Лиляна Павлова на форума „16+1“: България отдава голямо значение на свързаността с Китай

Мафията, както Ани Заркова я видя 620 страници потресаващи истини от журналистката на вестник “Труд”

Откриха труп на мъж край благоевградското село Вълкосел

ПГ на ПП ГЕРБ дари 5 хил. лв. за закупуването на апарат за диагностициране на кръвозагуба за болница „Шейново“

Труд Уикенд – един вестник за два дни

Мечтата на фризьорката Стилистка боядиса екстремна G-класа с цвят на маникюр

Зоран Заев: Институциите ще защитят опозиционните депутати, които гласуваха „за“ конституционните промени

Американският президент изрази надежда Мексико да продължи да блокира мигранти по границата

Бойко Борисов: Свободният пазар и конкурентоспособността са движещите сили за един успешен бизнес и сътрудничество (СНИМКИ)

Премиерът Борисов: Срещата на местните лидери от Инициативата „16+1“ ще допринесе за задълбочаване на отношенията между България и Китай (СНИМКИ)

НФСБ: Валери Симеонов не е поставял под съмнение здравния статус на безспорно болните деца

Защо блондинките си запушват другото ухо, докато говорят по телефона?

Автобиографията на Глория излиза до края на 2018-а Известни личности ще говорят за нея

Тръмп не иска отмяна на сделката за продажба на оръжия на Саудитска Арабия заради убийството на журналиста Джамал Хашоги

ВМРО-ДПМНЕ изключи депутатите си, гласували за промяна на името на Македония

US хибрид от 2000 г. харчи 3 л на сто

Георги Луканов

Още тогава GM сглоби наследник на легендарния Citroen DS

Преди 15 години имаше странно увлечение на американските компании към култовия френски автомобил Citroen DS. Първо Chrysler направи пластмасов макет на Citroen 2CV, а след това General Motors направи приемник на ситроена – концепта GM Precept.

Целта на разработката General Motors Precept е да се постигне изключително нисък разход на гориво – 3 л/100 км. С тази кола американците достигат това забележително ниво, но колата така си остава прототип заради скъпите материали, от които е направена, като например въглеродни нанотръби, съединени чрез електронни лазери.

GM Precept е паралелен хибрид, който, за разлика от Prius и други подобни модерни екоколи, е с два отделни независими захранващи блока: един дизелов и един електрически. Аеродинамиката и самият електронен блок са взети от друг концепт – изцяло електрическото возило EV-1.

Предните колела на колата се въртят от електромотор с мощност 34 к.с. с контролери, батерии и система за охлаждане. За задните се грижи 1,3-литров 3-цилиндров турбодизелов двигател на Isuzu, както и електрическо моторче с 13 конски сили, което служи за запалване на нафтовия агрегат, като генератор за зареждане на никел-метал хибридните батерии, за стабилизатор, както и за асистент при рязко ускоряване.

Защо този изпреварващ времето си хибриден проект завършва с края на ерата на президента Бил Клинтън, вижте само в новия брой на списание „Авто Труд“

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.