На 22 октомври 2019 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за вторник, 22.10.2019

Трима контузени в „Игри на волята“ Славяни отново ще спят в лукс

Фейсбук с нови правила за сигурност за предстоящите президентски избори в САЩ

Путин предлага помощ на Африка без условия

Еди Рама отхвърли искането на опозицията за оставка

Нетаняху върна мандата за съставяне на правителство

Испанската полиция разби банда обирджии, ограбвали домове на футболисти

Руски хакери се маскирали като ирански Атакувани били поне 35 държави, като в 20 нападенията били успешни

Христо Иванов и Атанас Атанасов приемат гаврата на Тома Белев с еврейския народ Лидерите на „Демократична България“ не искат да вземат мерки срещу кандидата им за общински съветник в София

„Пепел от рози“ получи френска награда

Протест пред френското посолство у нас в подкрепа на Северна Македония за ЕС

Вдигат заплатите с ускорени темпове

Колко месеца имам право на обезщетение като безработен

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 22 октомври 2019

Китай и Иран възродиха „Пътя на коприната“

Първият товарен влак, възкресяващ древния „Път на коприната“, пристигна от Китай в Иран този понеделник, предава агенция „Франс Прес“.

Нужни са му били едва 14 дни, за да пристигнат всичките 32 контейнера с китайски стоки и за да измине 9 500 километра от източната провинция Джъдзян и да премине през Казахстан и Туркменистан.

„Този път е с 30 дни по-кратък от този по море от Шанхай до иранското пристанище Бандар Абас“, казва ръководителят на иранската железопътна компания Мохсен Поурсейед Акуауи.

„Пристигането на влака за по-малко 14 дни е безпрецедентно“ и добавя, че съживяването на „Пътя на коприната“ е от изключителна важност за страните, по които минава.

Акуауи казва, че ще има влак всеки месец, дори и по-често, ако се наложи.

Железницата няма да спира до Техеран, имат планове тя да се продължи до Европа в бъдеще. Обнадеждени са, че транзитът ще генерира повече приходи за Иран.
Китай е най-големият търговски партньор на Иран, включително и за по-голямата част от износа на петрол на Техеран. Търговията между двете страни възлиза на около 52 милиарда за 2014 година. Миналия месец китайският президент Си Дзинпин и иранският му колега се спогодиха да увеличат приходите от търговия на 600 милиарда долара в рамките на следващите десет години.

През 2014 Пекин обяви амбициозния си план, познат като „Един колан, един път“ или като „Новият път на коприната“, който включва и строеж на нови пътища, пристанища и железопътни мрежи от Китай до Средния изток, както и в Централна, Южна и Югоизточна Азия.

През април Китай обяви, че ще отпусне 62 милиарда долара от валутните си резерви до три държавни банки, за да подкрепи проекта „Новия път на коприната“ и за да създаде нови инфраструктури връзки с чужди пазари.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.