Свинското поскъпна с 45% за година Цената му е рекордна за последните 5 години

Българските купувачи на имоти се завърнаха по морето 60% от сключените сделки са с нашенци

Десет адвокати бранят Баневи в спецсъда (обзор) Оставиха приватизатора в ареста

Трима работници пострадаха след падане от покрив в Чепеларско

Тарашат Кресна за изборен туризъм

Албин Курти: Несправедливо е Албания и Северна Македония да не започнат преговорите за присъединяване към ЕС

Премиерът на Испания посети Барселона Педро Санчес отказа да се срещне с лидера на Каталуния

498 жертви на пътя от началото на годината Младеж загина край Златица

Дневният център за деца с увреждания в Свищов представен в Германия като добра практика

Българин, търсен в Гърция, оставен само с мярка „подписка“

Еврокомисията ще препоръча отпадане на мониторинга над България

Стоките за жени са с 37% по-скъпи от мъжките

Стоките, които са маркирано като „дамски“, са средно с 37% по-скъпи от тези за мъже. Това показва проучване на британското издание „Таймс“ във Великобритания, цитирано от в. „Индипендънт“.

Неравенството в цените важи за продукти както за деца, така и за възрастни. Според вестника дамски продукти като самобръсначки и химикалки се смятат за по-специални единствено защото са в розово. В същото време обаче мъжкото бельо е по-скъпо от женското.

При дрехите жените категорично плащат повече за еквивалентни стоки от мъжете. При тоалетните продукти, шампоаните, балсамите за коса и други продукти за баня, насочени към жените, цената е също по-висока. Но и при продуктите, които са отбелязани специално за мъже, се наблюдава увеличение на цената в сравнение с женския или неутралния еквивалент. Проучване неотдавна на агенцията за потребителите в Ню Йорк показа, че проблемът с по-скъпите женски стоки не е само във Великобритания.

Съпоставяне на общо 800 продукта за мъже и жени е показало, че „дамските“ продукти при играчките, аксесоарите, личната хигиена, дома и здравето струват средно 7% повече от тези за мъже. Според проучването, въпреки че продуктите често пъти са с различно брандиране, конструкция и съставки, клиентите нямат контрол върху тези фактори и са принудени да купуват наличните стоки на по-високи цени. “В рамките на живота на една жена финансовото влияние на това полово ориентирано несъответствие в цените е значително“, се посочва в материала.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.