Президентът Румен Радев пред паметника на Светите братя: Правописът е първият урок по демокрация Жан Клод Юнкер с послание в туитър на български език

Еманюел Макрон: Русия и Франция могат да намерят решения на ситуациите в Украйна, Иран и Сирия

Забраниха руската държавна информационна агенция РИА-Новости в Украйна

Министър Красимир Вълчев: Среднистите печелят повече от висшистите Професионалното образование ще става все по-високо платено, гарантира той

Товарният кораб “Сигнус” се скачи с Международната космическа станция

Кола се обърна по таван в Русенско

Един загинал и четирима ранени след взрив във фабрика за експлозиви в Турция

Майк Помпео: Русия отправя предизвикателства срещу интересите на САЩ, свидетелство е химическата атака в Солсбъри

Добри новини след пристигането в Гърция: Мечетата от Барутин имат шанс да останат диви

В Москва отбелязват 24 май с тържества Руският патриарх Кирил и сръбският патриарх Ириней откриха честванията

Почина дългогодишният оператор и режисьор в БНТ Валентин Гоневски

Николина Ангелкова участва в дискусия „Туризъм и експорт“, част от Петербургския икономически форум

Задържаха австрийски бизнесмен в Румъния заради детска порнография

42 години затвор за убийство с вила Тримата осъдени изпотрошили и окървавили къщата на свой враг

Ердоган: Турция ще продължи да укрепва икономическите и политическите си отношения с ЕС

Vоlvo го направи. Идват колите без шофьори

Георги Луканов

IntelliSafe Auto Pilot не се нуждае от човешка ръка дори и при път без маркировка

Volvo разкри прототип, може би последен, на интерфейса IntelliSafe Auto Pilot за бъдещите си модели с автономни контролни функции. Технологията ще бъде част от интегрираната безпилотна система на шведската компания Drive Me, която ще започне да се вгражда в колите през 2017-а.

Разработката ще позволи на шофьора безопасно и точно да предава управлението на автомобила, както и да възстановява контрола върху него. Новият интерфейс ще бъде монтиран върху 100 кросоувъра Volvo XC90 с функция автономно управление, които през 2017 г. ще бъдат предадени на обикновени шведски семейства за всекидневна експлоатация в Гьотеборг и околностите в радиус от около 50 километра.

„Ние сме разработили потребителски интерфейс, с който водачът може точно и безопасно да прехвърля контрола за движение на колата, а след това да си върне шофьорските функции“, обяснява заместник-директорът на дизайна на марката Томас Ингенлат.

Автопилотът се включва на трасе, където е достъпно шофиране в автономен режим. Това става с помощта на две лостчета под волана, след като на дисплея се появява съответстващо съобщение за възможността за използването на автопилота. Когато автомобилът излезе от маршрута, системата ще предложи на водача да вземе управлението под контрол. Ако в течение на 60 секунди лостчетата под волана не бъдат задействани, машината ще спре самостоятелно.

Модернизираната джаджа на шведите за автономно шофиране работи, дори и на пътя да няма маркировка. Досега всички подобни технологии работеха с начертано шосе или магистрала, за да може компютърът в колата „да разчита“ пътя и да не излиза от него или неконтруолируемо от лента в лента.

Още за Volvo четете само в новия брой на списание “Авто Труд”

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.