Страните от ЕС откриха пътя за ратификация на сделката за Брекзит въпреки поисканото отлагане

Дипломира се първият випуск сестри и акушерки от шуменския филиал на МУ– Варна

Теменужка Петкова: Енергийната система на страната е стабилна и подготвена за зимата

Тиквен фестивал излъчи рекордьорки Кмет отгледа тиква 1,68 м

Вицепрезидентът Йотова в Страсбург: Неделните училища са най-успешната политика зад граница

Мъж вряза колата си в група хора в Холандия, петима са ранени

Арест за двама мъже след бягство от проверка и повреда на патрулка в Пловдив

Пръскат в Разград срещу мушиците

Пиян без книжка блъснал кола и избягал

Американските сили са се изтеглили днес от най-голямата си база в Северна Сирия

Красен Кралев: Нямам намерение да ставам президент на БФС

„Изумруденият скрижал” на Хермес

Пуснаха над 200 творби да се продават благотворително онлайн

Руски депутат иска да включи „Кока-Кола“ в списъка на нежеланите организации

Депутатът Олег Михеев от лявоцентристката партия „Справедлива Русия“ иска да включи „Кока-Кола“ в списъка „нежелани организации“, защото гигантът за газирани напитки не постави Крим в картата на Русия в онлайн реклама.

Рекламата, която привлече гнева на руските законодатели, беше част от новогодишната кампания на бранда. Маркетинг организаторите публикуваха „Новогодишна карта на Русия“ в най-използваната социална мрежа на страната VKontakte, но не включили Кримския полуостров в картата. Потребители веднага забелязаха и започнаха да критикуват компанията заради „неспособността да им да приемат политическите реалности и неуважението към избора на кримския народ“.

Компанията след това коригира картата, включвайки Крим, с което пък предизвиква вниманието на украинската прокуратура. В крайна сметка спорната реклама беше свалена изцяло.

Депутатът Михеев пише до руското обвинение, твърдейки, че „Кока-Кола“ демонстрира нежелание да се съобразява с руското законодателство и дори поставя под въпрос териториалната цялост на Русия заради търговска цел.

Политикът смята, че този инцидент е достатъчна причина да се включи компанията към „нежеланите организации“, ход, който би направил незаконно поддържането на контакти с „Кока-Кола“ на руски граждани или организации под заплаха от сурови глоби.

Въпреки това в сегашната си формулировка законът за нежеланите организации може да бъде прилаган единствено към неправителствени организации, а не към търговски дружества. Знаейки това, Михеев добавя в писмото си, че прокурорите могат да разследват компанията за екстремизъм.

„Когато за първи път публикуваха рекламата, показваща Русия без една от нейните съществени части, би могло да се счита за грешка. Но когато „Кока-Кола“ започна да променя картата, за да удовлетвори политически искания, случаят придоби политически мащаб. Техните действия предизвикаха огромен отзвук в обществото. Може и да са премахнали картата, но фактите си остават факти“, коментира Михеев пред ежедневника „Известия“.

Михеев е познат със своите инициативи, насочени срещу нездравословните храни и безалкохолни напитки. В края на януари тази година той поиска от правителството да въведе етикети с графични предупреждения на опаковките на фаст фууд храните, твърдейки, че такава стъпка би спомогнала за намаляване на затлъстяването и подобряването на общото здравословно състояние на населението. През 2015 година депутатът предложи да се въведе допълнителен данък върху нездравословните храни. Той отбеляза също, че подобен ход ще бъде от полза на вътрешната индустрия за безалкохолни напитки.

Световната разпознаваемост на „Кока-Кола“ е била използвана и преди от руски политици за да привлече публично внимание. Така например в средата на 2015 г. ръководителят на „Партия на пенсионерите“ призова правителството да наложи санкции върху бранда, твърдейки, че гигантът е спонсорирал анти-руски политици в САЩ.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.