Евтиното гориво вдига продажбите на нови коли

Падащите цени на петрола вдигат продажбите на нови коли. Литър бензин в България вече струва под два лева, в Европа - под евро, а в Щатите - под 50 цента (по-малко от кутийка кока-кола). Евтините горива оправят настроението не само на обикновените шофьори, но и на автопроизводителите. Прогнозите гласят, че през 2016-а ще бъдат пласирани 78,6 милиона коли в световен мащаб. Основен мотив за купувачите на 600 000 от тях ще бъдат по-ниските цени на бензиностанцията. Експерти изчисляват - годишно оперативните разходи за модел в компактния клас като VW Golf или Citroen C4 падат с повече от 10% годишно.

Евтиното гориво изстреля на преден план много автомобили с големи и лакоми мотори на откритото тази седмица изложение в Детройт. Повечето американци не само се обличат с дрехи XXL, но и се придвижват с джипове, пикапи и лимузини в същия размер. За тях двигатели с по-малко от четири цилиндъра са подходящи за... косачки на трева, а не за автомобили. А при ниските цени на бензина купувачите обръщат по-малко внимание на това колко литра ще гълта колата. Това прави мисията за налагане на екологични и електрически коли невъзможна. Поне на този етап. Доказва го дори един поглед към сцената в Детройт, където виждаме предимно големи, луксозни, мощни и жадни модели. С тях шофирането гарантира ударни дози адреналин и изсмуква бързо горивото в резервоара.

Коментари

Задължително поле