Банките запазват добрите си резултати Подобрява се капиталовата адекватност, което допълнително увеличава стабилността на системата

Няма пострадали български военни при ракетен обстрел в Кандахар

АПИ: Внимавайте от км 24 до км 30 на АМ „Тракия“ в посока София

Сан Ремо събра оригиналните „Рики е повери”

Министър Ангелкова е на двудневна визита в Полша

16 години затвор за американец, изгорил гей флага

Проф. Николай Овчаров: Отказах предложение за работа от Васил Божков

Четирима гърци пострадаха след катастрофа с чешки тир на „Тракия“

Ивайло Иванов: Задържани са 7 души в Стара Загора във връзка с крупна кражба

Великобритания се готви за епидемия от коронавирус

Глобяват с над 11 хил. евро за откъснато кокиче в Турция

Как можете да избягвате всичко, което ви прави дебели?

Ревизия на приватизацията и кошмарите на прехода Трябва да бъдат приветствани усилията на новия главен прокурор Иван Гешев

Боил Банов: Министерство на културата е проверявало музея на Божков, нямаме правомощия за частни колекции

Ивелина Василева, ГЕРБ: Предлагаме по-строги мерки за всички инсталации за изгаряне на отпадъци

Последно: Полша ще ремонтира изтребителите (обзор)

След скандал парламентът окончателно одобри споразумението с Полша за ремонт на двигателите на българските самолети МиГ-29. „За“ гласуваха 130 депутати от ГЕРБ, Реформаторския блок, ДПС, Патриотичния фронт и БДЦ. „Против“ бяха 41 избраници от БСП, „Атака“, както и независимите Велизар Енчев и Георги Кадиев. Депутатите от АБВ, които предварително се обявиха против, не участваха в гласуването.

Според военното ведомство цената за ремонт на шестте двигателя е 6,138 млн. евро, но споразумението ще остане засекретено, макар че социалистите поискаха да бъде публикувано (виж по-долу – б.а.).

Основните аргументи „за“ бяха, че цената е по-ниска от тази, която Русия може да предложи, и че било положителна новина, че нашите МиГ-ове пак ще летят. От думите на Радан Кънев стана ясно, че това е геополитическият избор. Аргументите против – Русия можела да ни съди, а ремонт в Полша рискувал живота на пилотите ни.

След като споразумението бе ратифицирано, депутатите от БСП започнаха да скандират „Оставка“. Един от аргументите им против – когато на министъра се развалял мерцедесът, нямало да го прати в завода на трабант. Според Таско Ерменков това бил поредният черен петък за България, но не само по моловете.

Ремонтът на шест двигателя струва 6,138 млн. евро

Военният министър Николай Ненчев обяви, че ремонтът на шестте двигателя на МиГ-29 ще струва 6,138 млн евро. В цената се включва и временното ползване на два полски двигателя за две години, или 200 летателни часа.

Транспортните разходи ще бъдат за сметка на полската страна, твърди Ненчев. Срокът за експлоатация на двигателите след ремонта е 350 часа като тяхната пълна гаранция е две години.

От думите на министъра стана ясно, че може да се преговаря и за цялостна модернизация на изтребителите ни в Полша.

Договорът засекретен заради националната сигурност

Споразумението, по което Полша ще ремонтира двигателите на нашите МиГ-29, няма да бъде публикувано, тъй като това ще застраши националната сигурност. Това стана ясно от изявление на военния министър Николай Ненчев в парламента вчера. Той обаче не успя да обясни каква е заплахата, макар че на няколко пъти бе попитан от журналисти.
„Този тип договори са междуправителствени договори, които засягат не само сигурността на България, но и тази на нашите партньори от НАТО и ЕС“, обяви все пак Ненчев. Той допълни, че със споразумението се гарантира възможността българските пилоти да летят със съвременно оборудване.

На въпрос дали Полша има резервни части, тъй като има слухове за писмо, в което Русия твърди обратното, Ненчев обясни, че „необходимите част са произведени в Полша“.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.