На 11 декември 2018 да почерпят

Зрелищен дуел във „Фермата“ отстреля още един участник преди финала

Венецуела и Русия ще проведат съвместни военни учения

Макрон обеща повишение на минималната заплата със 100 евро

Конституционният съд на Молдова отново отстрани Додон

Доналд Туск: Няма да предоговаряме Брекзит, но сме готови да помагаме на Великобритания

Откриха случаи на ку-треска по овце във Видиинско, заразен е и мъж

Проф. Георги Близнашки: Във Франция хората знаят за какво протестират, а у нас имат странни искания

Кметът на Благоевград с послание към децата в „Часът на приказния разказвач“: Няма по-хубаво място от дома

Министър Ангелкова: Туризмът хармонира с екологията, а лифтът е най-екологичния вид транспорт

Европа с отлична оценка за пътищата ни Асфалтът отговаря на всички стандарти, показват взетите проби, анализирани в Италия

Заев до Каракачанов: Мое право е да бъда македонец и да говоря македонски език

Пената и Любко заедно за ЧРД на Ганчев

Станишев: България и Румъния са изпълнили всички критерии за Шенген, играе се непочтена игра

Сайтът за глоби на КАТ рухна заради нов софтуер (обзор) Блокирани са и системите за издаване на шофьорски книжки

US хибрид от 2000 г. харчи 3 л на сто

Георги Луканов

Още тогава GM сглоби наследник на легендарния Citroen DS

Преди 15 години имаше странно увлечение на американските компании към култовия френски автомобил Citroen DS. Първо Chrysler направи пластмасов макет на Citroen 2CV, а след това General Motors направи приемник на ситроена – концепта GM Precept.

Целта на разработката General Motors Precept е да се постигне изключително нисък разход на гориво – 3 л/100 км. С тази кола американците достигат това забележително ниво, но колата така си остава прототип заради скъпите материали, от които е направена, като например въглеродни нанотръби, съединени чрез електронни лазери.

GM Precept е паралелен хибрид, който, за разлика от Prius и други подобни модерни екоколи, е с два отделни независими захранващи блока: един дизелов и един електрически. Аеродинамиката и самият електронен блок са взети от друг концепт – изцяло електрическото возило EV-1.

Предните колела на колата се въртят от електромотор с мощност 34 к.с. с контролери, батерии и система за охлаждане. За задните се грижи 1,3-литров 3-цилиндров турбодизелов двигател на Isuzu, както и електрическо моторче с 13 конски сили, което служи за запалване на нафтовия агрегат, като генератор за зареждане на никел-метал хибридните батерии, за стабилизатор, както и за асистент при рязко ускоряване.

Защо този изпреварващ времето си хибриден проект завършва с края на ерата на президента Бил Клинтън, вижте само в новия брой на списание „Авто Труд“

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.