На 27 май 2018 да почерпят

Велик Бейл и комични вратарски грешки – “Реал” отново е футболният крал на Европа Кралският клуб спечели финала срещу "Ливърпул" с 3:1

Най-високият човек в историята

Съюзът на колекционерите в България: Сбогом, Маестро Светлин Русев!

Нападение срещу център на “Белите каски” в Сирия, петима спасители са убити

Швеция тества електрически път Участъкът от 2 км е първият по рода си в света

ОПЕК и Русия се договарят да увеличат добива на петрол

Израелски военен, ранен на Западния бряг, почина в болница

Вирусът Нипа – новата Ебола СЗО го постави в Топ 10 на най-опасните патогени

Шофьорът на камиона, в който бяха открити 191 кг хероин, остава в ареста

Съобщенията от институциите да са само на роден език, предлагат патриотите

30 годишен бургазлия се хвърли от 7 етаж

Акция „Бира за смет“ чисти плажа Срещу 100 кенчета кехлибарена течност доброволци събраха 2 тона боклук

Пиян съсипа картина в известна московска галерия

Рибарските семейства почерпени с чорба, малка мастика и сладолед

ГЕРБ срещу ГЕРБ: Шофьорите на такси пак остават без надзор

Контролът върху шофьорите на таксита, който трябваше да се засили с поправки в Закона за автомобилните превози, се премахва с внесени в последния момент промени в преходните разпоредби на Закона за местните данъци и такси.

Текстът беше гласуван вчера за първо четене от бюджетната комисия. Вносители са депутатите от ГЕРБ Менда Стоянова, шеф на комисията, Станислав Иванов и Атанас Ташков.

Само преди месец съпартийците им Иван Вълков и Цветомир Михов предложиха и се прие таксиметровите шофьори да са на трудови договори към превозваческите фирми, за да има контрол и да се плащат осигуровки.

Поправките бяха приети в края на октомври и влизат в сила на 20 ноември. В момента повечето шофьори имат само договори за лизинг с големите фирми, на практика не са техни служители и компаниите не носят отговорност за тях.

„Дали сме абсолютна свобода как фирмите да организират дейността си, не е задължително шофьорите да са на трудови договори“, обясни Стоянова. Нейното предложение беше прието от комисията без дискусия по същество с 8 гласа „за“ и 7 „против“. Не стана ясно и защо законопроектът влезе „по спешност“ в дневния ред на НС още тази седмица. Според запознати бързането е заради влизането в сила на стария текст след 10 дни и недоволство от бранша.

От транспортното министерство казаха, че новата поправка не е съгласувана с тях.
Шефът на ресорната комисия Гроздан Караджов (Реформаторски блок) заяви пред „Труд“, че не е съгласен с отмяна на текстовете от Закона за автомобилните превози. Той е поставил казуса пред коалиционния съвет на управляващите снощи. След заседанието стана ясно, че Караджов ще предложи новата промяна да отпадне.

Така решението ще зависи от гласуванията в пленарна зала и поведението на ГЕРБ.
Според източници на „Труд“ Стоянова е обяснила пред съвета, че държи повече на основното предложение в законопроекта – въвеждане на нов данък върху такситата.

Бюджетната комисия прие идеята й да отпадне задължението таксиметровите фирми или шофьори да плащат данък върху печалбата или подоходен, но да плащат вид патентен данък на кола. Размерът ще бъде между 500 и 1000 лв. годишно и ще зависи от общината.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.