Втори протест срещу поскъпването на водата във Варна Добричлии правят интерактивна карта на дупките от ВиК-аварии

Арх. Здравко Здравков: Законът за София ще даде ясни регламенти по отношение на застрояването Най-високите сгради ще са в източния и западния край на града, каза главният архитект на София

Емил Кошлуков: БНТ не е на ръководството, нито на водещите. Още по-малко на една партия

Родилното отделение в Благоевград с подарък от името на кмета д-р Камбитов

ТИР парна от мост на магистрала „Марица“

Гришо премина уверено през Кирьос и е на четвъртфинал на Аустрейлиън оупън (ВИДЕО)

Откриха ски сезона под връх Ком

Калоян Паргов: Вотът на недоверие разкрива слабите места в управлението и мобилизира БСП

Сирийските кюрди: Няма турски военни в Африн

Задържаха 19-годишен, опитал да подкупи полицаи с 50 лв.

В Бургас ражданията ще обърнат демографския срив Валери Симеонов на Бабинден в морския град

Български камион е катастрофирал в Унгария

Трио затворници, пуснати преди месец, са извършителите на взломовете в Разградско

Борис Джонсън пак хвали Тръмп: Заслужава респект и признание

Издирван с влязла в сила присъда към МВР: В Испания съм, хванете ме!

Жалваме се от онлайн търговците и в ЕК

Европейската комисия пусна в действие нова платформа, която ще помага на потребителите и търговците да решават онлайн спорове, свързани с покупки, направени онлайн, съобщи представителството на Европейската комисия в България.
Платформата за онлайн решаване на спорове (ОРС) представлява единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в ЕС да уреждат споровете си, свързани както с национални, така и с трансгранични онлайн покупки. Това ще става чрез насочване на споровете към националните органи за алтернативно решаване на спорове (АРС), които са свързани към платформата. Тези органи са били подбрани от държавите членки въз основа на критерии за качество и Комисията е била уведомена за тях.

Алтернативното решаване на спорове представлява бърз и евтин начин за решаване на споровете. Общата тенденция показва, че споровете се решават за максимум 90 дни. Опитът на европейските потребители, които са използвали алтернативното решаване на спорове, е по-скоро положителен: 70% са посочили, че са доволни от начина, по който жалбата им е била разгледана по тази процедура. Това е допълнителен начин, по който потребителите могат да решават споровете си, и не замества възможността за започване на съдебно производство, което обаче обикновено излиза по-скъпо и отнема повече време. Само 45% от потребителите са доволни от начина, по който съдът е разгледал жалбата им.
Търговците също ще имат полза от тази нова платформа, тъй като процедурите за алтернативно решаване на спорове ще им помогнат да избегнат значителни съдебни разноски и да поддържат добри отношения с клиентите си.

Потребителите могат да попълнят формуляра за жалби на платформата, като следват три лесни стъпки.
– Платформата предлага на ползвателите ѝ възможността за провеждане на цялата процедура по решаване на спора онлайн.
– Платформата е многоезична. Платформата предлага функция за писмен превод в помощ на страните по спора, намиращи се в различни европейски държави.
Приблизително 117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави членки са свързани към платформата. Комисията работи с държавите членки, за да включи в платформата всички държави членки и сектори във възможно най-кратък срок.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.