Най-бързият сериен хибрид

Текст и снимки: Георги Луканов

В Infiniti Q50 липсва механичната връзка между волан и колела

Усещането да караш хибрид все още е странно, а чувството да седнеш зад волана на най-бързата кола (изключвайки лимитираната бройка хипер¬автомобили като LaFerrari и McLaren P1) е страхотно. Infiniti Q50 Hybrid с оборудване Adeyaka (т.е. премиум) е толкова технологична машина, че чак се чудиш дали ще се справиш с нея.

Тествам хибрида в дъждовно време, а зевзеци ме бъзикат с думите: „Внимавай да те не хване ток“, заради наличието на батерия в колата. Ток, разбира се, може да ви „улови“, ако натиснете рязко педала на газта при тръгване – усещането трудно се описва. Седанът заради наличието на електромотор набира с такава скорост, с която малко возила, притежаващи само двигатели с вътрешно горене (за традиционните става въпрос), могат да постигнат. Има и малко разлика при екстремното ускорение между въпросното инфинити или бързите спортни коли. Заради

по-голямото тегло на седана

и 7-степенния автоматик има лекичко забавяне в устрема. За перфекционистите обаче има магнезиеви перца на волана за смяна на скоростите и спортен режим. Освен това спортното окачване снижава колата с 10 мм и спомага изключително много стабилното поведение на Q50 при движение в завои.

Системата Infiniti Direct Response Hybrid, която се грижи за това нетипично ускорение на автомобила, е с електромотор с 67 конски сили и 290 Nm въртящ момент и 3,5-литровия бензинов двигател V6. С двата задвижващи елемента шофьорът разчита на общо 364 конски сили и

умопомрачителен въртящ момент

от 640 Nm, който на всичкото отгоре се разпределя и към четирите колела (версията, която изпробвах, е 4х4). При намаляване на скоростта електромоторът работи като генератор, задвижван от колелата, и изпраща енергия към батериите. Само на ток може да минете с автомобила максимум 7-8 километра. От място колата винаги тръгва само с електромотора, а батерията на Infiniti Q50 никога не се разрежда напълно.

Електромоторът с 68 к.с. и литиево-йонните акумулаторни батерии са способни да поддържат скорост до 80 км/ч в изцяло електрически режим.

За да се уведомят своевременно пешеходците за приближаването на автомобила, когато той се движи с ниска скорост в напълно електрически режим, е предвидена система за външен шум.

Infiniti Q50 е първата серийна кола в света, при която липсва механичната връзка между волана и колелата, а електронна. Усещането е като че ли карате кола на компютърната игра „Плейстейшън“. В началото ще се удивите, че е достатъчно лекичко да наместите кормилото, без да правите излишни обороти, за да ви заведе колата в посоката, в която желаете. При липсата на механична връзка на кормилото с колелата не е нужно да навивате волана,

управлението е супердиректно,

но определено трябва да се свикне с него.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили