Двама загинали при наводнения в Израел и на Западния бряг

Парламентът попълва състава на Антикорупционния орган

Холандският премиер Марк Рюте оцеля след вот на недоверие

Доналд Туск призова Сърбия да продължи да следва пътя на еврочленството

Арестуваха мъж, заподозрян в множество убийства и изнасилвания през 70-те и 80-те години в САЩ

Макрон очаква Тръмп да изтегли САЩ от споразумението за ядрената програма на Иран

Жираф се разходи из зоопарк в Индиана

Осъдиха на затвор журналисти от в. “Джумхюриет” заради връзки с терористични организации

Премиерът на Полша: Бившите комунистически държави от ЕС все още се нуждаят от подкрепата на еврофондовете

Спецъдът решава за ареста на кметицата на „Младост“ Днес решават кой да поеме общината

Играчите на “Арсенал”: Изпращаме Венгер с трофея от Лига Европа (ИНФОГРАФИКА)

На 26 април 2018 да почерпят

Дербито се превърна в Биг Брадър

34 футболни фена са задържани около мача “Левски” – ЦСКА

Москва: Сирия е свалила 46 крилати ракети на САЩ и съюзниците им

Токът дава крила

Високи мощности, високи скорости, високо ниво на безопасност, висока позиция на седене и високо тегло – новият електромобил на Tesla се извисява над останалите. Техническата визитка на Model X зашеметява: 772 конски сили мощност, 967 Nm въртящ момент, 250 км/ч максимална скорост, ускорение 3,2 секунди от 0 до 100 км/ч. Електричеството дава крила – и в буквалния, и в преносния смисъл.

Първият електрически SUV разполага със стандартни предни и с “крилати” задни врати, които се отварят нагоре, като улесняват достъпа и качването на втория и на третия ред седалки. Автомобилът е с 5 или 7 места, комбинира качествата на джип с функционалността на ван. Задните врати са автоматични и са оборудвани със сензори, за да не се одраскат на тесни пространства. Изобщо цялата кола е натъпкана с електроника и модерни технологии. Tова e първият SUV модел, който получава максимални оценки във всички категории на американските краш тестове. Липсата на двигател с вътрешно горене в предната част освобождава повече място за деформационна зона и абсорбиране на енергията при челен удар. Батериите са вградени в пода, а това сваля центъра на тежестта и намалява риска от преобръщане. Автоматичната функция за аварийно спиране при опасност от сблъсък тук работи и при високи скорости, а при останалите коли действа само до 50-60 км/ч. Сензорите осигуряват 360-градусово наблюдение и помагат за напълно автоматично паркиране.

Във футуристичния интериор се откроява 17-инчовият цветен тъчскрийн, от който управляват всички системи, включително инфотейнмънта със 17 говорителя и мощност 560 вата. Освен с докосване шофьорът може да подава команди и с глас. Врата му се отваря, когато той я доближи. Автомобилът е в постоянна връзка с интернет и софтуерът непрекъснато се обновява.

Tesla предлага два варианта за моторизация с по един електродвигател на осите и задвижване на четирите колела. Базовата версия е с 518 коня (по 259 на предния и задния мост), а върховата е със 772 коня (259 отпред и 513 отзад). Батерията с капацитет 90 киловатчаса се зарежда за 5 часа и осигурява ток за 400 км при нормално каране. Въпреки че тежи 2268 кг (колкото две градски коли), Model X консумира много малко електричество, което се равнява на бензинов разход от 2,6 л/100 км. И още – това е джипът с най-ниско челно съпротивление (CW 0,24), с най-бързо ускорение до 100 км/ч (3,2 сек), с най-големия стъклен покрив и с най-големия въздушен филтър за чист въздух в купето.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.