Британец, намиращ се на кораба „Даймънд принсес“, е починал от коронавирус

Борисов обсъди с Ердоган ситуацията с мигрантите Ще се срещнат в понеделник, българският премиер ще призове лидерите на ЕС за решаване на кризата по дипломатически път

Кукери ще гонят злите сили в бургаски квартал

Братя Диневи отменят тържеството по повод 3 март

Областният управител на Сливен изиска информация от работодатели и кметове във връзка с новия коронавирус

Гърция затвори пропускателен пункт на границата с Турция Взема максимално строги мерки за опазване на сухопътните и морските си граници

ЕК: Очакваме Турция да спази обещанията си относно бежанците

Трима руски граждани са задочно обвинени за опит за убийство чрез отравяне на Емилиян Гебрев

Екоминистърът призова ВиК дружествата да ползват алтернативни водоизточници извън язовирите

Вдигат субсидиите за малките ферми

Отложиха делото за отстраняване на шефката на Басейнова дирекция – Пловдив

Гърция е блокирала стотици мигранти на границата с Турция (ВИДЕО)

Откриха газова планета, на която има подходящи за живот условия

Двама души са задържани в Сърбия за търговия с български паспорти

Откриха боен арсенал във варненско село

Планините на Плутон може да са ледени вулкани

Гигантските планини на Плутон вероятно са вулкани, които са изригвали лед и други летливи вещества, според ново проучване, пише Фокус, позовавайки се на Discovery News. Сондата New Horizons на Националната космическа агенция на САЩ (NASA) откри две гигантски планини по време на историческото си прелитане покрай Плутон и главната му луна Харон на 14 юли.

Планините приличат повече на вулканите на Марс и Земята, отколкото на каквото и да било друго във външната част на Слънчевата система, посочват учените. Планините на планетата-джудже да с широчина над 160 километра и височина няколко километра. На върховете им има падина, подобна на вулканична форма. “Ако това наистина са вулканични структури, то те са формирали по-скоро при изригване на лед върху повърхността на Плутон, отколкото при изхвърляне на скали. Това може да е едно от най-забележителните открития на New Horizons и то ще направи Плутон дори по-впечтляващ и уникален, отколкото вече е,” казва планетарният учен Оливър Уайт от изследователския център на NASA “Еймс” в Калифорния. “Каквото и да са, те определено са странни. Хипотезата, че са вулкани вероятно е най-малко странната хипотеза в момента,” добавя той. Топлината, задействала вулканите най-вероятно се е генерирала от разпада на радиоактивни елементи в силикатното ядро.

Други основни моменти от съдържащото 50 страници изследване, представено от екипа на New Horizons, са детайли за няколко големи пукнатини на повърхността на Плутон, които са възможни доказателства за съществуване на подземен течен океан.

Учените са открили още, че атмосферата на небесното тяло е по-студена, по-компресирана и по-оскъдна от предсказаното от компютърните модели, както и че четирите му малки спътника се въртят бързо и се клатушкат в хаотични орбити.