Хотелите най-често ни лъжат за звездите

От началото на декември Комисията за защита на потребителите (КЗП) е извършила 1200 проверки в туристическите обекти на зимните ни курорти. 100 са регистрираните нелоялни практики и нарушения в качеството на туристическия продукт. Това каза в интервю в предаването „Хоризонт до обед“ председателят й Димитър Маргаритов.

Това е един сравнително малък процент на фона на общия брой проверки, така че за момента поне може да кажем, че нещата са под контрол.
По-големият брой нарушения, които ние сме констатирали, са свързани с известни разминавания в това, което като категоризация трябва да предложи съответният обект, и това, което реално се случва. Тоест, на потребителите се предлагат услуги с по-ниско качество или пък се спестява важна информация относно цени. Най-често това се случва в менютата на ресторанти и други заведения, в които се предлагат хранителни продукти и напитки, обясни той

Хотелиерите обаче продължават да твърдят, че масово се предлагат частни жилища и апартаменти като туристическа леглова база, без да бъде обявена като такава:

Правим проверки по такива сигнали и сме налагали санкции. Трябва обаче да отбележим, че тук срещаме някакви трудности, тъй като има определени хитринки, допълни Маргаритов.

По думите му по този проблем ще има по-съществен пробив благодарение на новата наредба за категоризация на туристическите обекти, която е приета и предстои да влезе в сила от началото на месец март. Там са предвидени по-облекчени изисквания за категоризирането на точно такъв тип обекти като стаи под наем, коментира шефът на КЗП.

Коментари

Задължително поле