На 18 февруари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за вторник, 18.02.2020

Президентът Радев: Преодоляването на растящите неравенства е фундаментален проблем за обществото ни

Хора от САЩ и Унгария купуват имоти край морето Взимат втори дом на кредит

РЗИ: Качеството на водата в жилищен блок в Перник е влошено заради остаряла вътрешна водопроводна система

В Европа инвестират в домове за хора над 80 г. Германия и Франция са най-привлекателни

Оставиха за постоянно в ареста Данчо Катаджията

Нови стипендии за БГ студенти във Великобритания Университети със стратегии за привличане на кандидати след Брекзит

През 2020 г. имотите остават атрактивни

Катастрофа между бус и тир на магистрала „Струма“, двама пострадали

Касовите апарати без връзка с НАП до 72 ч.

Борисов: Прокуратурата не е място, където да се решават политически препирни (ВИДЕО)

Задължително ли е медицинско, преди да започнем работа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 18 февруари 2020

Париж вещае кръв за сделка с Лондон

Токът дава крила

Високи мощности, високи скорости, високо ниво на безопасност, висока позиция на седене и високо тегло – новият електромобил на Tesla се извисява над останалите. Техническата визитка на Model X зашеметява: 772 конски сили мощност, 967 Nm въртящ момент, 250 км/ч максимална скорост, ускорение 3,2 секунди от 0 до 100 км/ч. Електричеството дава крила – и в буквалния, и в преносния смисъл.

Първият електрически SUV разполага със стандартни предни и с “крилати” задни врати, които се отварят нагоре, като улесняват достъпа и качването на втория и на третия ред седалки. Автомобилът е с 5 или 7 места, комбинира качествата на джип с функционалността на ван. Задните врати са автоматични и са оборудвани със сензори, за да не се одраскат на тесни пространства. Изобщо цялата кола е натъпкана с електроника и модерни технологии. Tова e първият SUV модел, който получава максимални оценки във всички категории на американските краш тестове. Липсата на двигател с вътрешно горене в предната част освобождава повече място за деформационна зона и абсорбиране на енергията при челен удар. Батериите са вградени в пода, а това сваля центъра на тежестта и намалява риска от преобръщане. Автоматичната функция за аварийно спиране при опасност от сблъсък тук работи и при високи скорости, а при останалите коли действа само до 50-60 км/ч. Сензорите осигуряват 360-градусово наблюдение и помагат за напълно автоматично паркиране.

Във футуристичния интериор се откроява 17-инчовият цветен тъчскрийн, от който управляват всички системи, включително инфотейнмънта със 17 говорителя и мощност 560 вата. Освен с докосване шофьорът може да подава команди и с глас. Врата му се отваря, когато той я доближи. Автомобилът е в постоянна връзка с интернет и софтуерът непрекъснато се обновява.

Tesla предлага два варианта за моторизация с по един електродвигател на осите и задвижване на четирите колела. Базовата версия е с 518 коня (по 259 на предния и задния мост), а върховата е със 772 коня (259 отпред и 513 отзад). Батерията с капацитет 90 киловатчаса се зарежда за 5 часа и осигурява ток за 400 км при нормално каране. Въпреки че тежи 2268 кг (колкото две градски коли), Model X консумира много малко електричество, което се равнява на бензинов разход от 2,6 л/100 км. И още – това е джипът с най-ниско челно съпротивление (CW 0,24), с най-бързо ускорение до 100 км/ч (3,2 сек), с най-големия стъклен покрив и с най-големия въздушен филтър за чист въздух в купето.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.