На 16 юли 2019 да почерпят

„Левски“ с убедителен старт на новия сезон, юноша изработи три гола

България е в топ 20 по поскъпване на домовете

Вучич помоли Макрон за помощ по пътя към ЕС и за разрешаване на кризата с Косово

Трус от 3 по Рихтер разлюля Вранча

„Руска връзка” тресе коалицията в Италия Близък до “Лига” лобист търсел финанси от Кремъл

Ердоган: Турция се надява да организира съвместно с Русия производство на системи за ПВО

Частично лунно затъмнение в нощта на 16 срещу 17 юли

Плащаме на ЕС за пластмасовите опаковки Обсъждат нови приходи в бюджета на общността

ЕС одобри санкции срещу Турция заради сондажите в шелфа на Кипър

МВФ: Вдигнете възрастта за пенсиониране Работниците намаляват с 30% през следващите 30 години

Министерство на финансите: На 19 юли партиите ще получат втората част от държавната субсидия за 2019 г.

Частна здравна каса, ако има 500 000 желаещи Новата визия за бъдещето на осигурителния модел поставя повече въпроси и неясноти, отколкото решения

Русия и Украйна готвят голяма размяна на затворници

Ирак предаде на Русия 33 деца на членове на ИДИЛ

Българите ще вадят документи от чужбина

Стотици хиляди българи, живеещи зад граница, ще бъдат облекчени с издаване и подмяна на документи за сaмоличност.

Въпрос на няколко месеца е Министерство на външните работи да пусне на интернет страницата си електронна платформа, чрез която емигрантите ще могат да подават заявление до МВР за преиздаване на паспорт или лична карта. Сега емигрантите са принудени да бият километри, за да стигнат до посолство или консулство, където могат да подадат заявление.

Министерството на външните работи вече приключва работата си по изпълнение на проект за внедряване на електронни услуги „Е-консулски услуги”. Условието за използване на платформата е да притежават квалифициран електронен подпис, да имат вече издаден български личен документ в последните 59 месеца преди подаването на заявлението и да са им били снети необходимите биометрични данни. Заплащането на заявените услуги също ще става по електронен път.

За въвеждането в експлоатация на посочените електронни услуги е необходимо да бъдат направени изменения и допълнения в два подзаконови нормативни акта – Правилника за издаване на българските лични документи и Тарифа № 3 за таксите, които се събират за консулско обслужване в системата на Министерството на външните работи по Закона за държавните такси. Допълнително в Тарифа № 3 се предвижда и отмяна на текст, касаещ услуга, която вече не се извършва, а именно – подновяване валидността на паспорт.

Получаването на документите в България няма да е проблем, тъй като при подаване на заявлението може да се посочи лице, което ще вземе документите от МВР. Паспортът и личната карта могат да бъдат изпратени чрез куриерски услуги. В момента посолствата и консулствата също използват куриери за доставка на поща с лични документи.
Електронният подпис също може да бъде издаден дистанционно. В България има няколко фирми, които са лицензирани за издаване на електронен подпис. Цената за година е между 24 лв. и 48 лв.

Дори и с цената за електронен подпис и куриерската такса услугата ще бъде по-евтина за хората. За сравнение в консулствата ни в Испания вземат 40 евро за паспорт плюс 20 за куриер. Паспортът в България струва 40 лв.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.