Тежък старт за „Реал“ след раздялата с Роналдо и Зидан

На 16 август 2018 да почерпят

Къде се корени харизмата на дъновизма Решения на видни политически фигури са повлияни от учението

Фалшиви новини пак бълва „Дневник“ Мамят за плажа в Аспарухово, лъжат за делото за Пирин

Богатите гинат по-скъпо в катастрофи В момента съдиите присъждат еднакви суми за обезщетение на всеки наследник

Най-малко 48 загинали при самоубийствен атентат в Кабул Ранените са близо 70

„Копенхаген“ дразни ЦСКА с думи

Шефката на Агенцията по вписванията Зорница Даскалова: Не е време за оставка, необходима съм (обзор) Никой не бил застрахован от срив

Извънредно положение в Генуа след рухването на виадукта

Кога хазната връща ДДС по европроекти

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък

Калоян Паргов: Цената на ремонта на „Граф Игнатиев“ е в пъти по-висока от тази на магистралите

Спират изтичането на мозъци с 61 млн. лева Държавата връща млади учени от чужбина с по-големи стипендии

Търсят две момчета, пометени от вълна на вълнолома във Варна Отменят празничния концерт и заря в града

САЩ налагат санкции върху руски и китайски компании за нарушаване на икономическото ембарго върху Северна Корея

Просветление в КАТ

На катаджийските началници постоянно им хрумват акции, защото мислят на парче

Сетили се служителите на КАТ-СДВР да проведат акция срещу матовите стъкла и бумтящите ямахи. Акция! Вместо целогодишна битка срещу фучащите ямахи и ATV-та. Машини, които слаломират между колите, хвърчат неуловими и ненаказуеми, произвеждат опасни за нашето здраве децибели. Денонощно. А, следва акция. Ще им хванат опинците. Защо?

Органите в модерния свят дебнат гърмящите ауспуси не в акция, а в непримирима денонощна програма. Нетърпимостта към тези бумтящи недоразумения е част от пътната стратегия, част от философията на контролните органи. Тя, тази нетърпимост, е всекидневна грижа за безопасност и покой. Тя е алинея от закона. Не само на село, а и в полисите, където битката с шума е по-важна от „Панамагейт”. Битката с високите децибели е битка за здраве. По-малко стрес. Повече уважение към града, природата, обществения тонус. Затова ямахите без калници и все по-могъщите АTV-та са изнесени извън града. Разрешават се само на определени терени, полоси. Съществуват нормативи. Електронни джаджи за измерване на всичко онова, което произвеждат ауспусите или модифицираните за повече мощност двигатели. Не можеш да минеш на преглед, ако децибелите са по-високи от указанията. Полицейските екипи, въоръжени с подобна техника, по закон и презумпция могат да те спрат на пътя, да ти откарат машината в управлението, а книжката – в архива. Майка ти жална от висящата санкция. Глобата е толкоз, колкото ако домашният ти любимец излае на публично място в Лондон. Приготви 400 паунда! Плащай и бягай, за да не те пратят в съда. Чака те по-голяма глоба. Чака те общественополезен труд. Ама няма да чистиш паметници, понеже паметниците в Лондон са чисти.

Кой знае защо, на началниците на КАТ-СДВР постоянно им хрумват акции. Вероятно защото мислят на парче. На къси разстояния. Стара технология за нашата безопасност. Колко ли ще продължи поредната масова хайка? Седмица. А след това? Как да повярваме, че КАТ не работи на къси разстояния, а се грижи за нас, данъкоплатците, от чиито приходи в НАП се пълнят дажбите им, целогодишно. Акция не храни уважение. И в този случай пак ще се вдигне шум, началниците ще останат доволни, ресорният от МВР ще ги поздрави, пък може и да им гласува някой бонус.

И поредният началник на столичния КАТ не иска или не може да разбере, че глобите, каквито и да са, не решават проблемите. Само ги задълбочават. Всеки глобен е враг на ведомството. Санкцията мотивира надхитряване, нарушаване на правилата, игра със знаците и ограниченията. Всяка глоба създава напрежение. Увеличава броя на джигитите. На решените да си върнат на служителите на закона. Защото служителят не храни уважение – нито към себе си, нито към водача, нито към правовия ред, който е превърнал в лична трактовка и субективен реализъм. КАТ така и не иска да ме превърне в дисциплиниран участник в движението. Защото ме облъчва с подозрение. Аз съм потенциална жертва на самоволни решения, защото съм потенциално виновен.

Как КАТ следи в държавата да не се вкарват автомобили с опушени стъкла и ямахи с по-кротки децибели? Никак. Защото, видите ли, КАТ не е търговска фирма и не се занимава с внос на подлудяващи тишината ATV-та. Мислене, което силно ограничава компетенцията – търсена политика, защото е удобна. Трябва други органи да разкрият далаверите на ДАИ с купените книжки. Трябва други да осигурят безопасността на движението в големите градове. В София това са отделите на зам.-кмета по транспорта и Центъра за градска мобилност (ЦГМ), странно дружество, което КАТ години наред обслужваше с нашите пари. На наказателния паркинг до театър „София” цивилните ти взимат солена глоба, а КАТ – точки. Колко години продължи това недоразумение? Колко хиляди лева бяха изсмукани от нашите портфейли, за да се обслужва наказателното мислене на ЦГМ и КАТ? Тази практика превъзпита ли шофьорите? Внуши ли им повече уважение към реда? Докога КАТ ще поощрява недомислията на ЦГМ. Така наречените експерти бучат колчета, затварят улици, унищожават паркоместа, а КАТ обслужва. Наказва. Сее див субективизъм. Избирателност. Внимание! Идва лято. Следва акция „Бикини”.

Тъмна работа

Как при тази нормативна уредба ще издържат в съда съставените актове? Поредният началник на КАТ ще обяви ли колко хиляди лева плаща ведомството му за несръчно съставени постановления? Десетки служители още не знаят как се попълват наказателни формуляри. Съдът – с право! – се хваща дори за една грешка. Хайде да видим кой нормативен акт определя термина „шум”. Какво е „децибел”? Как се измерва? С каква допустима от правната норма техника? Тъмна работа. Тъмна като опушени стъкла на лъскав автомобил. Как една акция ще ги просветли?

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.