Дневен хороскоп на Алена за вторник, 15.10.2019

На 15 октомври 2019 да почерпят

Ново дъно: България счупи рекорд за домакинска загуба

На два пъти спряха България – Англия, гостите отказват да играят

10 ранени при сблъсъци на летището в Барселона

Английски фенове се биха на „Витошка“, има ранен

Офертите за Нова година са с 11-12% по-скъпи Хубавите места ще са разпродадени до 30 ноември

Пожар в цех за бои и химикали в Габрово

Ако работите през нощта – трябва да знаете това

Заев: Правителството на Северна Македония остава посветено на Договора за добросъседство с България

Шефът на „Росатом“: Русия е готова да построи ядрена централа в Саудитска Арабия съвместно със САЩ

Гледаме малката Турна от „Майка“ в нов сериал

Двойна игра на Прокопиев с ЕВН Брокерите му спестили 87 млн. лв. на австрийското дружество при покупката на остатъка от държавния дял през 2011 г. (обзор)

Нещата според чиновниците от ЕК и по същество Право на отговор от Европейската комисия и коментар на главния редактор на "Труд"

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 15 октомври 2019

Хазната губи 800 млн. лв. от ведомствени бензиностанции

Между 700 и 800 млн. лв. годишно губи българският бюджет от ведомствени и мобилни бензиностанции, които продават горива на черно. Става въпрос за загуби както от приходи от ДДС, така и от акциз, съобщи пред „Труд“ Светослав Бенчев, главен юрист на Българската петролна и газова асоциация (БПГА).

Тотално, без никаква липса на контрол са оставени т.нар. мобилни бензиностанции. Те най-често представляват една цистерна, качена на камион, която обикаля в даден район на страната. „Тези цистерни ги няма никъде споменати в законодателството. Те създават доста проблеми, нелоялна конкуренция и, естествено, загуби за фиска. Затова Българската петролна и газова асоциация настоява тези подвижни обекти да бъдат изцяло забранени“, посочи Бенчев.

Освен забрана за продажба на горива за трансортни цели в закона трябва да бъдат вкарани сериозни санкции при нарушение – както конфискация на горивото, така и на превозното средство, смятат още от асоциацията.

Веригите-бензиностанции търпят загуби и от т.нар. ведомствени бензиностанции, от които най-често зареждат земеделските производители. „В момента регистрирани в страната са около 6000 ведомствени резервоара, но според нас са над 20 000. Само за сравнение в страната има над 2000 търговски бензиностанции, които отговарят на редица закони. Може сами да си направите сметка“, каза още Бенчев.

„В тези ведомствени бензиностанции никой не знае откъде идва горивото. От няколко месеца се въведоха изисквания, ако тези обекти са подземни, да им се инсталират нивомери, които да следят горивото. Но дори и да сложат нивомери, те не отговарят на никакви други изисквания – метрологичен контрол, качество на горивата, половината нямат разрешително за строеж по ЗУТ“, обясни още Бенчев.

Експерти от бранша смятат, че тук има законова вратичка. Защото всеки нарушител може да сложи цистерна над земята и да каже това не е подземен обект, няма нужда да се инсталират нивомери.

Затова от Българската петролна и газова асоциация настояват ведомствените бензиностанции да покриват всички изисквания, които в момента покриват търговските бензиностанции – поставяне на нивомери, онлайн връзка с НАП, екологична, противопожарна безопасност, разрешително за строежи. По официални данни на Министерството на финансите сивият сектор на пазара на горива държи 35%. Българската петролна и газова асоциация смята, че процентът стига до 50 на сто.

„В момента няма нито един трактор или комбайн на полето, но оборотите на тези бензионостанции не само че не са спаднали, но са се увеличили“, заяви преди ден шефът на Българската петролна и газова асоциация Валентин Златев.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.