Георги Мараджиев подаде оставка като областен координатор на ГЕРБ в Пловдивско

Галена с разкошно тържество за 3-ия рожден ден на сина си

Руското разузнаване: Не сме искали освобождаването на Божков

РИОСВ – Пловдив даде 1 месец на общините да почистят речните корита от боклуци

Иззеха 750 000 къса контрабандни цигари в Плевен

Над 1 кг хероин и боеприпаси откриха в Пловдивско, арестувани са мъж и жена

Преслава пропя на турски (ВИДЕО)

Отложиха делото за мярката на Миню Стайков, бил в болница

Новата Конституция на Русия може да забрани на министрите да имат банкови сметки в чужбина

Осъдиха бракониер, помлял с камъни кола на ловен шеф

Диляна Попова знае как да съблазнява (СНИМКА)

Дилър бяга с мръсна газ, спипаха го Полицейско куче надушило дрогата

Един загинал при масова стрелба в търговски център в Банкок

Пиян шофьор помете каруца, трима са в болница

Съветниците от Банско ще даряват лични пари за нуждаещи се на всяка сесия

Японската публика във възторг от гастрола на Софийската опера

При огромен успех завърши шестият гастрол на Софийската опера в Япония. Равносметката този път включва шест спектакъла на „Турандот” от Пучини, три на „Княз Игор” от Бородин в осем зали пред хиляди стари и нови почитатели на първия ни оперен театър и приятели на България в Япония, съобщиха от операта.

Започнал от Токио веднага с огромен триумф, гастролът премина през древната императорска столица Киото, за да продължи през града-съкровище Фукуока, град Нишиномия, префектура Хиого, Фукуи, главен град на едноименната префектура, пристанищният град Нагоя, известен също като средна столица и Михара, и да завърши в Окаяма.

Новото в тазгодишния гастрол на Софийската опера бе, че за първи път някои от спектаклите се изиграха в престижни концертни зали. Идеята на организаторите е да разширят хоризонтите на представяне на изкуството на операта в Япония в градове с богата концертна традиция със симфонични и камерни концерти. Със спектаклите на Софийската опера огромните концертни зали в Киото, Фукуока, Фукуи, Михара, Окаяма – с по над 2000 места – изведнъж се превръщаха в оперни театри. Публиката първоначално с изненада, а после с благодарност и с истинска наслада, вместо обявените като концертни изпълнения видя пълноценни оперни представления с декор, костюми и осветление, преобразени в нова виртуозна постановъчна визия, специално създавана за място на действие в условията на конкретната сцена. За променящия се мизансцен бяха използвани всички възможности на концертния подиум, включително органа, ложите и балконите за публика. От импресарската агенция не скриха възторга си и искрената си благодарност към режисьора Пламен Карталов, който за часове извършваше това преобразяване на сцените.

Затова препълнените фантастични акустични зали бяха огласяни от продължителни аплаузи, викове „Браво” и блеснали погледи на очаровани зрители, за някои от които това бе първа среща с оперното изкуство. Така посрещаха и изпращаха солистите, хора, оркестъра, балета и творческите екипи на двете постановки. Публиката в Михара например никога досега не бе имала възможността да посети опера в прекрасната модерна концертна зала, оборудвана с пълноценнна оркестрина за голям оперен оркестър. Билетите за „Турандот” там бяха изкупени само за месец и нетърпението за тази първа среща с операта пролича, когато повече от час преди спектакъла публиката пристигаше, за да заеме местата си. Усмихнати лица, официални вечерни костюми, дами с кимона придаваха приповдигната атмосфера още във фойетата. А по време на представлението спонтанната благодарност към артистите и удоволствието от пеенето и играта на сцената се изразяваше с непрекъснато аплодиране по време на целия спектакъл, дори на места, на които по правило запознатата публика не реагира. Накрая сцената бе обсадена от множество щастливи зрители, които пренасяха вълнението си в аплодисменти със сърдечна топлина и махане с ръка, подвиквайки „Чакаме ви отново!“ и „Елате пак!“ Много японци измежду тях познават България от честите си посещения в различни български градове. Асоциацията „Фукуяма-България“ бе организирала големи групи от околни селища, дошли с намерението да се докоснат до българите и лично да поднесат цветя на изпълнителите.

