Бившият белгийски крал призна, че има незаконна дъщеря

Лондон улеснява с визи експерти

ДАНС по следите на коронавируса Мерки срещу заразата, идваща от Китай

Удължиха бедственото положение в Община Перник заради водната криза

Българинът доплатил 4 млрд. за лекарства Първи сме в ЕС по разходи за медикаменти

220 милиона долара за екшън комедията „Лоши момчета завинаги” Филмът се представя над очакванията

СЗО промени оценката си за коронавируса, вече го смята за високорисков

Турски хакери в мащабна кампания от името на Анкара Властите в Кипър, Гърция, Ирак и Албания на мушка

Самоубилият се пред ДАНС отвлякъл самолет през 1981 г. Емил Крумов трябвало да дава показания за „Луков марш”

За какво може да ни наложат дисциплинарно наказание

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 28 януари 2020

Борисов: Длъжни сме да не допуснем подобни трагедии като Холокоста да се случат отново

Турските домати пълни с пестициди Изследване откри 56 забранени вещества в зеленчуци

Пожарникари уловиха змия в домашно мазе в Сливен

Първа жертва на коронавирус в Пекин

ЕК: България има минимален напредък в образованието

Според мониторинговия доклад на Европейската комисия за за образованието у нас през 2015 г. България има минимален напредък в областта на образованието, страната ни сегрегира ромите в училищата, уменията на завършилите не са на добро ниво, 13% от младежите не са завършили 8 клас, водим по брой млади висшисти, работещи на места за хора с по-ниска квалификация, и инвестираме в образование по-малко от повечето страни членки на ЕС.

Представителят на ЕК Франческо Попа презентира последните мониторингови заключения за изминалата година. Те отчитат слаб напредък в някои области, но потвърждават несправянето ни с повечето проблеми в сектора.

Все повече българи завършват висше образование, съобщи Попа, но уменията и подготовката на завършилите още не е на наистина добро ниво и не отговаря на потребностите на пазара на труда. Учениците ни остават слаби по природни науки, математика и четене с разбиране. Попа обясни това с факта, че в страните, където образованието било на равни начала, общите резултати били по-високи.

Според доклада у нас има сегрегация на ромите още от ранна училищна възраст. Близо 1/4 от ромските деца между 7 и 15 години не са обхванати от образователната система, обясни Попа.

Според него много сериозен проблем е ранното отпадане от училище. За 2015 г. 13% от децата у нас не са завършили 8 клас. Този дял е различен за различните райони – в София той е 5,9% отпаднали ученици, докато в северните региони на България е между 16% и 20,8%.

Професионалното образование в страната ни все още не е достатъчно качествено според експертите от ЕК. България е първа по брой млади висшисти, които работят на места, изискващи по-ниска квалификация.

Според доклада учениците ни са назад по резултати в основни направления – по данни от 2014 г. 36,9% от децата на 15 г. са показали слаби резултати в природните науки, докато средният дял за ЕС е 16,6%.

В страната ни инвестициите в образованието като процент от БВП са с около 1,5% по-ниски от тези в повечето членки на ЕС.

1,8% от българите са били ангажирани в процеса на учене през целия живот на фона на 10,7% в ЕС.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.