Мачовете и спортът по телевизията днес, сряда, 26 февруари 2020

На 26 февруари 2020 да почерпят

Дневният хороскоп на Алена за сряда, 26.02.2020

Мъж опита да взриви кола близо до Пентагона

Депутатът от ГЕРБ Станислав Стоянов: Населените места край Велико Търново стават все по-привлекателни за живеене и бизнес

Представиха в Свищов интернет платформа за стимулиране на предприемачеството на малкия и среден бизнес Разработката е за трансграничния регион

Пазарът в Лондон през 2020 г. ще се съвземе

Сделки за над $3 млрд. договори Тръмп с Моди (ИНФОГРАФИКА) Индия купува бойни хеликоптери на “Локхийд Мартин”

Сирийската армия превзе още един град в Идлиб

Песков: Русия не се меси във вътрешните работи на други държави

Путин: Държа подчинените си под напрежение

Румен Радев: Секторът на информационните и комуникационни технологии е „вододел“ за развитието на нациите

В Сърбия пристигна втора доставка на руските системи „Панцир С1“

„Изтрийте миналото” се открои на Берлинале Нестандартен френско-белгийски филм впечатли публиката

Скъсяват болнични след някои операции (обзор)

US хибрид от 2000 г. харчи 3 л на сто

Георги Луканов

Още тогава GM сглоби наследник на легендарния Citroen DS

Преди 15 години имаше странно увлечение на американските компании към култовия френски автомобил Citroen DS. Първо Chrysler направи пластмасов макет на Citroen 2CV, а след това General Motors направи приемник на ситроена – концепта GM Precept.

Целта на разработката General Motors Precept е да се постигне изключително нисък разход на гориво – 3 л/100 км. С тази кола американците достигат това забележително ниво, но колата така си остава прототип заради скъпите материали, от които е направена, като например въглеродни нанотръби, съединени чрез електронни лазери.

GM Precept е паралелен хибрид, който, за разлика от Prius и други подобни модерни екоколи, е с два отделни независими захранващи блока: един дизелов и един електрически. Аеродинамиката и самият електронен блок са взети от друг концепт – изцяло електрическото возило EV-1.

Предните колела на колата се въртят от електромотор с мощност 34 к.с. с контролери, батерии и система за охлаждане. За задните се грижи 1,3-литров 3-цилиндров турбодизелов двигател на Isuzu, както и електрическо моторче с 13 конски сили, което служи за запалване на нафтовия агрегат, като генератор за зареждане на никел-метал хибридните батерии, за стабилизатор, както и за асистент при рязко ускоряване.

Защо този изпреварващ времето си хибриден проект завършва с края на ерата на президента Бил Клинтън, вижте само в новия брой на списание „Авто Труд“

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.