Руски самолет, превозващ ЗРК „Панцир“, прелетя над България

България предлага шест стратегически проекта за развитие на граничните региони

Япония съобщи за 14 нови случая на заразени с коронавирус

Президентът на Кипър пристига на официално посещение в България в понеделник

Криминално проявен нападна лекар във Варна

Увеличават се делата за домашно насилие в Горнооряховския районен съд Над 285 000 лева са събрали държавните съдебни изпълнители през 2019 година

Джем Йълмаз е известен актьор и… женкар

Отвлечената 15-годишна избягала докато похитителят й говорел по телефона

Сиртуиновата диета, с която Адел отслабна с 46 кг Певицата приема по 1000 калории дневно

Четирима задържани за склоняване към проституция при спецакция в Пловдив

Венци Венц с ново гадже в Ница

Жертвите на коронавируса в Италия станаха две

Италианците купуват най-много нови мотоциклети в ЕС Търсенето на малки електрически скутери в Европа скача с 50%

Камерите на тол системата ще подпомагат работата и на МВР и Агенция „Митници“

Двама мъже ограбиха белгиец в Търговище

Vоlvo го направи. Идват колите без шофьори

Георги Луканов

IntelliSafe Auto Pilot не се нуждае от човешка ръка дори и при път без маркировка

Volvo разкри прототип, може би последен, на интерфейса IntelliSafe Auto Pilot за бъдещите си модели с автономни контролни функции. Технологията ще бъде част от интегрираната безпилотна система на шведската компания Drive Me, която ще започне да се вгражда в колите през 2017-а.

Разработката ще позволи на шофьора безопасно и точно да предава управлението на автомобила, както и да възстановява контрола върху него. Новият интерфейс ще бъде монтиран върху 100 кросоувъра Volvo XC90 с функция автономно управление, които през 2017 г. ще бъдат предадени на обикновени шведски семейства за всекидневна експлоатация в Гьотеборг и околностите в радиус от около 50 километра.

„Ние сме разработили потребителски интерфейс, с който водачът може точно и безопасно да прехвърля контрола за движение на колата, а след това да си върне шофьорските функции“, обяснява заместник-директорът на дизайна на марката Томас Ингенлат.

Автопилотът се включва на трасе, където е достъпно шофиране в автономен режим. Това става с помощта на две лостчета под волана, след като на дисплея се появява съответстващо съобщение за възможността за използването на автопилота. Когато автомобилът излезе от маршрута, системата ще предложи на водача да вземе управлението под контрол. Ако в течение на 60 секунди лостчетата под волана не бъдат задействани, машината ще спре самостоятелно.

Модернизираната джаджа на шведите за автономно шофиране работи, дори и на пътя да няма маркировка. Досега всички подобни технологии работеха с начертано шосе или магистрала, за да може компютърът в колата „да разчита“ пътя и да не излиза от него или неконтруолируемо от лента в лента.

Още за Volvo четете само в новия брой на списание „Авто Труд“

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.