Мачовете и спортът по телевизията днес, неделя, 23 февруари 2020

Дневен хороскоп на Алена за неделя, 23.02.2020

На 23 февруари 2020 да почерпят

Кралски особи ритат трона в името на любовта

Десетки арестувани при антиправителствени протести в Казахстан

Кристалина Георгиева: Икономическият ръст на Китай ще бъде по-малък от очакваното

Марсилия до дъно

Караянчева за прекратения Луковмарш: Антисемитизмът, расизмът и ксенофобията нямат място в обществото ни

Черногорец издигна 6-тонен пилон с най-голямото българско знаме в София

Владислав Горанов: Ако погледнем числата, държавата се развива изключително успешно

Японските власти пуснали 23-ма пътници от „Даймънд принсес“, без да ги проверят за коронавирус

Външно министерство: Провеждането на Луковмарш бе предотвратено благодарение усилията на българските власти

Шефът на „Райънеър“ иска по-щателни проверки на мъжете мюсюлмани по летищата

Франция започна закриването на най-старата си АЕЦ

Луковмарш не се проведе

Печалбата на бензиностанциите на “Лукойл” – между 0,7 и 1,1%

51,8% от цената на литър А95 са данъци и акцизи

Печалбата на една от най-големите вериги бензиностанции у нас – “Лукойл България”, е 1,1% от бензина и 0,7% от дизела, съобщи вчера Валентин Златев, председател на Българската петролна и газова асоциация. Той уточни, че това са осреднени данни и обединяват няколко вида бензин и дизел и показа нагледно как се формират цените на горивата.

При бензина 51,8% от цената са данъци и акцизи, едва 26,2% – себестойността на самите горива, 6,2% – себестойността на преработката на нефта, 2,4% – за биокомпоненти, 12,2% – дистрибуция и маркетинг, и 1,1% печалба. Данъците и акцизите формират 49% от цената на дизела, 28,3% отиват за преработка, 13% – за дистрибуция и маркетинг, и 2,5% – за биогоривата. “Тази структура дава обяснение и защо цената на горивата у нас намалява с по-малък процент, отколкото поевтинява петролът на световните пазари.”

Той оспори и твърденията за картел при горивата с думите: “Никъде в Европа няма разлики в цената на продаваните горива по-голяма от 10 стотинки. Това означава ли, че в цяла Европа има картел?!”.

“Ние работим за печалба, но тя в никакъв случай не е 40 стотинки на литър, както някои се опитват да изкарат. Ако беше така, досега да сме станали милиардери при тези обороти от милиони литри на ден и къде щяхме да си крием парите – в чували ли?!”, попита риторично Златев.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.