На 23 юли 2019 да почерпят

Тъкмят рецептата за бира със светена вода Кехлибарената течност ще се казва A-Men

Проф. Кантарджиев: Тигровият комар не пренася тропически вирусни инфекции

Русия и Турция може да правят заедно С-400

Тръмп: Вашингтон работи с Исламабад за слагане на край на войната в Афганистан

Не забраняват фермерските пазари Има заповед за спиране на продажбите на свинско месо и месни продукти

Кубрат Пулев си върна боксовия лиценз в САЩ

Бул. „Витоша” e №3 по ръст на наемите Цените са се повишили с 8,3% в рамките на една година

Макрон: 14 страни-членки на ЕС се споразумяха за нов „механизъм за солидарност“ за мигрантите

Бурджу Йозберк е красива и талантлива

Цените на петрола се повишиха

НАП спира временно 6 електронни услуги Няма достъп до обявите за продажба на имущество на длъжници

Имам ли право на майчински, ако ме съкратят в срока за изпитване

Откриха тухла с печат с името на римския консул Марулус в древния град Нове Уникалната находка датира от 184 година

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ във вторник, 23 юли 2019

Столична учителка сплотява учениците си срещу насилието по собствен метод

Мария Калоянова

Учителка от столичното 1 СОУ „Пенчо П. Славейков“ използва интересен метод за справяне с насилието в клас. Преподавателката по математика Мария Калоянова, която е с близо 24 години стаж, разказа опита си пред „Труд“ във връзка с последния инцидент, при който родител нападна учителка в Разград.

Учителката използва метода на т.нар. „общ враг“ – дава определен брой задачи, за които е нужен повече от един човек. По този начин кара учениците да работят колективно и един вид да се обединят срещу нея. Така те несъзнателно се сплотяват. С този ефективен метод г-жа Калоянова се справя с насилието и го свежда до възможния минимум. Освен това постига повече дисциплина в час.

Учителката твърди, че семейната среда е един от главните фактори за насилието в училище и извън него. Самата тя се чувства засегната от нарастващото насилие, защото то се проявява не само до словесни битки, а ескалира до побоища с тежки последици.

По тази причина в „Час на класа“ преподавателката се фокусира върху разговорите за последствията от необмислените постъпки, кара своите ученици да говорят за проблемите си, за да намерят правилния изход. Дори и да не намерят такъв, тя показва на останалите, че всички имат проблеми – ако не същите, то поне подобни.

„Много от учителите нямат нужната подготовка, за да се справят с насилието. Учителят няма необходимата подготовка да разговаря с децата и повечето учители са на възраст, в която не могат да догонят рязко променящия се свят“, казва Мария Калоянова.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.