Министър Красимир Каракачанов: Очакваме над 130 млн. лева за отбрана до 2019 г.

Пентагонът: Сирийското правителство запазва ограничена възможност за химическо нападение в бъдеще

Пази ни армия без хора и техника Войникът получава по-ниска заплата от шофьор в градския транспорт

Иракчанка опита да влезе в Румъния с чужд британски паспорт, закупен в България

Пишат как се започва бизнес Въвеждат електронни обществени поръчки

Министър Ангелкова: Това лято очакваме значителен растеж на чуждестранните туристи

ЦСКА в кубчето на Рубик

Мутри изнудили баба да пренася кокаин Банда от 7 врачани вече е зад решетките, един от тях бил беглец от правосъдието

„Трансформации“-те на Благой Иванов

Вижте акцентите от броя на “Труд” в петък, 20 април 2018

Румен Петков: Битката с корупцията е жизненоважна за България, но не трябва да се преиграва Това би имало обратен ефект

Огнян Стефанов на съд за укриване на данъци Взел на ръка 250 000 лева от човек на бившия банкер Цветан Василев и не ги декларирал

Маскирани обраха село с камери

Бойко Борисов пред дигитален форум: Суперкомпютър ще ни пази от атаки Политическите елити подкрепят региона ни, за да останат младите тук, подчерта премиерът

Въздушният трафик на летище Тегел в Берлин няма да бъде нарушен заради предстоящото утре обезвреждане на бомба

Печалбата на бензиностанциите на “Лукойл” – между 0,7 и 1,1%

51,8% от цената на литър А95 са данъци и акцизи

Печалбата на една от най-големите вериги бензиностанции у нас – “Лукойл България”, е 1,1% от бензина и 0,7% от дизела, съобщи вчера Валентин Златев, председател на Българската петролна и газова асоциация. Той уточни, че това са осреднени данни и обединяват няколко вида бензин и дизел и показа нагледно как се формират цените на горивата.

При бензина 51,8% от цената са данъци и акцизи, едва 26,2% – себестойността на самите горива, 6,2% – себестойността на преработката на нефта, 2,4% – за биокомпоненти, 12,2% – дистрибуция и маркетинг, и 1,1% печалба. Данъците и акцизите формират 49% от цената на дизела, 28,3% отиват за преработка, 13% – за дистрибуция и маркетинг, и 2,5% – за биогоривата. “Тази структура дава обяснение и защо цената на горивата у нас намалява с по-малък процент, отколкото поевтинява петролът на световните пазари.”

Той оспори и твърденията за картел при горивата с думите: “Никъде в Европа няма разлики в цената на продаваните горива по-голяма от 10 стотинки. Това означава ли, че в цяла Европа има картел?!”.

“Ние работим за печалба, но тя в никакъв случай не е 40 стотинки на литър, както някои се опитват да изкарат. Ако беше така, досега да сме станали милиардери при тези обороти от милиони литри на ден и къде щяхме да си крием парите – в чували ли?!”, попита риторично Златев.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.