Правителството прие изваждането на 155 км пътища от обхвата на тол системата

Държавата ще дотира печатните медии

В Благоевград се презапасяват с лекарства и храни заради коронавируса

Правителството се отказа от покупката на нов самолет

Българският консул в Милано: Паниката намаля, все по-малко хора са с маски по улиците

800 000 лв. дава МОН за площадки за безопасност на движението в училища и детски градини

Ако изборите бяха днес: ГЕРБ – 35,2%, БСП – 24%, ДПС – 10,5% Партията на Слави Трифонов остава под чертата

Деница Сачева: Хората не бива сами да решават да излязат в болничен заради коронавируса

Петя Аврамова: Тол системата обхваща 3115 км от републиканската пътна мрежа

Гърците изпразниха рафтовете в супермаркетите заради коронавируса (СНИМКИ)

Жители на пловдивски села протестират срещу кариерата за добив на инертни материали

От 0 до 100 км/ч за 1,9 секунди Czinger 21C е хибриден хиперавтомобил с мощност 1250 к.с.

Премиерът за коронавируса: Притеснено ми е при епидемия колко ще издържи НОИ, ще струва много пари

Агресивен шофьор пребил търновец на пътя Екшънът се разиграл на трасето София-Варна край разклона за Стражица

Председателят на Асоциацията на собствениците на аптеки: Има дефицит на лекарства за грип

Компютърна технология позволява да дадем лицето си назаем

Компютърни специалисти от Калифорния и Германия са разработили, за да пренасят моментално лицеви изражения, пише The New York Times, цитиран от „Фокус“.

С новата техника усмивката на един човек неусетно се появява при видео излъчване на живо на лицето на друг, без вторият човек изобщо да се усмихва. Компютър обработва трансфера в рамките на 30 милисекунди –период от време, който човешкото око не е в състояние да забележи, макар че при по-малко скъпи камери може да се получи забавяне.
Изследователите демонстрират техниката с едновременно видео на живо на двама души, като резултатът е най-малкото леко объркващ.

Презентацията, която показва необработените кадри на двамата участника заедно с обработеното видео кара зрителя да продължава да сравнява реалното с нереалното, чувствайки, че нещо не е наред.

Матиас Ниснер, гостуващ асистент преподавател в Станфордския университет, заедно с Юстин Тис, дипломант от Университета Ерланген-Нюрнберг, и други колеги от Станфорд и Германия са използвали камера, която записва жестове в три измерения като Microsoft Kinect. Разработеният от тях софтуер картографира всеки пиксел на двете лица и след това пренася изражението. Високата скорост на процеса се дължи отчасти на факта, че програмата функционира на няколко компютърни процесора едновременно.

Д-р Ниснер си представя, че техниката ще се използва за подобряване на дублажите във филмите, за правене на по-реалистично видео за виртуална реалност и за симултанни преводи. Skype вече представи система за гласов превод в почти реално време при видео обаждания. Ниснер посочва, че трансферът на лицево изражение би могъл да се комбинира с превода в реално време. Тогава, ако англоговорящ човек общува с говорещ мандарин, например, всеки от тях ще изглежда сякаш говори чуждия език.

Д-р Ниснер казва, че при появата на програми като Photoshop е имало тревога за опасностите от промяната на визуалната реалност. Сега обаче, изтъква ученият, „цялата рекламна индустрия живее във Photoshop.“ Зрителите са се приспособили, а има и технологии за засичане на злонамерени промени на изображения. Същото развитие ще претърпи и пренасянето на лицево изражение, подчертава Ниснер.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.