Тежка катастрофа затруднява движението на АМ „Тракия”

Младеж за втори път изнасилва възрастна жена 19-годишният бил съден като непълнолетен за изнасилване на същата жена

Лекарският съюз в Сливен: Всеки е невинен до доказване на противното

Ремонтите в някои училища и детски градини в София ще продължат и след 15 септември

Заместник-председателят на КФН Ралица Агайн подаде оставка (СНИМКИ)

Евакуираха над 40 души от сградата на Социалното подпомагане и данъчната служба в Казанлък заради изтичане на газ

„Майкрософт“ спряла руски кибератаки срещу политически организации в САЩ

Канадският премиер Джъстин Трюдо ще се бори за втори мандат

Иран показа първия си изтребител собствено производство (ВИДЕО)

Асоциацията на здравните работници настоя за адекватна превенция срещу насилието над медици

Държавният глава поздрави българските мюсюлмани по случай празника Курбан Байрам

Ловец отрови защитен вид ястреб по погрешка

70 деца диабетици почиват на море

„Олимпик“ пали застрахователна война с Кипър Няма яснота кой ще изплати парите в България

Солисти на Софийската опера и балет представят спектакъла „Любов“ По време на 26-тото издание на "Любовта е лудост"

Жалваме се от онлайн търговците и в ЕК

Снимка: Цветан Томчев

Европейската комисия пусна в действие нова платформа, която ще помага на потребителите и търговците да решават онлайн спорове, свързани с покупки, направени онлайн, съобщи представителството на Европейската комисия в България.
Платформата за онлайн решаване на спорове (ОРС) представлява единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в ЕС да уреждат споровете си, свързани както с национални, така и с трансгранични онлайн покупки. Това ще става чрез насочване на споровете към националните органи за алтернативно решаване на спорове (АРС), които са свързани към платформата. Тези органи са били подбрани от държавите членки въз основа на критерии за качество и Комисията е била уведомена за тях.

Алтернативното решаване на спорове представлява бърз и евтин начин за решаване на споровете. Общата тенденция показва, че споровете се решават за максимум 90 дни. Опитът на европейските потребители, които са използвали алтернативното решаване на спорове, е по-скоро положителен: 70% са посочили, че са доволни от начина, по който жалбата им е била разгледана по тази процедура. Това е допълнителен начин, по който потребителите могат да решават споровете си, и не замества възможността за започване на съдебно производство, което обаче обикновено излиза по-скъпо и отнема повече време. Само 45% от потребителите са доволни от начина, по който съдът е разгледал жалбата им.
Търговците също ще имат полза от тази нова платформа, тъй като процедурите за алтернативно решаване на спорове ще им помогнат да избегнат значителни съдебни разноски и да поддържат добри отношения с клиентите си.

Потребителите могат да попълнят формуляра за жалби на платформата, като следват три лесни стъпки.
– Платформата предлага на ползвателите ѝ възможността за провеждане на цялата процедура по решаване на спора онлайн.
– Платформата е многоезична. Платформата предлага функция за писмен превод в помощ на страните по спора, намиращи се в различни европейски държави.
Приблизително 117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави членки са свързани към платформата. Комисията работи с държавите членки, за да включи в платформата всички държави членки и сектори във възможно най-кратък срок.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.