Тръмп: Действията на Русия и Иран в Сирия са срам

Kорнелия Нинова: Борисов да не се крие зад полите на Гинка и Теменужка Гинка да дойде в парламента и да обясни как стана собственик на ЧЕЗ, поиска лидерът на БСП

ЕС реже парите за земеделие и Кохезионната политика

Туск за Брекзит: Позицията на Великобритания е чиста илюзия

Десетки убити и ранени при атентат с две коли бомби в Могадишу

Белград ще ползва опита на София при изграждане на метрото

Омбудсманът Мая Манолова: Ще наблюдавам с повишено внимание сделката за ЧЕЗ

Пенев внесе молба за касиране на изборите за президент на БФС

Пътят Асеновград–Пловдив става магистрален през лятото

Холандия призна Арменския геноцид и разсърди Турция

Вижте акцентите в броя на вестник “Труд” в събота, 24 февруари 2018

БАН ще отговори официално на критиките към доклада за „Белене”

Тръмп призна: Плешив съм, крия се с прическата

Губернаторът на щата Флорида иска въоръжен полицай във всяко общинско училище

Кашата с касата се забърка здраво До понеделник смятат дълговете към чужди фондове, данните на шефа на НЗОК не били верни

Хазната губи 800 млн. лв. от ведомствени бензиностанции

Между 700 и 800 млн. лв. годишно губи българският бюджет от ведомствени и мобилни бензиностанции, които продават горива на черно. Става въпрос за загуби както от приходи от ДДС, така и от акциз, съобщи пред „Труд“ Светослав Бенчев, главен юрист на Българската петролна и газова асоциация (БПГА).

Тотално, без никаква липса на контрол са оставени т.нар. мобилни бензиностанции. Те най-често представляват една цистерна, качена на камион, която обикаля в даден район на страната. „Тези цистерни ги няма никъде споменати в законодателството. Те създават доста проблеми, нелоялна конкуренция и, естествено, загуби за фиска. Затова Българската петролна и газова асоциация настоява тези подвижни обекти да бъдат изцяло забранени“, посочи Бенчев.

Освен забрана за продажба на горива за трансортни цели в закона трябва да бъдат вкарани сериозни санкции при нарушение – както конфискация на горивото, така и на превозното средство, смятат още от асоциацията.

Веригите-бензиностанции търпят загуби и от т.нар. ведомствени бензиностанции, от които най-често зареждат земеделските производители. „В момента регистрирани в страната са около 6000 ведомствени резервоара, но според нас са над 20 000. Само за сравнение в страната има над 2000 търговски бензиностанции, които отговарят на редица закони. Може сами да си направите сметка“, каза още Бенчев.

„В тези ведомствени бензиностанции никой не знае откъде идва горивото. От няколко месеца се въведоха изисквания, ако тези обекти са подземни, да им се инсталират нивомери, които да следят горивото. Но дори и да сложат нивомери, те не отговарят на никакви други изисквания – метрологичен контрол, качество на горивата, половината нямат разрешително за строеж по ЗУТ“, обясни още Бенчев.

Експерти от бранша смятат, че тук има законова вратичка. Защото всеки нарушител може да сложи цистерна над земята и да каже това не е подземен обект, няма нужда да се инсталират нивомери.

Затова от Българската петролна и газова асоциация настояват ведомствените бензиностанции да покриват всички изисквания, които в момента покриват търговските бензиностанции – поставяне на нивомери, онлайн връзка с НАП, екологична, противопожарна безопасност, разрешително за строежи. По официални данни на Министерството на финансите сивият сектор на пазара на горива държи 35%. Българската петролна и газова асоциация смята, че процентът стига до 50 на сто.

„В момента няма нито един трактор или комбайн на полето, но оборотите на тези бензионостанции не само че не са спаднали, но са се увеличили”, заяви преди ден шефът на Българската петролна и газова асоциация Валентин Златев.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.