Пуснаха под домашен арест Десислава Иванчева и Биляна Петрова

БСП иска преизчисляване на пенсиите

Каракачанов: Пактът за миграция на ООН ми намирисва на документ, който подготвя глобалното преселение на народите

Задържаните за убийството на мъж във влак край Вакарел са брат и сестра Вероятната причина за инцидента е отправена забележка към извършителите

Парламентът прие промените в Закона за чистотата на атмосферния въздух

Борисов: Българското участие в проекта за изграждане на терминал за втечнен природен газ край Александруполис е стратегически важно

Цветанов се извини за думи на депутат от НФСБ

Американското правосъдие тайно е повдигнало обвинение срещу Асандж

Борисов в Гърция: ЖП връзката Солун-Русе ще допринесе за икономическия подем на региона

Йордан Цонев: В поправките в Закона за вероизповеданията направихме всички възможни отстъпки

КОНПИ отнема над 30 хил. лв. от бивш управител на общинско дружество в Бургас, сключвал договори със съпругата си

Антон Антонов, АПИ: Потребителите ще могат онлайн да закупуват електронна винетка

Мустафа Карадайъ: Най-големият враг на патриотизма е национализмът

Няма кандидати за къщата на Пейо Яворов

Президентът Радев: България има нужда от модерна и боеспособна армия, съвместима със своите съюзници Не съм казвал, че България е блато, а че трябва да се измъкне от блатото, заяви държавният глава

Жалваме се от онлайн търговците и в ЕК

Европейската комисия пусна в действие нова платформа, която ще помага на потребителите и търговците да решават онлайн спорове, свързани с покупки, направени онлайн, съобщи представителството на Европейската комисия в България.
Платформата за онлайн решаване на спорове (ОРС) представлява единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в ЕС да уреждат споровете си, свързани както с национални, така и с трансгранични онлайн покупки. Това ще става чрез насочване на споровете към националните органи за алтернативно решаване на спорове (АРС), които са свързани към платформата. Тези органи са били подбрани от държавите членки въз основа на критерии за качество и Комисията е била уведомена за тях.

Алтернативното решаване на спорове представлява бърз и евтин начин за решаване на споровете. Общата тенденция показва, че споровете се решават за максимум 90 дни. Опитът на европейските потребители, които са използвали алтернативното решаване на спорове, е по-скоро положителен: 70% са посочили, че са доволни от начина, по който жалбата им е била разгледана по тази процедура. Това е допълнителен начин, по който потребителите могат да решават споровете си, и не замества възможността за започване на съдебно производство, което обаче обикновено излиза по-скъпо и отнема повече време. Само 45% от потребителите са доволни от начина, по който съдът е разгледал жалбата им.
Търговците също ще имат полза от тази нова платформа, тъй като процедурите за алтернативно решаване на спорове ще им помогнат да избегнат значителни съдебни разноски и да поддържат добри отношения с клиентите си.

Потребителите могат да попълнят формуляра за жалби на платформата, като следват три лесни стъпки.
– Платформата предлага на ползвателите ѝ възможността за провеждане на цялата процедура по решаване на спора онлайн.
– Платформата е многоезична. Платформата предлага функция за писмен превод в помощ на страните по спора, намиращи се в различни европейски държави.
Приблизително 117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави членки са свързани към платформата. Комисията работи с държавите членки, за да включи в платформата всички държави членки и сектори във възможно най-кратък срок.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.