11 българи са спечелили над 1 млн. долара на покер Фахредин Мустафов получи половин милион на турнир в Барселона

Инспекторите на ОЗХО взеха проби в Дума

Слизат от педалите на пешеходна пътека Велосипедистите масово вършат нарушения, някои не са и чували, че има правила

Вижте акцентите от броя на “Труд” в неделя, 22 април 2018

10 000 унгарци протестираха за свобода на медиите

Мегз показа зърна на светско парти

Заев: Никога не сме били толкова близо до решение за името

Печено морско свинче? Не, мерси Най-странните ястия по целия свят

Иконите на Дончо Дончев Картините могат да бъдат разгледани в галерия “Валер” до 11 май

Индия ще конфускува имоти на избягали от страната престъпници

„Лъвове” печелят конкурс за красота Награди за Peugeot 308 и Peugeot 3008

Меркел призова момичетата да учат инженерни науки

Марта Вачкова опипа Наум Шопов Между снимките на „Откраднат живот”

748 кандидати се явиха на изпит за 31 прокурорски места

Държавният департамент за България: Корупцията във всички клонове на властта остава проблем

Как да не ни болят ръцете от компютъра

За да не си докараме проблеми със сухожилията на китките заради писането с часове на компютър, ръцете трябва да са поставени под нивото на гръдния кош. Т.е. между гърдите и корема, и да се пише изправен. А на всеки час да се почива 4-5 минути.

Това посъветва ортопед-травматологът от „Пирогов“ д-р- Атанас Кацаров. Ако докато пишем, сме поставили вътрешната страна на китката върху клавиатурата или бюрото, се стига до положение, при което важен срединен нерв се притиска, а пръстите започват да изтръпват. Затова е добре под китките да се поставят дунапренени подложки. Не е решение китките да са във въздуха, защото тогава пък започват да болят ръцете. Просто казано – ръката и предмишницата трябва да са в такова положение, че физиологично да са отпуснати и да се правят минимални усилия само при натискането на клавишите. И да се облекчи напрежението при повдигане на китката и пръстите.

Уязвими за проблем със сухожилията са хората с професии, заради които извършват еднообразни движения. Такъв пример са не само работещите на компютър, но сред застрашените са и шивачи, гладачи, работници на поточни линии (защото правят едно и също в продължение на часове). Същата опасност важи и за краката – тук уязвими са колоездачите. Неслучайно сред спортуващите е популярно понятието “тенисов лакът”. То представлява възпаление на сухожилията на гърба на предмишницата и на залабните им места за лакътя. Получва се вследствие на претоварване на сравнително слабите мускули в тази зона. При т.нар. удар в тениса бекхенд (обратния удар) участват тези мускули, които са по-слаби. Затова често се стига до претоварване.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.