За подобна новаторска стъпка специално беше се подготвил и кметът на Окаяма Масао Омори. По идея на един от най-значимите политици на Япония Сатоуки Еда градът даде гостоприемството си на Софийската опера с „Турандот”, което се превърна в първото гостуване на чуждестранен оперен театър в огромната концертна зала с невероятна акустика на Окаяма. Кметът организира в Общината и специален концерт за служителите и за граждани, като покани състав от солисти на оркестъра на Софийската опера. След концерта той даде сърдечен прием на директора на Софийската опера акад. Пламен Карталов. Заедно с цялото общинско ръководство те споделиха радостта от гостуването на Софийската опера в Окаяма и обсъдиха перспективите на бъдещо сътрудничество.

Последният спектакъл от този гастрол на Софийската опера завърши с продължителен аплауз и щастлива публика, която дълго не напускаше залата. Заедно с кмета и цялото общинско ръководство на Окаяма, присъстваше и авторитетният политик Сатоуки Еда, който има особено голям принос в отношенията между България и Япония. За своите заслуги в трайното сътрудничество между двете страни той е награден с най-престижния български орден „Стара планина“. След края на спектакъла той дойде на сцената лично да се срещне и да поздрави режисьора Пламен Карталов, директор на Софийската опера, диригента Григор Паликаров и артистите Костадин Андреев, Баясгалан Дашням, Радостина Николаева, Ангел Христов, Даниел Острецов, Пламен Папазиков, Атанас Младенов, Мирослав Андреев. Г-н Еда благодари с думите: „Беше великолепен спектакъл. В края лично аз се разплаках. Много съм щастлив, че имах възможността да гледам вашето представление. Софийската опера е известна по цял свят. Бих се радвал скоро да ви посрещнем отново.“ Директорът на Окаяма Симфони Хол Фаундейшън Хидеаки Такатсугу сподели, че „Турандот” на Софийската опера ще бъде знаков образец в историята на музикалния живот на града. Той ще приложи идеите и инициативата на ръководството на нашата опера за създаване на нови пътища към нова публика за Филхармонията на града.

Спектаклите на Софийската опера все повече привличат интереса на хилядна публика в Япония. В дългогодишната традиция на първия оперен театър на България да представя най-добрите си спектакли на японска сцена досега бяха показани едни от най-известните и любими за публиката шедьоври на италианската оперна школа. За първи път тази година Софийската опера се представи в Токио, Ишиномия и Нагоя и с руска класика – „Княз Игор” от Бородин. Идеята на режисьора Пламен Карталов да предложи на публиката един различен от традицията, нов и силен оптимистичен финал с прочутите „Половецки танци” даде на спектакъла блясък и мощ в синхрон с посланието за помирение и обединение между враждуващите помежду си лидери и народи. Изгарянето на меча на омразата и войната показа в действието и раждането на едно политическо разбирателство и на нова любов, толкова необходими днес. Това тълкуване в концепцията на режисурата отлично претвориха солистите, оркестърът, хорът и балетът на Софийската опера с диригент Григор Паликаров и концертмайстор Мария Евстатиева, хореограф Асен Гаврилов и диригент на хора Виолета Димитрова. Публиката и на трите спектакъла аплодираше с нестихващ възторг и опиянение епичната и силно въздействаща емоционално музикална драматургия на Бородин и високата класа на изпълнителите.

Софийската опера се завръща от Япония с много нови почитатели, които с нетърпение очакват следващото й гостуване в Страната на изгряващото слънце.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.