Заразените от коронавируса в Италия са 888 души, починалите са над 20

Макс Верстапен се пробва във виртуална кола

47 нови смъртни случая на заразени с новия коронавирус в Китай и 3 смъртни случая в Южна Корея

Диляна Попова сваля дрехите в „Останалото е пепел“

Втори случаи на заразен с коронавирус в САЩ

С какво ЕС обмисля да замени думата “психиатър”?

Двама души загинаха при инцидент на пътя Бургас-Созопол

Досега няма потвърден случай на коронавирус у нас

Камерите на АПИ в населените места не следят за е-винетки и тол

Влак помете кола на жп прелез (СНИМКИ) При страшния удар е загинала водачката на автомобила

Мачовете и спортът по телевизията днес, събота, 29 февруари 2020

Дневният хороскоп на Алена за събота, 29.02.2020

На 29 февруари 2020 да почерпят

Проф. Тодор Кантарджиев: Ситуацията с коронавируса не е толкова страшна, но никой не слуша

Премиерът е разговарял с Кириакос Мицотакис за ситуацията с мигрантите

Анкетират ни по телефона доволни ли сме от лечението

По няколко критерия, един от които е удовлетвореността на пациента, НЗОК ще глобява болниците или ще къса договора им

Разпитват първите 70 000 българи догодина

До три месеца след изписването от болница анкетьори, определени от НЗОК, ще задават въпроси на пациенти дали са доволни от полученото лечение. Анкетата ще се прави за 5 минути по телефона.

Това предвижда проектонаредба на МЗ. „При системна неудовлетвореност на пациента от клиника, болница или изпълнител на медицинска дейност, касата ще може да налага финансови санкции или да прекратява договора си с тях“, обясни пред „Труд“ здравният министър д-р Петър Москов. Т.е. системната неудовлетвореност ще е един от критериите, по които НЗОК ще сключва договорите си с лекари и болници. „Така ние, пациентите, се превръщаме в контрольори на качеството на системата през собственото си преживяване и удовлетворение от предоставената услуга“, посочи д-р Москов.

Четири са компонентите, за които ще бъдат питани болните. Те ще посочват дали им е бил осигурен достъп до медицинската документация, верни ли са данните в нея и ясно ли им е обяснено тяхното състояние и налагащите се грижи. По компонента „качество“ ще питат пациентите какво е било и отношението към тях, а не само как е протекло лечението. На трето място ще се отбелязва дали отчетените дейности отговарят на извършените или има разминавания. И накрая – дали болните са карани да дават пари под масата.

Предвидено е догодина на въпросника да отговорят 70 000 пациенти, изписани от болниците. Но извън тях ще се разпитват и българи, отишли в ДКЦ, медицински центрове, лаборатории, джипита и специалисти. Целта на част от проучването е да се установи дали болни са били дискриминирани, т.е. дали са получили лошо отношение на основание възраст, пол, етнос, религия, политически симпатии, ниво на образование, сексуална ориентация, материално положение.

НЗОК пита дали

„В документа заболяванията бяха различни от моите“

„В медицинския документ, който получих от болницата, част от оплакванията, заболяванията и посочените медицински дейности, бяха различни от моите“. Дали това е било така, пациентът ще отговаря по 10-степенна скала, когато изпратените от НЗОК анкетьори му се обадят по телефона.

Те ще разпитват също: дали осигуреният е бил приет бързо и лесно или са го размотавали с дни, дали заради претърпени усложнения в една болница е бил хоспитализаран във втора. Дали медсестрите са се отзовавали, когато ги е викал или са го нахоквали, дали при постъпването в болница е трябвало да й направи дарение, дали лекари са го карали да им дава рушвети, а ако нещо е доплащал, дали са му издали документ.

Интервю със здравния министър Петър Москов четете утре във в. „Труд“

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.