без разрешения

Тежка железопътна катастрофа бе предотвратена в събота сутринта в района между град Карнобат и село Церковски.

Две товарни композиции тръгват една срещу друга, след като получават разрешение от ръководителите на гарите. Сблъсъкът бил избегнат благодарение на влаковия диспечер, който подава сигнал и напрежението веднага е изключено.

„Има ясно разписана нормативна уредба по какъв начин става това осигуряване на движението. В случая и двамата дежурни ръководители са нарушили грубо правилата”, коментира главният ревизор по безопасността Бисер Минчев пред БНР.

Той допълни, че след края на разследването ще бъде потърсена дисциплинарна отговорност на двамата служители с дългогодишен стаж, както и на преките им ръководители.

Според Минчев предстои провеждането на допълнително обучение на целия персонал, който отговаря за гаровата дейност в железопътната мрежа. Онези, които не издържат съответните тестове, ще бъдат освобождавани.

И двете влакови композиции са изключително тежки. Единият влак е с 37 вагона и два локомотива и е на най-големия частен превозвач у нас Българската железопътна компания /БЖК/. Другият е на частната компания „Шенкер”, с 30 вагона и тегло от над 880 тона, посочва „Марица“.

Проучване на пловдивското издание показа, че товарният влак, собственост на БЖК, в 9.25 ч. е бил готов за заминаване от гара Карнобат.

Дежурният ръководител Руси Колев подготвя телефонограма за искане на съгласие от съседната гара Церковски. Без обаче да е получил такова, изпраща композицията и тя потегля в 9.35 ч. В същото време Иво Иванов, дежурен ръководител в гара Церковски, без да е искал съгласие от дежурния ръководител в гара Карнобат, изпраща товарен влак, собственост на ДВ „Шенкер“, в срещуположната посока.

След разговор между двамата ръководители се разбира, че са изпратени влак срещу влак. Дежурният влаков диспечер в ЖП управление Атанас Атанасов чува разговорите и веднага съобщава на колегата си енергодиспечер, който спира напрежението в участъка. ЖП правилата предвиждат, че при прекъсване на тока движещите се по линията влакове веднага трябва да спрат. Двамата машинисти са били уведомени и по телефона, че срещу тях се движи друг влак. Така челният сблъсък е избегнат. За случая е пуснат така нареченият „червен бюлетин“ в системата на железниците.

От Национална компания „Железопътна инфраструктура“ съобщиха, че е взето единственото възможно решение в тази ситуация, като незабавно е изключено напрежението в контактната мрежа. Благодарение на бързата реакция на влаков и енергодиспечер композициите са спрени.

НКЖИ светкавично са предприели мерки след предотвратеното влаково меле. Изпратен е бюлетин до всички гари в страната, с който е разпоредено случаят да бъде разгледан на извънредна служебна беседа от всички служители, имащи отношение към осигуряване на движението на влаковете, за изясняване на причините за допуснатото нарушение в сигурността на движението.

Разпоредено е да се засили контролната и превантивна дейност от всички служители с контролни функции върху експлоатационната дейност.

Въпреки постоянната работа с персонала е разпоредено да се извърши отново обучение на служители за правилни действия при осигуряване на движението на влаковете.

Към момента са води разследване за причините, довели до тази ситуация. По първоначални данни се касае за допусната субективна грешка от експлоатационния персонал. При доказване ще следва дисциплинарно наказание.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.