На 17 ноември 2018 да почерпят

Малък гайдар разплака всички във „Фермата“

Вижте от птичи поглед опустошението след пожарите в Калифорния (ВИДЕО)

Искрен Веселинов, „Обединени патриоти“: Валери Симеонов разговаря с Каракачанов преди да реши за оставката

23 лица с трайни увреждания започнаха работа в община Смолян

Започва Рали спринт Сливен

Ограничават движението по Панаирния мост в Пловдив тази събота

Ето кои са окончателните състави на България и Кипър

САЩ намаляват бойците си в Африка За да се фокусират над заплахите от Русия и Китай

Ралица Паскалева предаде псевдо продуцент на ФБР Измамникът искал да я прави порно актриса

Вино без градус е новата мода Наши производители вече правят експерименти за производството му

Протестиращите майки за оставката на Валери Симеонов: Ще чакаме решението на Народното събрание

Министерски съвет потвърди: Оставката на Валери Симеонов е лично негово решение

Насрочиха процес за бунга-бунга партитата Силвио Берлускони отново на мушката на съдебната власт

Въглищата с етикет, дървата да са сухи Финансови глоби за кметове, ако трудно се диша

Токът дава крила

Високи мощности, високи скорости, високо ниво на безопасност, висока позиция на седене и високо тегло – новият електромобил на Tesla се извисява над останалите. Техническата визитка на Model X зашеметява: 772 конски сили мощност, 967 Nm въртящ момент, 250 км/ч максимална скорост, ускорение 3,2 секунди от 0 до 100 км/ч. Електричеството дава крила – и в буквалния, и в преносния смисъл.

Първият електрически SUV разполага със стандартни предни и с “крилати” задни врати, които се отварят нагоре, като улесняват достъпа и качването на втория и на третия ред седалки. Автомобилът е с 5 или 7 места, комбинира качествата на джип с функционалността на ван. Задните врати са автоматични и са оборудвани със сензори, за да не се одраскат на тесни пространства. Изобщо цялата кола е натъпкана с електроника и модерни технологии. Tова e първият SUV модел, който получава максимални оценки във всички категории на американските краш тестове. Липсата на двигател с вътрешно горене в предната част освобождава повече място за деформационна зона и абсорбиране на енергията при челен удар. Батериите са вградени в пода, а това сваля центъра на тежестта и намалява риска от преобръщане. Автоматичната функция за аварийно спиране при опасност от сблъсък тук работи и при високи скорости, а при останалите коли действа само до 50-60 км/ч. Сензорите осигуряват 360-градусово наблюдение и помагат за напълно автоматично паркиране.

Във футуристичния интериор се откроява 17-инчовият цветен тъчскрийн, от който управляват всички системи, включително инфотейнмънта със 17 говорителя и мощност 560 вата. Освен с докосване шофьорът може да подава команди и с глас. Врата му се отваря, когато той я доближи. Автомобилът е в постоянна връзка с интернет и софтуерът непрекъснато се обновява.

Tesla предлага два варианта за моторизация с по един електродвигател на осите и задвижване на четирите колела. Базовата версия е с 518 коня (по 259 на предния и задния мост), а върховата е със 772 коня (259 отпред и 513 отзад). Батерията с капацитет 90 киловатчаса се зарежда за 5 часа и осигурява ток за 400 км при нормално каране. Въпреки че тежи 2268 кг (колкото две градски коли), Model X консумира много малко електричество, което се равнява на бензинов разход от 2,6 л/100 км. И още – това е джипът с най-ниско челно съпротивление (CW 0,24), с най-бързо ускорение до 100 км/ч (3,2 сек), с най-големия стъклен покрив и с най-големия въздушен филтър за чист въздух в купето.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.