Претърсват имота на мъжа, барикадирал се в дома си в село Орешник

Във Франция арестуваха трима души, заподозрени в съучастие в атентатите в Каталуния

Венецуела започва продажба на своя криптовалута

Доналд Тръмп е поискал изготвянето на доклад относно възможните нарушения на договор от страна на Русия

Кралица Елизабет Втора за пръв път присъства на Лондонската седмица на модата

Уърлпул изтегля над 310 000 потенциално опасни електрически кани

Ден за тричане Премиера на сборник пиеси от Емил Атанасов

Десетки българи са завлечени с пари от интернет измамник във Великобритания

Парфюмите и шампоаните замърсяват атмосферата повече от автомобилите

Вижте акцентите от броя на “Труд” в сряда, 21 февруари 2018

Шофьори без книжка излизат на пътя Разрешават на кандидат-водачите да карат с придружител

Израел ни предлага ракети spike (шип) Противотанковите средства на държавната военна компания RAFAEL са без конкуренция в света

Проф. Плочев: Не знам кой ми е началникът, не се чувствам виновен

Пенсионен фонд на Европарламента е на червено Регистрираният дефицит е от 326 млн. евро, има риск да се наложи данъкоплатците да го покрият

Мъж се барикадира в къща в тополовградското село Орешник

Влаковете, между които бе избегната тежка катастрофа, били изпратени без разрешения

Тежка железопътна катастрофа бе предотвратена в събота сутринта в района между град Карнобат и село Церковски.

Две товарни композиции тръгват една срещу друга, след като получават разрешение от ръководителите на гарите. Сблъсъкът бил избегнат благодарение на влаковия диспечер, който подава сигнал и напрежението веднага е изключено.

„Има ясно разписана нормативна уредба по какъв начин става това осигуряване на движението. В случая и двамата дежурни ръководители са нарушили грубо правилата”, коментира главният ревизор по безопасността Бисер Минчев пред БНР.

Той допълни, че след края на разследването ще бъде потърсена дисциплинарна отговорност на двамата служители с дългогодишен стаж, както и на преките им ръководители.

Според Минчев предстои провеждането на допълнително обучение на целия персонал, който отговаря за гаровата дейност в железопътната мрежа. Онези, които не издържат съответните тестове, ще бъдат освобождавани.

И двете влакови композиции са изключително тежки. Единият влак е с 37 вагона и два локомотива и е на най-големия частен превозвач у нас Българската железопътна компания /БЖК/. Другият е на частната компания „Шенкер”, с 30 вагона и тегло от над 880 тона, посочва “Марица”.

Проучване на пловдивското издание показа, че товарният влак, собственост на БЖК, в 9.25 ч. е бил готов за заминаване от гара Карнобат.

Дежурният ръководител Руси Колев подготвя телефонограма за искане на съгласие от съседната гара Церковски. Без обаче да е получил такова, изпраща композицията и тя потегля в 9.35 ч. В същото време Иво Иванов, дежурен ръководител в гара Церковски, без да е искал съгласие от дежурния ръководител в гара Карнобат, изпраща товарен влак, собственост на ДВ “Шенкер”, в срещуположната посока.

След разговор между двамата ръководители се разбира, че са изпратени влак срещу влак. Дежурният влаков диспечер в ЖП управление Атанас Атанасов чува разговорите и веднага съобщава на колегата си енергодиспечер, който спира напрежението в участъка. ЖП правилата предвиждат, че при прекъсване на тока движещите се по линията влакове веднага трябва да спрат. Двамата машинисти са били уведомени и по телефона, че срещу тях се движи друг влак. Така челният сблъсък е избегнат. За случая е пуснат така нареченият “червен бюлетин” в системата на железниците.

От Национална компания “Железопътна инфраструктура” съобщиха, че е взето единственото възможно решение в тази ситуация, като незабавно е изключено напрежението в контактната мрежа. Благодарение на бързата реакция на влаков и енергодиспечер композициите са спрени.

НКЖИ светкавично са предприели мерки след предотвратеното влаково меле. Изпратен е бюлетин до всички гари в страната, с който е разпоредено случаят да бъде разгледан на извънредна служебна беседа от всички служители, имащи отношение към осигуряване на движението на влаковете, за изясняване на причините за допуснатото нарушение в сигурността на движението.

Разпоредено е да се засили контролната и превантивна дейност от всички служители с контролни функции върху експлоатационната дейност.

Въпреки постоянната работа с персонала е разпоредено да се извърши отново обучение на служители за правилни действия при осигуряване на движението на влаковете.

Към момента са води разследване за причините, довели до тази ситуация. По първоначални данни се касае за допусната субективна грешка от експлоатационния персонал. При доказване ще следва дисциплинарно наказание.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете