Има ли кой да спре рали диктатурата на Ожие?

С добавянето на Китай в календара и с 84-тото издание на най-старото и най-известно рали в света - „Монте Карло“, тази седмица стартира световният шампионат. Само девет седмици след края на миналогодишния сезон пилотите отново слагат каските за най-вълнуващата надпревара в календара при непредвидимите и непрекъснато променящи се условия в планините над Лазурния бряг.

Властващият шампион Себастиен Ожие с „Фолксваген Поло“ повежда впечатляващ керван от бързи мъже в родния си град Гап, който е домакин на състезанието тази година. Французинът и неговият германски автомобил наложиха смазваща диктатура, откакто преди три години деветкратният първенец Себастиен Льоб („Ситроен“) излезе от шампионата. Ожие спечели три титли, а „Фолксваген“ - 34 от 39 възможни победи, с което „Поло“ се превърна в най-успешната рали кола. Затова логичният въпрос е ще се намери ли кой да ги спре в последния сезон преди сериозните промени в регламента през 2017 г., когато автомобилите ще станат по-зрелищни и производителите ще получат по-голяма свобода.

Шампионът Ожие досега държеше на дистанция съотборниците си Яри-Мати Латвала и Андреас Микелсен. Но заплахата към него може да дойде от друго място. Например от амбициозния тим на „Хюндай“, който през декември представи новия си автомобил. Втората генерация „i20” много прилича външно на серийния модел и се задвижва от турбомотор с 300 коня. В премиерното рали „Монте Карло“ корейците ще стартират с два автомобила, а от следващия кръг в Швеция - с три. През тази година „Ситроен“ се оттегля (но не напълно), за да се съсредоточи върху новата кола за 2017 г. В определени състезания французите ще участват с DS3, чийто пилот Крис Мийк бе по-бърз от Ожие в шейкдауна на „Монте Карло“. Първото рали за сезона може да се окаже последно за Роберт Кубица („Форд Фиеста“), който към момента не разполага с достатъчно средства и е принуден да зачеркне следващите стартове.

Коментари

Задължително поле