На 18 ноември 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за понеделник, 18.11.2019

Алхимията – наука или магьосничество

Кларинетът – кармата на фамилия Димитрови Три поколения проправят пътя на музикалния инструмент в България

Георги Дерменджиев: Гледаме напред Капитанът Ивелин Попов може и да отложи оттеглянето си от националния

Еврото помага на Германия да не се превърне в Япония

Трето наводнение за седмица във Венеция

Без привилегии за имигрантите от ЕС Ще се чакат 5 г. за социални помощи и ще се плаща допълнителна такса за здраве

11 души бяха ранени при стрелба в кафене в Одрин

Суецкият канал навърши 150 години (ИНФОГРАФИКА) Идеята била замислена още от фараоните

България с исторически успех над Чехия

Израел, САЩ, Германия, Италия и Гърция проведоха военни учения за борба с руските С-400

Половината учители излизат в пенсия

Кметът Фандъкова награди Тео Ушев за принос към културата на София

Съсипаха от подигравки певицата Андреа заради фотошоп Освен недостатъците по лицето си заличи и зърното

Достъпна виртуална реалност – Game on

Виртуалната реалност доскоро бе обект единствено на научната фантастика. Днес обаче тя е на път да навлезе във всеки дом.

Основателят на Facebook Марк Зукърбърг не се поколеба да плати 2 млрд. долара за една от най-иновативните компании в тази област – Oculus VR. Тя държи патента за очилата Oculus Rift, които имат способността да превръщат повечето компютърни игри в триизмерни виртуални светове, в които геймърът навлиза с почти физическо усещане.

Идеята хрумва на основателя на компанията Палмър Лъки пред 5 години, когато е едва 18-годишен. Той решава да разработи дисплей, който да се фиксира върху главата на потребителя и да е по-ефикасен и евтин от наличните подобни продукти на пазара. Прототипът включвал сензор на измерване на инерцията и 5,6-инчов LCD дисплей с двойни лещи, които са позиционирани над очите, за да има 90-градусова хоризонтална и 110-градусова вертикална стереоскопична 3Д перспектива. Първоночалните средства за разработката в размер на $2,7 млн. Палмър събира чрез кампания в Kickstarter по интернет.

Зукърбърг не се поколеба да плати космическата сума за патента, понеже е твърдо убеден, че бъдещето принадлежи на две платформи Virtual Reality (виртуална реалност) и Augmented Reality (подсилена реалност). Той обаче смята, че те не бива да бъдат ограничени до сферата на компютърните игри, а трябва постепенно да се слеят със социалните мрежи.

„Oculus има шанс да създаде най-социалната платформа в историята и да промени начина, по който работим, играем и комуникираме“, казва Зукърбърг в официално изявление.

Sony и Microsoft също разработват подобни системи, но според основателя на фейсбук те няма да създадат трудности на пазара. Зукърбърг се аргументира с разликата в стратегиите. Според него Sony и Microsoft целят разработката на виртуална реалност само за гейм конзолите си. „Ако искаш да създадеш истинска компютърна платформа, трябва да събереш двете неща – социалното и игрите“, казва той и допълва, че точно това правят Facebook и Oculus VR.

От сделката за приблизително $2 млрд. $400 млн. ще бъдат изплатени в брой на Палмър Лъки, а останалите ще са под формата на акции във Facebook. Ако бъдат постигнати определени предварително поставени цели, Facebook ще изплати още 300 млн. долара бонуси отново във формата на акции и в брой. Поне в началото Oculus VR ще остане самостоятелна компания и ще продължи да развива очилата Oculus Rift и вероятно други гейм аксесоари. След това обаче ще се съсредоточи изцяло върху симбиозата, предложена от Зукърбърг, и заедно със Facebook ще започне създаването на нова комуникационна платформа.

Палмър защити успешно идеята си очилата да са на сравнително достъпна цена. Те ще са на пазара от 28 март тази година срещу сумата $499.

„Напълно наясно съм, че Oculus Rift няма да има моментален успех на пазара“, каза Зукърбърг на пресконференция с инвеститори и добави: „Когато първите смартфони Blackberry и Palm Treo се появиха на пазара през 2003 г., продадоха едва нeколкостотин хиляди бройки през първата година, а вижте какво става днес. Убеден съм, че очилата за виртуална реалност ще изминат същия път.“

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.