Хора, улици и погледи - изложба на Фил

Да изразиш поглед без детайлите на лицето, да срещнеш хората в ракурс от гърбове, да облечеш улиците в лилаво и дърветата в синьо, да чуеш разговора на две самотни чаши кафе - това е магнетичното в колорита на новата изложба, открита на 19 януари в столичната галерия „Финес”. Близо сто почитатели на изобразителното изкуство препълниха изящните салони на тази стара аристократична къща в центъра на града, за да се потопят в атмосферата на изложбата „Хора, улици и погледи” и да поздравят автора - Стоян Филипов-Фил. До 2000 г. професионалният път на художника е свързан със строително-инженерните специалности. Но внезапно в САЩ Фил открива чудото на изобразителното изкуство. Започва да рисува в началото на 2001 г. и живописта се превръща за него в невероятна страст. Неговата техника е маслото.

Журналистката и куратор на изложбата Райна Йотова очерта детайли в посланията му, отбелязвайки, че Фил не върви по утъпканите академични пътища: „Той е типичен представител на спонтанното изкуство - тръгва с любов към света, без предварителни амбиции. Фил не рисува очи, а рисува погледи. Картините му не са за един ден, една нощ или една среща. Ако дойдете утре или след седмица, ще откриете подтекст, който не сте забелязали - още нещо и още нещо. Творецът се оглежда във витрините на улиците, вижда разминаването, пропуснатите срещи, несъстоялите се любови, разминалите се приятелства - един необичаен ритъм: гръб - анфас - профил на забързания човек в големия град. Неговите натюрморти са състояния - жанрът не е чист, зрителят си доопределя какъв стил или жанр да открие.”

Досега у нас Стоян Филипов-Фил е реализирал пет изложби в галерия „Артамонцев”. Участва в общи изложби, които традиционно се организират пролет и есен в галерия „Калектърс” в Мъртъл Бийч, Южна Каролина. Галеристката Мариела Табакова откри изложбата с думите: „Това е изкуство, което излиза директно от душата на художника. Той пресътворява природата по автентичен, емоционален начин - няма по-ценно от това.”

Изложбата може да бъде видяна до 6 февруари 2016 г.

Коментари

Задължително поле