Как се храни Брад Пит

Състоянието на Стефан Данаилов остава критично

Камарата на представителите в САЩ осъди изтеглянето на американските войски от Сирия

Балъков потушил скандал на полувремето

Дневен хороскоп на Алена за четвъртък, 17.10.2019

На 17 октомври 2019 да почерпят

Възрастен мъж се самоуби с преработен пистолет в Бургас

Фермери блокираха магистралите в Нидерландия

Сирийски правителствени войски са влезли в северния град Кобане край турската граница

Британска телевизия пуска канал без новини за Брекзит

Турция готова на санкции от САЩ Кремъл иска да е посредник между Дамаск и кюрдите

Тръмп: Конфликтът в Сирия е между Анкара и Дамаск и те трябва да си го решат

Голям пожар изпепели склад за кабели в Плевен

Голи тела обитават „Къщата на София”

„Топлофикация“ поискала близо 10 милиона лева от потребители за съдебни разноски

Столичната „Топлофикация“ е завела 15 000 дела срещу длъжници и е поискала близо 10 милиона лева за разноски по тях. Това съобщи омбудсманът Мая Манолова пред бТВ.

Колосалната сума се получава, когато при започнато производство на потребителя се начислява 300 лева такса за юрисконсулт, последвани от още 350 лева за съдебен изпълнител. Така „Топлофикация” е поискала пари за услуга, която не предоставя.

Манолова беше категорична в оценката си за тази практика, заради която възрастни хора се принуждават да продадат жилището си: „Неоснователно обогатяване на гърба на бедните български граждани”.

„Топлофикация” не е дружество за юрисконсултски услуги, те утре ще започнат да предлагат на хората зарзават. Това дружество трябва да бъде озаптено”, заяви Манолова. По думите й дружествата са си създали практика да не информират клиентите си за текущи задължения, за да може да бъде образувано производство.

Тя обяви, че в края на месеца организира кръгла маса по проблемите на „Топлофикация”, в която ще се обсъждат и неясните фактури, както и спорната такса сградна инсталация, „която, освен че е на ръба на европейската директива, се създава и впечатлението, че представлява прекалено висок дял в сметката”.

Мая Манолова разказа за сигнал от гражданин, на когото „Топлофикация” дължала 113 лева. Неговата сметка била 38 лева и вместо да извърши прихващане, дружеството начислило такси за юрисконсулт и съдебен изпълнител. „Отношението на „Топлофикация” е надменно, пренебрежително и в разрез с добрите нрави”, пише гражданинът.

Еднодневна винетка

Мая Манолова коментира, че поскъпването на винетките ще ощети най-силно живеещите в малки населени места, на които им се налага да пътуват до областния център за различни административни услуги.

Ако правят това 6-7 пъти годишно и се налага всеки път да купуват седмична винетка, техният разход накрая би бил равен на този за годишна, посочи омбудсманът.

Според Манолова, най-справедливо ще е да се въведе еднодневна винетка. За да не се оскъпява излишно, тя предложи разрешението за 24-часово ползване на пътищата в страната да се плаща с SMS.

Убийството във Враца

„Зад този случай прозират много тревожни обществени процеси – например, чувството за безнаказаност, липсата на доверие в институциите и безразличието на обществото” – така Манолова коментира убийството на 18-годишния Тодор Йорданов в центъра на Враца.

„Във Враца, освен чудовищното престъпление, виждаме и как човещината е заспала в момента, в който двамата биячи са го пребили до смърт”, коментира тя.

По думите й човекът вече реагира само когато е лично засегнат и тази „дрямка” може да бъде прекратена само с нещо драстично като убийството в северозападния град.

По думите й двамата нападатели са получили по-строги обвинения именно заради събуждането на обществото. „Като юрист се притеснявам, че трябва да се случат някакви обществени брожения, за да си свърши местната прокуратура работата”, отбеляза Манолова.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.