Министър Ангелкова с идея: По-малко борси, повече медийна и онлайн реклама

България трябва да намали участието си на международни туристически борси за сметка на ударен онлайн дигитален маркетинг, медийна реклама и промоция в социалните мрежи. Идеята лансира във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, която посети Осмия Черноморски туристически форум, организиран от Варненската туристическа камара, Икономическия университет, общината и министерството.

"В момента участваме в повече от 42 борси, а Португалия, например, която е на шесто място в света по туризъм, се представя на 10. Правим анализ на ефективността и ще отсеем ключовите изложения, на които ще останем, а икономиите ще вложим в по-ефективни рекламни продукти", поясни Ангелкова.

Според нея догодина бюджетът на МТ ще е над 13 млн. лв., а за реклама ще има поне 9 млн. лв. - с над 2,2 млн. лв. повече от тази година. С част от средствата ще бъдат организирани 120 журналистически турове, стартират и кръгли маси у нас с представители на бранша от ключови за България пазари - Германия, Великобритания и държавите съседки. Първият форум на 19 и 20 ноември ще е с руската агенция по туризъм. Целта е след отчетения за това лято 8% спад на гостите по морето да бъде обезпечен летния сезон 2016. Първата добра новина е, че догодина до Варна дебютно ще има директни чартъри от Франция, каза Ангелкова.

Тя добави, че проектът на МТ за удължаване на сезона чрез дотирани пролетни и есенни полети до морските летища е получил одобрението на финансовото министерство. То трябва да подаде официално искане до ЕК, за да получим разрешение за оказване на държавна помощ и да започнем да събираме оферти от авиокомпании, поясни Ангелкова. Според нея има шанс догодина сезонът да продължи до късна есен с голф и балнео ваканции на туристи предимно от Скандинавските страни.

Коментари

Задължително поле