Макрон призова за диалог с Иран и призова Техеран към търпение

Българският език е петият по популярност в „дарк нет“

Премиерът Борисов е провел телефонен разговор с генералния секретар на ООН Двамата са обсъдили борбата с климатичните промени и опазването на околната среда

Мъжете съжаляват за пропуснат секс, жените – за случил се

Масов бой пред Съдебната палата в центъра на София

Ядрените сили с по-модерни арсенали Москва разполага с 6500 срещу 6185 за САЩ

Част от черешите в Сливенско остават необрани заради ниски изкупни цени

Френски милиардер купи аукционната къща на Sotheby’s

Най-голям ръст при заемите до 250 хил. лв.

Суперкомпютър като на НАСА догодина в България (обзор) Технологията ще бъде използвана в медицината, фармацевтиката, автомобилната индустрия, строителството, от климатолози, спецслужби и др.

Могерини: Доверието в ЕС ще пострада, ако не започнем преговори с Македония и Албания

Бившият египетски президент Мохамед Морси почина в съда

Деница Златева: Не съм очаквала такава буря заради оставката на Нинова

Няма македонска нация преди 1944 г. Гоце Делчев в писмата си пише, че е българин

Министър Танева: Няма нарушения при първите 14 проверени къщи за гости

Герасим Георгиев-Геро в романтична класика

Опит да излезе от кожата си на шоумен, който разсмива, и да се превърне в класически герой, който предизвиква чувства и тъжен размисъл, прави Герасим Георгиев-Геро с ролята на Сирано дьо Бержерак. Похвален опит.

Талантът на актьора, овалян в множество щампи, смешки, които го направиха известен от телевизионния екран, сега се брани и показва сиянието на неговата истинска актьорска природа – естествена, чувствителна, мощна. С определена лекота Геро прави този сложен творчески преход пред препълнената зала с негови фенове, които очакват да видят любимата си звезда, която плува в дълбоката вода на класиката.

Достойно се бори и най-важното – изплува. Убедително пресъздава образа на поета и бунтаря от времето на Молиер, мъжа с брилянтно слово, но с плашеща външност и с известен голям нос. Оказва се, че Геро упорито се бори с комедийните си щампи, овладява класическото слово на Сирано и е особено убедителен в драматичните моменти във финала на представлението. С това актьорът показва, че може да просълзява не само от смях, разширява формата си и в сферата на драматичното.

Геро има особено чувство за мярка, което е особено важно в една романтична роля, на влюбен поет, който с думи може да изрази любовта си, на наивник, който диктува свои обяснения в любов на избраника на Роксана, въпреки че е влюбен в нея. В спектакъла на Русенския театър има чувства, които се мъчат да намерят споделяне, има и драма, че любовта търси душата на партньора, която се изразява с красиви изповеди. Публиката явно се увлича в този романтичен повей, увлича се по Сирано – похвално отключване, което театърът прави в днешния ден. Именно тази необходима за публиката романтичност Геро/Сирано освобождава от старомодност.

Въпреки че сценографията и музиката на представлението на Русенския театър “тежат” на съвременното присъствие на темата за любовта с днешна дата.

Има и още един проблем. Явно навлизаме в нов период за реализирането на актьорите звезди – в паузата им от участия на телевизионния екран. Виждам вече такива имена да препълват театралните афиши, макар завръщането им на театрална сцена невинаги да е в сериозна драматургия или да блести с успех. При Герасим Георгиев този деликатен момент, доказването, че е равностойна театрална звезда с широк диапазон, е определено открояващо се. След Господин Балкански (в Младежкия театър) със Сирано Геро определено показва, че се бори за сериозна театрална кариера.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.