Гледаме малката Турна от „Майка“ в нов сериал

Двойна игра на Прокопиев с ЕВН Брокерите му спестили 87 млн. лв. на австрийското дружество при покупката на остатъка от държавния дял през 2011 г. (обзор)

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 15 октомври 2019

Искат такса „водомер” Предстои обсъждане на идеята

Българи в Англия купуват жилища у нас заради Брекзит Брокери им продават по два-три имота наведнъж

Прогнозират по-висок икономически ръст Вдигането на заплатите има най-голяма роля за добрите резултати

Откриха невзривен боеприпас в столичния квартал „Левски“

Ердоган: Турция няма да спре да изкоренява терористичните организации в Сирия

Трима братя са сред пострадалите при катастрофата с диво прасе в Бургаско

Председателят на ВКС плаши колегите си с дисциплинарки, ако не решат правилно делото Полфрийман Лозан Панов си позволи да притиска върховните съдии Жанина Начева, Бисер Троянов и Надежда Трифонова "максимално да съкратят срока си за произнасяне" за свободата на австралиеца

Привлякоха като обвиняема жената, задържана за убийството в Костенец

Каракачанов: Във ВВС тече активен процес на поддръжка и модернизация на наличната техника

Жертвите на „Хагибис“ са вече 56

Пътешествие до три дестилерии в Шотландия ще спечели посетител на Уиски Фест София 2019

Комисар Мария Габриел: Университетите имат ключова роля за запазването на Европа като световен лидер в науката

Лимузината Renaut Talisman завива с четирите колела

Френските марки срещат сериозни трудности със силната немска конкуренция в средния клас, но не се предават. Renault е поредното доказателство, макар че досега не може да се похвали с особени успехи на модели като Avantime, Vel Satis, Safrane, Latitude и Fluence. По-добра съдба имаше Laguna, а нейният приемник Talisman, изглежда, е роден с късмет, поне ако се съди по името му. С този изцяло нов автомобил Renault ще се бори за повече щастие (тоест продажби) в средния клас. Французите знаят, че в пазарната икономика не могат да разчитат само на късмет, затова са се постарали да изкарат на пътя много добра не само на външен вид лимузина.

Още с размерите си Talisman дава сериозна заявка, че за пътниците ще има много място. Същото важи и за багажника с обем 608 л (1022 л при сгъване на облегалките). С дължина 4,84 м, ширина 1,87 м, височина 1,46 и разточително междуосие 2,81 м тя от най-големите коли в средния клас. Renault е пред конкурентите по габарити, пространство и товарен обем. В същото време моделът има силно присъствие на пътя. Предницата е мощна и агресивна, с изразителна радиаторна решетка, хромирани хоризонтални ребра и голямо фирмено лого в средата. Дневните LED светлини в С-образна форма се спускат надолу в бронята и създават много характерна визия. Фаровете при високо оборудваните версии са LED с автоматично превключване на късите и дългите светлини. Отзад Renault залага на големи и постоянно работещи габаритни светлини – ефектно и ефективно.

Много шик е също амбиентното осветление в купето. Неговият цвят зависи от желанието на водача или от зададения режим на шофиране. Когато ключът е в джоба на собственика, Talisman го приветства при приближаване с включване на дневните и задните светлини, вътрешното осветление, страничните огледала се разгъват, мигачите премигват, насочените към земята светлини хвърлят светъл сноп пред вратата. При нейното отваряне се активира приборното табло, на дисплея се появява визуална анимация, съпроводена от звуков сигнал, а бутоните върху централната конзола светват. С други думи, всичко е готово в един изчистен и прегледен кокпит, където водачът и пътниците се настаняват в комфортна и релаксираща обстановка. Сравнително тънките седалки с масажираща функция са цяло произведение на изкуството, защото отнемат 3 см по-малко място, а авиационният тип подглавници разполагат с 4 възможности за настройки. В мразовитите дни воланът се погрява, а в топлите пътниците могат да изстудят напитки в хладилното отделение зад скоростния лост. Отпред и отзад има по два USB порта и по един 12-волтов изход. Цифров уред зад волана показва скоростта и оборотите с различни графики и цветове. Втори екран с диаметър 8,7 инча и сензорно управление е вертикално разположен на централната конзола. Оттук се командват почти всички функции на автомобила и модерната инфоразвлекателна система. Тя работи с гласови команди, изчита имейли, представя сградите на онлайн навигацията с 3D изображение.

Дебелото челно стъкло с допълнителна изолация поглъща шума при движение, регулируемото окачване филтрира неравностите, а завиващите задни колела на системата 4Control помагат на лимузината да следва стриктно зададената от волана траектория и да маневрира на ограничени пространства. Технологията 4Control е от силно препоръчителните технически екстри при Talisman. Другата е системата Multi-Sense, чрез която водачът конфигурира поведението на автомобила, като с бутон избира между пет режима – икономичен, комфортен, неутрален, спортен и личен. Във всеки режим се променя работата на амортисьори, дроселова клапа, трансмисия, волан, осветление, звук, уреди, климатик. В комфортния режим автоматично се стартира масажиращата функция на седалките например. С едно кликване може да се запамети любимият профил – език, огледала, седалка, програми за масаж, радио, дестинация, режим на шофиране. Богатият пакет от електронни системи включва завиващи светлини, адаптивен круиз контрол, паркиране без ръце, аварийна спирачка, четене на знаците, предупреждения за напускане на лентата, за дистанцията, за мъртвата зона, за превишаване на скоростта.

Talisman се задвижва от 1,6-литров бензинов турбомотор със 160 или 200 коня, съчетан със 7-степенен автоматик с двоен съединител. Дизеловите двигатели са с обем 1,5 л (110 к.с.) и 1,6 л (130 и 160 к.с.). 1,6-литровият дизел се комбинира с 6-степенен автоматик и във варианта със 160 коня развива 215 км/ч, като ускорява до 100 км/ч за 9,4 сек и харчи средно 4,5 л.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.