Малка кола, голяма бегачка

Малка кола, голямо удоволствие. Никой друг автомобилен производител не владее този фокус по-добре от MINI. Новият топмодел John Cooper Works кара сърцето на човека зад волана да тупти на високи обороти, защото десният му крак командва 231 буйни коня. Дълбок поклон пред британския инженер и пилот Джон Купър (1923-2000 г.), който през 1961 г. тунингова първото MINI до 55 конски сили и днес неговото име краси най-бързия автомобил на марката. По този начин компанията отдава заслужена чест на някогашния състезател и конструктор, в чиито болиди за „Формула 1“ са сядали Стърлинг Мос и Брюс Макларън, а Джак Брабъм става с тях два пъти шампион (1959 и 1960 г.).

Новото MINI John Cooper Works е достойно продължение на делото на Джон Купър, защото е по-бързо, по-мощно и по-хубаво за каране отвсякога. И изглежда страхотно. В сравнение с предишния модел всичко е в повече - мощността (+20 конски сили), въртящият момент (+60 Nm) и най-вече - насладата при шофиране. Това, което е по-малко, не разваля настроението на водача, дори напротив - емисиите въглероден диоксид и разходът на гориво падат с 20%. Обемът на двигателя е увеличен от 1,6 л на 2,0 л и тук имаме най-новото поколение мотор с двойно принудително пълнене по технологията TwinPower Turbo. Той разгръща максималния въртящ момент от 320 Nm още от 1250 оборота и предоставя мощна тяга при подаване на газ при бавно движение на висока предавка. Агрегатът се представя много еластично, като ускорява от 80 до 120 км/ч за 5,6 секунди, а спринтът от място до 100 км/ч отнема само 6,1 секунди. Без никакъв проблем автомобилът изпълва скоростометъра докрай, развивайки максимално темпо от 246 км/ч, и се показва като истинска състезателна машина. Педалът на газта реагира мигновено, а при по-рязко натискане се налага електрониката да обуздава силата на всички 231 коня, които двигателят изпраща към предните колела.

В завоите MINI John Cooper Works се представя блестящо и постига ниво, до което останалите малки спортни модели не могат да се доближат. Стегнатото окачване и прецизната кормилна система „залепят“ колата за асфалта, създавайки неподправеното и характерно за марката усещане за картинг. Накратко - с друга кола в сегмента не можете да се движите толкова бързо и в същото време стабилно. Мощна спирачна уредба с апарати Brembo укротява препускащите коне, защото бързото ускорение налага и бързо спиране.

Водачът разполага с възможността да променя поведението на MINI с избиране на различни режими на шофиране. Когато завъртите кръглия превключвател около скоростния лост на позиция Green, получавате един по-сдържан градски автомобил без излишни подскоци на стрелката на оборотомера. Но той привлича вниманието и в задръстване с атрактивния си външен вид - двуцветно лакирана каросерия, двоен ауспух със лъскави накрайници на тръбите, допълнителните въздухозаборници отпред, серийните LED светлини, спойлера на покрива, специалните брони, аеродинамичния прорез на предния капак, праговете. И, разбира се, надписите John Cooper Works.

Който притежава автомобил с тази табелка, неизменно ще бъде изкушен да го управлява в спортен режим, защото тогава се разкрива докрай огромният ресурс на всички компоненти по задвижването. Двигателят работи на по-високи обороти, бълвайки състезателен рев. Воланът става по-твърд, окачването - също. Автоматичната скоростна кутия сменя бързо предавките и всяко превключване е съпроводено с респектиращ пукот от ауспуха, маркиращ подаването на междинна газ. Всичко толкова автентично пресъздава поведението на състезателен автомобил, че човек може да се обърка и да вземе пътя за писта, а това може да му донесе някоя „честитка“ от камерите на бдителната ни полиция. Изобщо всеки сантиметър от този автомобил с дължина под 4 м доставя чиста проба удоволствие. Дори само да седиш вътре, защото салонът те предразполага с двуцветните спортни седалки (по две отпред и отзад), приятната кожа, лакираните детайли и находчивите елементи от моторните спортове като карирания флаг около скоростомера.

УРЕДИ ЗА НАЛЯГАНЕТО НА МАСЛОТО И ВЪЗДУХА

Опционалните спортни уреди катализират усещането за състезателен автомобил. Трите кръгли прибора дават информация, която е от особено значение при спортно-амбициозен стил на шофиране като налягането на маслото и нагнетявания въздух, както и хронометър с разширени функции. На борда присъстват много системи за сигурност като Head-Up дисплей, четене на пътните знаци, асистент за дългите светлини, активен автопилот, предупреждение за опасност от сблъсък със спирачна функция, асистент за паркиране и камера за заден ход. Инфоразвлекателната система позволява бърза интеграция на смартфон с приложения за Apple и Android, които могат да се управляват чрез уредите на автомобила и 8,8-инчовия цветен монитор на конзолата.

BMW и MINI удължиха гаранцията

От началото на годината всички нови коли с марките BMW и MINI се продават в България с удължена гаранция от производителя до 4 години или до 200 000 км. Мярката е част от стратегията за повишаване на качеството на услугите и облекчава решението на клиентите за покупка, тъй като разходите за ремонт и поддръжка са прозрачни и лесно предвидими. Допълнително удължената гаранция помага и за запазването на по-висока остатъчна стойност на автомобилите.

Досега гаранционният срок за BMW и MINI бе 2 години без ограничение на пробега. От 1 януари без допълнително заплащане се добавя удължената гаранция с идентичен обхват и срок на валидност още две години или до достигане на пробег от 200 000 км. В този период всички ремонти се извършват от висококвалифицирани професионалисти в оторизираните сервизи с максимална безопасност с влагането на оригинални резервни част. По време на действието на гаранцията клиентите на двете марки, без ограничение на модела, имат възможност по собствено желание да придобият разширен пакет за петата и шестата година.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили