Румен Порожанов: Все още не е ясно как точно чумата по животните е дошла у нас

МВнР: Няма данни за пострадали българи при стрелбата в Торонто

Александър Симов: „Визия за България” е за цялостна реорганизация на държавата 20% от най-богатите у нас взимат 8 пъти повече от 20% от най-бедните

Кое докарва мъжа в прединфарктно състояние, а жената в предоргазмено?

120 полицаи се командироват всеки месец в „Слънчев бряг”

Макрон наредил реорганизация на канцеларията си след случая с президентския охранител, бил протестиращи

С намалено работно време е монументът Акропола заради жегите

Очаква се днес да бъдат взети втори проби за чума по животните в село Болярово

Депутатът от БСП Петър Кънев: Проблемът в Странджа не е чумата, а обезлюдяването

Ограбената в кв. „Изток” твърди, че е била упоена

Започва изплащането на обезщетенията заради чумата в с. Шарково

Най-малко 14 са жертвите на самоубийствения атентат в Кабул

Няколко души са ранени при стрелба в канадския град Торонто

Стабилно е състоянието на 10-годишното българче, простреляно в Италия

Жълт код за валежи днес

Vоlvo го направи. Идват колите без шофьори

Снимка: БТВ

Георги Луканов

IntelliSafe Auto Pilot не се нуждае от човешка ръка дори и при път без маркировка

Volvo разкри прототип, може би последен, на интерфейса IntelliSafe Auto Pilot за бъдещите си модели с автономни контролни функции. Технологията ще бъде част от интегрираната безпилотна система на шведската компания Drive Me, която ще започне да се вгражда в колите през 2017-а.

Разработката ще позволи на шофьора безопасно и точно да предава управлението на автомобила, както и да възстановява контрола върху него. Новият интерфейс ще бъде монтиран върху 100 кросоувъра Volvo XC90 с функция автономно управление, които през 2017 г. ще бъдат предадени на обикновени шведски семейства за всекидневна експлоатация в Гьотеборг и околностите в радиус от около 50 километра.

„Ние сме разработили потребителски интерфейс, с който водачът може точно и безопасно да прехвърля контрола за движение на колата, а след това да си върне шофьорските функции“, обяснява заместник-директорът на дизайна на марката Томас Ингенлат.

Автопилотът се включва на трасе, където е достъпно шофиране в автономен режим. Това става с помощта на две лостчета под волана, след като на дисплея се появява съответстващо съобщение за възможността за използването на автопилота. Когато автомобилът излезе от маршрута, системата ще предложи на водача да вземе управлението под контрол. Ако в течение на 60 секунди лостчетата под волана не бъдат задействани, машината ще спре самостоятелно.

Модернизираната джаджа на шведите за автономно шофиране работи, дори и на пътя да няма маркировка. Досега всички подобни технологии работеха с начертано шосе или магистрала, за да може компютърът в колата „да разчита“ пътя и да не излиза от него или неконтруолируемо от лента в лента.

Още за Volvo четете само в новия брой на списание „Авто Труд“

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.